Skoda Auto

A Volkswagen-csoport elektromos járművei számára kezdte meg komponensek gyártását a Skoda

2019.09.25.

Székhelyén, a Mladá Boleslavban működő üzemében a Skoda legyártotta az első sorozatgyártású komponenseket. Mostantól a cseh gyártó a Volkswagen-csoport moduláris keresztmotoros platformjának (MQB) műszaki alapjaira épülő, hálózatról tölthető hibrid (Plug-in-Hybrid) modellek számára állít itt elő hajtásrendszer-akkumulátorokat.

Amint Michael Oeljeklaus, a Skoda igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja hangsúlyozta: „2017 novemberében a Volkswagen-csoport úgy döntött, hogy hálózatról tölthető hibrid (Plug-in-Hybrid) járművek elektromos komponenseinek gyártásával bízza meg a Skoda vállalatot – ami óriási bizalomról tanúskodik. Az eltelt időszakban megtettük a szükséges intézkedéseket és következetesen végrehajtottuk a megbízatást. A nagyfeszültségű akkumulátorok ’Made in Mladá Boleslav’ az e termelési helyszínen rendelkezésre álló magas színvonalú műszaki know-how bizonyítékai és minden résztvevő ’Skodás’ munkatárs kiemelkedő csapatmunkájának eredménye.”

A Mladá Boleslavban készülő nagyfeszültségű akkumulátorok a Volkswagen-csoport a moduláris keresztmotoros platform (MQB) műszaki alapjaira épülő, hálózatról tölthető hibrid (Plug-in-Hybrid) hajtásrendszerű modelljei számára szolgáltatják az elektromos hajtáshoz szükséges energiát. Ezeket az akkumulátorblokkokat például a Skoda Superb iV modellbe is építik, amelynek gyártása 2019 szeptemberben Kvasiny gyárában veszi kezdetét.

A Skoda 25,3 millió eurót invesztált a nagyfeszültségű akkumulátorok gyártósoraiba. A márka két éve kezdte meg a Mladá Boleslav-i létesítmény felkészítését az elektromos komponensek gyártására, az éves szinten eleinte 150 ezer darabos termelőkapacitást pedig tovább tervezi bővíteni az elkövetkező évek során.

Christian Bleiel, a Skoda komponensgyártásának vezetője így fogalmazott: „Számunkra az akkumulátorrendszerek technológiailag komoly kihívást jelentő gyártása igen fontos lépés az elektromos mobilitásra történő átállásunk során. Tovább kívánjuk bővíteni az elektromos komponensek gyártását, az ehhez szükséges szaktudás és tapasztalatok megszerzésére pedig a Volkswagen Group Components a teljes vállalatcsoportra kiterjedő hálózatának szakértői információcsere-lehetőségeit vesszük igénybe, ahol az akkumulátorcelláktól egészen az újrahasznosításig jelentős know-how áll rendelkezésre.”

Mintegy 200 munkatárs dolgozik közvetve vagy közvetlenül az elektromos komponensek gyártásában. A gyártósoron nem csupán szerelik, hanem tesztelik és a beépítés előtt fel is töltik az akkumulátorrendszereket. A hajtásrendszer-akkumulátorok alapvető elemeiként szolgáló akkumulátorcellákat és -modulokat külső beszállítóktól szerzi be a Skoda.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Hello Budapest! Hello Belváros! Az eddig is nyüzsgő Károly körút újabb nevezetességgel bővült, itt....
2024.04.26
- Lezárták az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalát Balatonvilágosnál, ahol egy teherautó és....
2024.04.26
A YouTube-on jelent meg egy nem mindennapi felvétel, amin rendkívüli zajhatások közepette "görgőzi....
2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....