önvezető autó
A hivatal hibavizsgáló osztályához 22 legkülönfélébb közlekedési incidensről vagy balesetről érkezett bejelentés. A Waymo robotaxiai fix és nem állandó jelleggel elhelyezett tárgyaknak, például kapuknak és utak mentén felszerelt láncakadályoknak, parkoló járműveknek mentek neki, de előfordult, hogy az ADS-asszisztens egyszerűen nem tartotta be a közúti biztonságra vonatkozó előírásokat. A balesetek egy része röviddel az után történt, hogy az ADS kiszámíthatatlanul kezdett viselkedni a közlekedésbiztonsági vezérlőberendezések közelében. Az NHTSA felsorolt olyan eseteket is, amikor a sofőrök nélküli járművek utat tévesztettek, építési területekre hajtottak be, és a szembejövő forgalom sávjában haladtak.
Az NHTSA hangsúlyozza, hogy az incidensek sokfélék, különböznek egymástól, ezért az esetek kivizsgálása sem lesz könnyű. Egyik balesetben sem történt személyi sérülés, de a hivatalt aggasztja az ADS-rendszerrel ellátott autonóm járművek néha kiszámíthatatlan viselkedése.
A hivatal a többi között azt vizsgálja, hogyan teljesít a technológia a forgalomirányító eszközök észlelésekor, és hogyan reagál rájuk, hogy kerüli ki egy adott helyszínen állandó jelleggel vagy csak ideiglensen elhelyezett tárgyakat és parkoló járműveket. Megpróbálják meghatározni az incidensek közös jellemzőit, hogy azonosítsák a kiváltó okokat.
A Waymo nem tájékoztatott a megkezdett vizsgálatról, de közölte, hogy büszke a több tízmillió autonóm módban megtett mérföldre és a közlekedésbiztonságban nyújtott teljesítményére.
A kaliforniai székhelyű Waymo, amely a Google robotautó-programjából nőtte ki magát, számos egyesült államokbeli nagyvárosban helyezett fogalomban robotaxikat, és csak egyike azon maroknyi fejlesztő cégnek, amelyek azzal próbálkoznak, hogy meghonosítsák az autonóm taxizást. A versenytársak közé tartozik a General Motors leányvállalata, a Cruise és az Amazon által vásárolt Zoox.