kínai autó
A hónapokkal ezelőtt beharangozott SUV-ot a hitech és telefonipar után az autóipar mezejére lépett Xiaomi fennállásának 15-ik évfordulóján mutatta be Lei Jun vezérigazgató. Azzal kezdte mondandóját, hogy a vállalat első, tavaly márciusban piacra dobott modelljéből, az SU7-ből már 258 ezer darabot szállítottak le a vásárlóknak.
Az elektromos YU7 testesebb az "elsőszülött" SU7-nél: 4999 mm hosszú, 1996 mm széles, 1608 mm magas, és 3000 mm a tengelytávja. A súly a konfigurációtól függően 2140 kg és 2460 kg között változik. A keréktárcsák 19 és 20 colosak. Befelé forduló ajtókilincsei vannak, a csomagtartója és az ajtajai távirányítással működtethetők. Az utastér teljes egészében bőrrel van bevonva, az ülések elől-hátul dönthetőek, a hátul ülőknek egy 6,68 colos érintőképernyőt, külön klímát, zenés és a navigációs funkciókat kínál a gyártó.
A műszerfal 1,1 méter széles „HyperVision” kijelzőcsík, amely három kisebb LED-képernyőből áll, amelyekből leolvoshatók sokfajta vezetési adatok, de a médiárendszer, a holttér-képalkotás és egyéb testreszabható funkciók is itt lelhetők fel.
A hajtásláncok tekintetében a YU7 három konfigurációban lesz elérhető. A hátsó kerékhajtású változat hátsó tengelyén 320 lóerős, 528 Nm-es motor van, amely 5,88 másodperc alatti gyorsítja fel az autót százra. Végsebessége 240 km/óra. Az összkerékhajtású YU7 Pro változatot két motor hajtja 496 lóerős összeteljesítménnyel, 690 Nm nyomatékkal. Százra 4,27 másodperc alatt gyorsul, végsebessége ugyancsak 240 km/óra. A legizmosabb változatot, az összkerekes YU7 Max-ot is két motor hajtja 691 lóerős összteljesítménnyel, 866 Nm csúcsnyomatékkal, és elég neki 3,23 másodperc, hogy elérje a 100 km/órás sebességet, a végsebessége pedig 253 kilométer óránként.
Igazán nem is a teljesítmény, hanem a hatótávolság az, amelytől tátva marad a szánk. Hátsókerekes verzió hatótávolsága 835 kilométer, s ezt a távolságot a 96,3 kWh-os LFP akkumulátorral lehet megtenni. Az összkerekes hatótávja 770 és 760 kilométer.
Minden YU7 változatban alapfelszereltségként megtalálhatók Lidar érzékelők, Nvidia radarral és ALD-bevonatú tükröződésmentes kamerákkal. Az autó a Xiaomi saját fejlesztésű vezetéstámogató rendszerét használja.
A SUV-ot eredetileg az áprilisi Sanghaji Autószalonon tervezték bemutatni, de a rendezvényt elhalasztották egy halálos kimenetelű baleset miatt, amely nagy visszhangot keltett Kínában. Az SU7 és a YU7 modellek megjelenése között, február végén a Xiaomi piacra dobta az SU7 Ultra ezerötszáz lóerős szuperautóját, amely az SU7-hez hasonlóan nagyon kelendő terméknek bizonyult, de az elmúlt hetekben komoly viták öveztek az autó teljesítménykorlátozása, a diszfunkcionális légbeömlői és a sárhányók hibás illesztése miatt.