Wolfsburg
A cég szóvivője kérésre megerősítette, hogy májusban, júniusban és júliusban nyolc hétvégére speciális műszakot terveznek. Erről elsőként a „Wolfsburger Nachrichten” számolt be.
Wolfsburg VW-központ. Fotó: VW
A Német Sajtóügynökség birtokába jutott belső közlemény szerint Wolfsburgban minden gyártósor érintett. Különösen a Golf és a Tiguan modellek, amelyek itt készülnek. Csak az összeszerelésben 16 speciális műszakot terveztek, és még többet a karosszériaműhelyben és a fényezőműhelyben. Az indoklás a „jelenlegi programhelyzet” volt.
Nagy kereslet a belső égésű motorok iránt
Az emdeni vagy zwickaui tisztán elektromos autógyárakkal ellentétben a Wolfsburg jelenleg csak olyan belsőégésű motoros modelleket gyárt, amelyekre jelenleg is van kereslet. Az első negyedévben az alapmárka, a Volkswagen összesen bő öt százalékkal több autót adott el, mint egy éve.
Tavaly a VW már több autót épített főüzemében, mint a gyenge korábbi években, míg más helyeken, különösen az elektromos modelleknél töröltek műszakokat.
Csak decemberben állapodott meg a VW és az IG Metall egy átfogó megszorító programról, amely magában foglalja a munkahelyek leépítését és a többletkapacitások csökkentését. Németországban 2030-ig a 130 000 munkahelyből 35 000-et kell megszüntetni, a főüzem műszaki kapacitása pedig az évi több mint 900 000 autóról 600 000 alá csökken. Wolfsburg átadja a Golf gyártását Mexikónak, és cserébe új elektromos modelleket kap Zwickautól.
A főüzem már régóta nem üzemel teljes kapacitással: tavaly 523 ezer, a korábbi években pedig még 500 ezernél is kevesebb autót építettek ott. Korábbi információk szerint idén ismét 600 ezerre emelkedik a szám. Wolfsburgban a VW elsősorban az európai piacra gyárt.
A Kínába és az USA-ba irányuló export itt alig játszik szerepet. A Golf és a Tiguan mellett a Touran és a Tayron modellek is készülnek. A Tiguan évek óta a csoport legkelendőbb modellje.