Oroszország

A Volkswagen szakított az orosz partnerrel, ennyi végkielégítést fizet

2022.07.14.

A VW befejezi a gyártást Nyizsnyij Novgorodban – írja az automobilwoche.de

 

A Volkswagen felmondja együttműködését az orosz Gaz autógyártóval. A Nyizsnyij Novgorodban működő cégek közösen gyártottak autókat.

A Volkswagen befejezi a CKD gyártását Nyizsnyij Novgorodban

A VW-csoport kivonja a termelést a Volga-parti Nyizsnyij Novgorodban lévő orosz összeszerelő üzemben, és végkielégítést ajánl az alkalmazottaknak, ha felmondanak. Ennek hátterében az áll, hogy az autókat korábban a Gaz autógyártó céggel közösen gyártották – amelynek társtulajdonosa Oleg Deripaska, aki az ukrajnai háborúval kapcsolatban a nyugati szankciós listákon szerepel. Kezdetben ideiglenes felmentés volt a további működésre, amelyet nemrégiben nem hosszabbítottak meg, mint  elhangzott Wolfsburgban. A Kommerszant orosz napilap korábban már beszámolt a legújabb fejleményekről.

Volkswagen-gyár Kalugában. 

"A szerződésüket június 17-ig felmondó alkalmazottaknak hathavi fizetést ígértek. A június 29-ig felmondóknak ötöt" - írta a lap. A VW csoport szóvivője délután megerősítette, hogy összesen mintegy 200 dolgozó érintett. Nyizsnyij Novgorodban a wolfsburgi cég korábban úgynevezett CKD-gyártásban vett részt. Ez nem egy teljes konstrukció – helyette kész alkatrészcsoportokat és rendszereket szállítanak és szerelnek be az autókba. Elhangzott, hogy a meglévő bérgyártásban a cég saját kollégáira már nincs rálátsa. A partnerségnek vége.

Kalugáról még nincs döntés

A Gaz csoporthoz tartozik a Nyizsnyij Novgorodban található gyár, ahol az év elejéig a VW alapmárkájának és leányvállalatának, a Skodának a modelljeit szerelték össze. A szovjet időkben ez a Volga limuzinokról volt ismert. Május 25-én léptek életbe a Gaz elleni amerikai szankciók.

A VW-nek saját üzeme van Kalugában, Moszkvától 150 kilométerre délnyugatra. A termelés március 3-a óta leállt, ennek oka a nyugati büntetőintézkedések miatti alkatrészproblémák. A Volkswagen-csoport egyelőre nem hozott döntést az orosz piacról való esetleges végleges kivonulásról.

Az orosz autóipar súlyos válságon megy keresztül. Gyakorlatilag minden gyártónak le kellett állítania a gyártást alkatrészhiány miatt. Még a hazai Avtovaz autógyártó is leállította a gyártást hónapokra. Miután szerdán újraindultak a szerelősorok, csütörtökön újabb, legalább egy hétre szóló szünetet kellett bejelentenie a cégnek. Az új autók eladása Oroszországban több mint 80 százalékkal zuhant a háború kezdete óta – írja a német honlap.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.08
A klasszikusok átka, vagy dicsérete, hogy sok utánzójuk akad, olykor még az utánzókat is utánozzák....
2025.12.08
Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és....
2025.12.08
Az Osztrák Posta Bécsben üzembe helyezte 6000. elektromos járművét, egy Fiat e-Scudót. A vállalat....
2025.12.08
A SEAT & CUPRA két belső előléptetést jelentett be, amelyek tovább erősítik a vállalat....
2025.12.08
A Magna elektromos autókat fog gyártani a kínai GAC gyártó számára grazi üzemében – ezt a gyártó....
2025.12.08
Biatorbágy közelében, Hegyeshalom felé nagy a torlódás - írja a Katasztrófavédelem. ..
2025.12.08
Ukrán oldalon fennálló áramszünet miatt szünetelt a határforgalom a nagyhódosi közúti....
2025.12.08
A pozsonyi rendőrség december 3-án, szerdán egy közlekedési szabályokból tartott elméleti vizsga....
2025.12.08
Közel 100 nappal első Forma–1-es futama előtt az Audi már ízelítőt adott abból, milyen lesz a márka....
2025.12.08
Magam sem gondoltam volna, de néhány apró kellemetlenségtől eltekintve meglepően gördülékenyen....