München

A Volkswagen leányvállalata a Traton a vártnál gyorsabban növekszik

2022.07.30.

A Traton felülmúlta az elemzői várakozásokat az árbevétel növekedését illetően. A vállalat azonban egyre óvatosabb az értékesítési célok tekintetében – írja az automobilwoche.de.

 

Traton zászlók Fotó: Traton

A Volkswagen-csoporthoz tartozó Traton teherautó-holding az amerikai Navistar gyártó és az igen erős szerviz üzletág átvételével 691 millió euróra duplázta első félévi nyereségét. A beérkező rendelések száma azonban csökkent az előző évhez képest, mert az MAN és a Scania leányvállalatai a második negyedévben az alkatrészhiány és a hosszú szállítási határidők miatt "csak nagyon szigorúan fogadtak rendeléseket". Az év egészét tekintve igen erőteljes eladásnövekedés helyett a Traton most már csak az eladások jelentős növekedésére számít.

Christian Levin vezérigazgató csütörtökön Münchenben azt mondta: "A félvezetők és más fontos alkatrészek elérhetősége lassan javul, de még nem érte el a normál szintet. Ugyanakkor a nyersanyagok és az energia ára emelkedik, a logisztikai kapacitások pedig szűkösek. ."

Az első félévben az eladások 9 százalékkal, 137 ezer járműre nőttek. A árbevétel harmadával 18 milliárd euróra nőtt. Az alkatrész- és műhelyüzletág jelentősen bővült – mára az eladások negyedét teszi ki.

2022-re nagyon erős eladásnövekedés várható

Az egy éve átvett busz- és teherautó-gyártó Navistar nélkül a Traton beérkező rendelései, árbevétele és bruttó nyeresége jelentősen elmaradt volna az előző évitől. A csoport korrigált üzemi eredménye 330 millió euróval 798 millió euróra csökkent a szűk keresztmetszetek, az alacsonyabb kapacitáskihasználás és a megemelkedett beszerzési árak miatt. Az MAN-nak hat hétre le kellett állítania a termelést Ukrajnából származó kábelköteg hiánya miatt, és a második negyedévben mínuszban volt.

Az év egészét tekintve a Traton-csoport nagyon erőteljes árbevétel-növekedéssel és öt-hat százalékos korrigált üzemi megtérüléssel számol. A hangsúly továbbra is a villamosításon van, mondta Levin. "Munkába kezd a haszongépjárművek gyorstöltő állomásaival foglalkozó vegyesvállalat Európában, a Scania bemutatta első elektromos teherautóját regionális távolsági szállításra, a MAN pedig egy évvel korábban kezdi meg az elektromos teherautó gyártását az eredetileg tervezettnél." 2024 elejétől a müncheni főüzemben akkumulátorhajtású nehéz teherautókat kell építeni, 2025-től pedig a MAN Nürnbergben kíván tömegesen gyártani akkumulátorokat elektromos teherautók és buszok számára.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....
2024.04.23
A Renault SA francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít részben annak....
2024.04.23
A Csongrádi úti tanyák megállóhely közelében történt a baleset – jelentette a katasztrófavédelem. ..
2024.04.23
Az új autók eladása Spanyolországban januárban 7,3 százalékkal 68 ezer 685-re nőtt az előző év....
2024.04.23
A cseh versenyhatóság engedélyezte, hogy az AutoWallis felvásárolja a Stratos Auto BMW üzletágát, a....