Oliver Solberg

A Toyota Gazoo Racing World Rally Team 2026-ban egy izgalmas fiatal tehetséget üdvözölhet pilótafelállásában, Oliver Solberget, aki olyan rutinos és gyors versenyzőkkel együtt teljesíthet majd teljes szezont a Toyota GR Yaris Rally1-gyel a szakág elit osztályában, mint Elfyn Evans, Sébastien Ogier, Kacuta Takamoto és Sami Pajari. A rekordokat döntő 2025-ös szezon után – amelyben sorozatban az ötödik gyártói világbajnoki címét megszerezte, és három párosa küzd még az egyéni bajnoki címekért – a Finnországban működő gyári csapat jövőre is magasra teszi a lécet, a versenyek többségén például nem kevesebb mint öt Toyota GR Yaris Rally1 versenyautót fog indítani.
A 24 éves Solberg és navigátora, Elliott Edmondson lehetőséget kapnak arra, hogy 2022 után ismét fellépjenek a Rally1-es csúcskategóriába, miután idén megszerezték a másodosztálynak számító WRC2-es bajnoki címet a pepita színű Toyota GR Yaris Rally2-essel, és abszolút győzelmet is arattak az egyetlen Rally1-es autóval futott versenyükön, a júliusban rendezett Észt-ralin. Solberg annak is köszönheti előléptetését, hogy a kétszeres világbajnok Kalle Rovanperä korábban bejelentette, hogy 2026-tól bizonytalan időtartamra felhagy a ralizással, és inkább a gyorsasági szakágban fog versenyezni (kezdetben a Japán Super Formula bajnokságban, továbbra is Toyota-támogatással).
A 2024-es WRC2-bajnok, Sami Pajari 2026-ban egy teljes évnyi Rally1-es tapasztalattal a háta mögött kezdheti majd a szezont. A 23 éves finn ígéretes teljesítményt nyújtott navigátorával, Marko Salminennel 2025-ben, az első dobogós helyezésüket is megszerezték a Japán-ralin. Kacuta, a Toyota Gazoo Racing saját tehetségkutatójának, a WRC Challenge Programnak az első végzőse a következő szezonban is tovább fejlődhet navigátorával, Aaron Johnstonnal, miután 2025-ben Svédországban és Finnországban az eddigi legjobb eredményüket elérve a másodikok lettek.
Természetesen a Toyota Gazoo Racing World Rally Team azon rutinos futamgyőzteseire is számíthat, akik idén is kiélezett küzdelmet folytatnak a világbajnoki címért. Evans sorozatban hetedik teljes szezonját kezdi a Toyotával, miután eddigi egyik legerősebb és legkiegyensúlyozottabb szezonját produkálta idén. Navigátorával, Scott Martinnal jelenleg is vezetik három ponttal a bajnokságot egy ralival a szezon vége előtt.
Miután 2025-ben már hat győzelmet aratott (ráadásul két futam kihagyásával), és a kilencedik versenyzői bajnoki címéért küzd, Sébastien Ogier ismét részleges programot vállalt 2026-ra, legalább nyolc indulással. Ami biztos, hogy a januári szezonnyitón, a Monte-Carlo-ralin ott lesz a navigátorával, Vincent Landais-val együtt, hogy a hercegségben a rekordot jelentő 11. győzelméért harcoljon.
Oliver Solberg: „Ez az év abszolút hihetetlen volt számomra a Toyota Gazoo Racing család tagjaként. Elértük fő célunkat, hogy együtt megnyerjük a WRC2 bajnokságot, és egy gyors és kiegyensúlyozott szezont teljesítsünk a Toyota GR Yaris Rally2-vel. Aztán lehetőségünk nyílt Észtországban versenyezni a Rally1-es autóval is, ami egy fantasztikus hét volt. Most visszatérhetek a WRC legfelső szintjére, miután sok álmom vált valóra ebben az évben; nagyon hálás vagyok, hogy ennek a nagyszerű csapatnak a tagja lehetek. Realistáknak kell lennünk, mert még sokat kell tanulnunk a Rally1-es autóval kapcsolatban, de jól fogunk szórakozni, és a tőlünk telhető legjobbat fogjuk nyújtani.”
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!