Forma 1

Wolff: Egy nap valaki a falban fog kikötni a bónuszpont miatt

2019.04.10.

A Mercedes csapatfőnökének meggyőződése, egyszer egy dobogós helyen haladó vesztét fogja okozni a leggyorsabb körért járó pont…

Ausztráliában egy nem túl mozgalmas verseny hajráját dobta föl, Bahreinben egy rendkívül izgalmas verseny hevében szorult teljesen a háttérbe a 2019-es év utolsó pillanatban bevezetett újítása, a leggyorsabb versenykörért járó pont. Két verseny alatt két ellentétes példát láttunk arra, mennyire jelentőssé vagy jelentéktelenné tud válni a bónuszpont, a bajnoki tabellára pillantva azt azonban mindenképpen megállapíthatjuk, hogy még lehet fontos szerepe: Valtteri Bottas jelenleg éppen a melbourne-i egy leggyorsabb körének köszönhetően vezet egyetlen egységgel csapattársa, Lewis Hamilton előtt.

A csapatok és versenyzők véleményét megosztotta az újítás. A jelentőségét mindannyian elismerték, ám hogy mennyit érdemes kockáztatni a pluszpontért, abban már nem mindenki értett egyet. A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff például olyannyira ellene van a futam végi száguldozásnak, hogy nemcsak Valtteri Bottasék, még a mérnökei érveivel sem tudott azonosulni. Ausztráliában meg is tiltotta, hogy versenyezni kezdjenek a legjobb köridőért, majd a futam után kezeit széttárva állapította meg, hogy szavai süket fülekre találtak.

A bahreini versenyt megelőzően is kitartott a véleménye mellett, és bár elfogadta a tényt, hogy úgysem lesz nagy hatása a történésekre, előrebocsátotta, egyszer majd őt fogja igazolni egy futamvégi dráma. „Még mindig ellenzem a leggyorsabb kör célbavételét, mert egy nap majd valaki az első három közül a falban fog kikötni, eldobva huszonöt, tizennyolc vagy tizenöt pontot. Remélem, hogy ez a nap csak az után jön el, hogy én már visszavonultam. De úgysem tehetek semmit, mert ezeket a fickókat úgysem lehet kordában tartani, mindenképpen meg fogják próbálni” – fogalmazott.

Hamilton és Bottas aztán mégsem kezdett a legjobb idő hajszolásába, már annak is örültek, hogy Charles Leclerc rakoncátlankodó motorja révén övék lett az első két hely. A ferraris ráadásul volt olyan gyors, hogy ne is tudjanak komoly veszélyt jelenteni rá.

A monacói mögött volt viszont valaki, aki egy kerékcsere segítségével harcba indulhatott volna az egy pontért: Max Verstappen a 4. helyen elég nagy előnyt szedett össze a pluszkiálláshoz. Két héttel korábban Leclerc volt hasonló helyzetben, ám a Ferrari akkor túlzott óvatossága miatt nem hívta ki versenyzőjét, és a lehetőségről most a Red Bull is lemondott. Náluk viszont ennek taktikai oka volt: a Ferrari motorgondjai miatt Verstappennek reális esélye volt megszerezni a 3. helyet, és csak a biztonsági autó állította meg ebben. „Ha nincs Leclerc esete, Max megcsinálta volna az ingyen kerékcserét. Ettől csak az fosztotta meg, hogy Charles-nak gondja támadt” – vélekedett Wolff.

Kollégája, Christian Horner megerősítette, valóban fontolgatták a késői kiállást. „Szabadon kiállhattunk volna az egy pontért. Megérte volna kockáztatni akkor. Ez egy nagyon érdekes vetületet nyitott idén” – ismerte el a brit, hogy a pluszpont taktikai szempontból is hozott némi változatosságot.

Forrás: m4sport.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.23
Több mint egy évtizede nem változtak akkorát a szabályok, mint amekkorát jövőre fognak. Mutatjuk,....
2025.12.23
A Volkswagen jövőre ünnepli a GTI 50. évfordulóját. Egy exkluzív modell érkezik a jubileumra: a....
2025.12.23
Az Osztrák Autóklub (VCÖ) elemzése szerint Burgenland autópályáin egyes területeken jelentősen....
2025.12.23
Második helyezést ért el Azerbajdzsánban Novák Bence, a Széchenyi István Egyetem járműmérnök....
2025.12.23
A közforgalmú közlekedés jövőjéről szólt a 26. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szegeden. Szóba....
2025.12.23
Az ember mobilitása a talpra állásnál, a lábak mozdításánál, a járás képességénél kezdődik. A....
2025.12.23
Vármegyénk nagyvárosaiban a rendőrök a következő hónapokban több száz gépkocsi esetében ellenőrzik....
2025.12.23
Egy hónap alatt több mint 8 millió forint adomány gyűlt össze a magyar autóvezetők jóvoltából az....
2025.12.23
Hatalmas mérföldkőhöz érkeztünk: a Rába Magazin és elődjei teljes egészében digitalizálásra....
2025.12.23
Míg 2005-ben a targoncavezetőn múlott minden egy raktárban, 2025-ben már mesterséges intelligenciát....