autósport

Yvan Muller a Citroën Racingnél 2014-től

2013.08.07.

A Citroën Racing csapata immár teljes: kiderült, hogy a 2014-es szezonban Yvan Muller indul a márka színeiben a túraautó világbajnokságban. A háromszoros világbajnok természetesen C-Elysée WTCC-vel áll rajthoz.

A WTCC pilótái között Yvan Muller neve fogalom: három VB-címe (2008, 2010 és 2011) mellett a sportág összes létező rekordját ő tartja. Ő szerezte a legtöbb pontot a bajnokságok során, övé a legtöbb első rajtkocka és ő nyerte a legtöbb futamot is. A 2013-as szezon tovább erősítheti az elzászi származású versenyző dominanciáját, hiszen jó esélye van arra, hogy a szeptember 7-8-i, Sonomában rendezett versenyen megszerezze negyedik világbajnoki címét.
Mullert – kiemelkedő tehetsége mellett természetesen – elsősorban kiegyensúlyozott jó teljesítménye tette ideális választássá a Citroën Racing számára. "A Citroën Racing mindig a legjobb pilótákat kereste, akár a terepraliban, akár a raliban voltunk éppen érdekeltek" – magyarázza Yves Matton, a versenyistálló igazgatója.

A WTCC új kihívás a számunkra, és Yvan óriási tapasztalata ebben a sportágban minden bizonnyal segítségünkre lesz. Yvan az idén is azt bizonyítja, hogy a csúcson van, ugyanakkor továbbra is ugyanúgy szomjazza a sikert, mint eddig.

"Sébastien Loeb csapattársának sem választhattunk volna alkalmasabb versenyzőt. Ugyanarról a vidékről származnak, régóta ismerik és kölcsönösen nagyon tisztelik egymást, és ez tökéletes természetes kohéziót teremt majd a csapatban."  

Yvan Muller eddigi pályafutása során már öt márkával dolgozott. Az új kihívás szemmel láthatóan nagyon motiválja. "Nagy megtiszteltetés a számomra, hogy 2014-től a Citroën Racinggel versenyezhetek. Rajongok a raliért, és évek óta nagy érdeklődéssel figyelem a Citroën és Seb sikersorozatát. Fantasztikus dolog, hogy ilyen eredményekkel a háta mögött egy márka egyszer csak belevág egy olyan sportágba, ahol gyakorlatilag mindent elölről kell kezdeni. Nem először történik meg velem, hogy olyan csapattal kezdek dolgozni, amelynek nincs nagy tapasztalata a területen. Ilyenkor nem "csupán"  pilóta vagyok, hanem tapasztalataimmal is segítek a teamnek a siker fokozatos felépítésében, és ez nagyon érdekes munka."  
Yvan Muller szerződése két évre szól. A Val de Vienne-i versenypályán már volt alkalma kipróbálni a C-Elysée WTCC-t, mostantól pedig bekapcsolódik a tesztszakaszba, amely egészen a 2014-es évad kezdetéig tart.

Yvan Muller: "Egészen új autók jönnek"

Mi volt az első benyomása a Citroën Racingről ?
- Már az első pillanatban nagyon profi csapatnak tűntek – ez persze nem meglepő, ha ránéz az ember az elmúlt évek eredménylistájára. A pályafutásom során olasz, német, spanyol és angol csapatokkal dolgoztam, franciákkal régen volt dolgom. Egészen más a gondolkodásmód, máshogyan működnek – nem azt mondom, hogy jobban vagy rosszabbul -, nekem pedig most meg kell tanulnom a Citroën Racing munkamódszereit. Érdekes módon azt veszem észre, hogy időnként keresem a megfelelő francia szakkifejezéseket, ezért még magát a nyelvet is gyakorolnom kell. Minden nagyon új, de azért már most eléggé otthon érzem magam a Citroënnél.

Lenyűgöző eredményeket mutathat fel a WTCC-ben. Véleménye szerint mi a siker kulcsa ebben a sportágban?
- Ó, ez nagyon egyszerű: jól kell teljesíteni és minden futamon a lehető legtöbb pontot kell szerezni. Persze a sportág ennél azért jóval bonyolultabb. A legnagyobb nehézséget a versenyek felépítése jelenti. Minden verseny két futamból áll, a kettő között pedig fordított rajtsorrendet állítanak fel, azaz az első futam nyertese a másodikban a 10. helyről indul. A mezőnyben autózva létfontosságú, hogy el tudjuk kerülni azokat a „csapdákat”, amelyeket a többi versenyző állít nekünk, csak így kerülhetünk az élre. Minden bizonnyal ezért van nagyobb esélye egy tapasztaltabb pilótának a győzelemre.

Úgy tűnik, hogy a vezetéstechnika is fontos szerepet játszik a sikerben…
- A többi pályaversennyel ellentétben a WTCC-ben elsőkerék-meghajtású autókkal megyünk, ami azzal jár, hogy az első gumik hamarabb elhasználódnak, hiszen egyszerre viselik a kormányzás és a meghajtás összes terhét. Ezért minden pillanatban úgy kell vezetni, hogy közben figyelünk a gumik állapotára. Azt gondolom, hogy a 2014-es szabályozás ebből a szempontból is kedvezőbb lesz.

Már kipróbálhatta a Citroën C-Elysée WTCC-t. Mi a véleménye róla?
- Az előző generációs autókhoz képest könnyebb, erősebb és aerodinamikai szempontból is hatékonyabb. Nagyobbak a gumiabroncsai és a fékjei is. Összefoglalva tehát ez az új generáció minden tekintetben jobb és gyorsabb lesz, mint az előző. Persze továbbra is vérbeli túraautókról beszélünk, csak a pilótának egy kicsit könnyebb dolga lesz velük. Első élményem a C-Elysée WTCC-vel pozitív volt, úgy érzem, az autó nagyon jó kiindulási alap, és már nagyon várom a fejlesztési munkát.

Emlékszik első találkozására Sébastien Loebbel?
- Igen. A 90-es évek végén történt, az egyik Andros versenyen, a Vogézekben. Akkor klubtársak voltunk, és a klub elnöke egyszer csak odajött hozzám, hogy bemutasson „egy fiatalembert, aki még sokra fogja vinni”. Azóta figyelem a pályafutását, és csak csodálattal tudok beszélni a teljesítményéről. Gondoljunk bele: kilencszeres világbajnok! Csak elképzelni tudom, hogy igazából mit is jelent ez. Az én eredményeim is nagyon jók, de sehol nincsenek ahhoz képest, amit Seb tett le az asztalra.

Ritkán fordul elő, hogy két ilyen kaliberű pilóta azonos csapatban versenyezzen. Hogyan képzeli el az együttműködést?
- Biztos vagyok benne, hogy minden jól fog menni. Mind a ketten nagyfiúk vagyunk, akiknek már nem nagyon kell bizonyítani semmit, ráadásul mindketten tudjuk, mit jelent gyári csapattal dolgozni. A márka az első, én mindig is így dolgoztam. Természetesen nagyon szeretek a dobogó legfelső fokán állni, de akkor is a csapat győzelme az első számú cél. A csapattársak közötti szolidaritás a közös siker egyik legfontosabb záloga.

Yvan Muller rövid életrajza
- 1969. augusztus 16-án született Altkirch-ben, Franciaországban
- pályafutásának kezdete : 1979 (gokart)
- hivatalos honlap : www.yvanmuller.com

Legfontosabb eredményei :
- 1986 : gokart Európa-bajnok
- 1992 : az F2 (F3000) kategória brit bajnoka
- 1995 : francia szupertúraautó bajnokság – bajnoki cím (BMW)
- 1995-2006 : megszakítás nélkül tízszer nyerte meg az Andros-kupát
- 2003 : brit túraautó bajnokság – bajnoki cím (Vauxhall)
- 2008 : túraautó világbajnok (Seat)
- 2010 : túraautó világbajnok (Chevrolet)
- 2011 : túraautó világbajnok (Chevrolet)

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.20
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.06.20
A Múzeumok éjszakáján, szombaton nyílik meg a Földalatti Vasúti Múzeum új kiállítása, amely a 150....
2024.06.20
1999-ben történelmet írt a BMW V12 LMR, ami két Le Mans korszak között tudta megnyerni a 24 órás....
2024.06.20
Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma májusban az egy évvel korábbihoz képest az Európai....
2024.06.20
A Le Mans-i 24 órás versenyen debütált a Michelin bemutatja levegő nélküli holdjárókerekének....
2024.06.20
Május végén rendezték meg a szlovákiai Svidnikben az idei Big Rocket Cup-ot, melyre a Szegedi....
2024.06.20
A Miskolci Egyetem (ME) és a CATL Debrecen együttműködési megállapodást kötött, amely szerint a....
2024.06.20
Dubaj rendőrsége ezen a héten avatta fel a Tesla elektromosautó-gyár extravagáns terepjárójának....
2024.06.20
Májusban 63 százalékkal nőtt az újonnan forgalomba helyezett villanyautók száma Magyarországon. ..
2024.06.20
A Mercedes jelenleg zajló beruházásai nyomán Magyarország legnagyobb kapacitással bíró autógyára....