Mesél a szakértő - Ezt csináltasd meg használt autó vásárlás után | Autoszektor

használt autó

Mesél a szakértő - Ezt csináltasd meg használt autó vásárlás után

2018.08.16.

A használt autó vásárlásnál soha nem engedhetjük meg magunknak azt a luxust, hogy csak beleüljünk a kocsiba és menjünk. Muszáj néhány karbantartási és ellenőrzési munkát elvégezni, nézzük, hogy mik a legfontosabbak!

Talán lerágott csontnak tűnhet a téma, de amíg folyamatosan érkeznek panaszok a használt autó vásárlás utáni meghibásodásokról, addig nem lehet elégszer elmondani, hogy a használt autókat minden esetben el kell vinni szervizbe. Én nem állítom, hogy nem létezik olyan autó, amely nem igényel semmilyen vásárlás utáni karbantartást, de ha rápillantok az általunk átvizsgált autókra, akkor bátran jelentem ki, hogy 100%-ban vinném őket revízióra.

Pláne, ha vásárlás előtt nem nézték át

A vásárlás előtti állapotfelvétel fontos dolog, de ettől még nem lesz jó egy autó, legfeljebb megtudjuk a legfontosabb kockázatokat, illetve költséghelyeket. Ha nem volt átvizsgálás, csak a saját vélt, vagy valós szakértelmükre bíztuk a járműválasztást, akkor egyszerűen nincs is kibúvó: jó érzésű, magért és a családjáért is aggódó, felelős ember nem merészkedik a közútra egy ismeretlen autóval.

Régen rossz, ha a megszorult motor miatt áll a kocsi

Ha átnézettük vásárlás előtt az autót és tisztában vagyunk a főbb hibákkal, akkor sem érdemes halogatni a szervizlátogatást! Lehet, hogy a szerviz olyan javítanivalót is talál, amit a korábbi vizsgálat nem tárt fel, illetve a felfedezett hibákat minél előbb ki kell javíttatni, nehogy két nap múlva így járjunk.

Elvileg minden ugyanolyan fontos

Gyakorlatilag azonban létezik fontossági sorrend, csak az a kérdés, mi alapján rendszerezünk. Ha autózásról van szó, akkor első a biztonság, így nem is kezdhetünk mással, mint a fékrendszer tüzetes ellenőrzésével. Az egy dolog, hogy a féktárcsák és fékbetétek megfelelők, de jónak kell lennie a fékerő eloszlásnak és gondoskodnunk kell róla, hogy a fékfolyadékunk megfeleljen a követelményeknek.

Ha a fékrendszer rendben van, ellenőrizni kell a futóművet. A lengéscsillapítók és a futóműbeállítások műszeres ellenőrzése, no meg a megemelt autó részletes átnézése után kiderül, szükséges-e valamilyen bevatkozás, hogy a jármű stabilitása garantált legyen. A futómű része a gumiabroncs is, ráadásul ez négy tenyérnyi felület felelős az autó és az úttest kapcsolatért, felelőtlenség lenne elganyagoltni.

Olajcsere természtesen

Sok esetben nincsen teljesen biztos információnk arról, hogy mikor milyen karbantartásokon esett át a megvásárolt kocsi. Ezért ilyenkor szinte kötelező a motorolaj és a motorolaj szűrő cseréje, amellyel egy időben ki szokták cserélni a levegőszűrőt is. A motornál érdemes ellenőrzni a hűtőfolyadék szintjét és minőségét. Aki ezeket elmúlasztja az a motor életével játszik!

A motor megfelelő működésének záloga a vezérlésben van. A vezérlésről sokszor írtunk már részletesen, például a vezérlésáldozat című sorozat első, második és harmadik részében, vagy ebben a másik sorozatban (itt és itt). Ökölszabály, hogy ha egy autóban az előírt vezérlés csere futásteljesítménynél több van, de nincsen hitelt érdemlően igazolva, hogy a karbantartást elvégezték, akkor muszáj kicserélnünk a vezérlést. Ez nagyon drága dolog, de még mindig jobb tiszta lappal indulni, mint rossz vezérlés miatt megállni.

Lehet, hogy jó az olajszint, de régi a kenőanyag a motorban

Még mindig olajcsere, de most a váltóban. Különösen az automataváltókra jellemző, hogy sok esetben élethosszig tartó olajjal vannak feltöltve a gyár szerint, majd élet teljesen mást mutat. Szintén ökölszabály, hogy 60.000 km-ként az automataváltókban is olajat kell cserélni.

Idősebb autóknál a hajtóművek, differencciálművek kenőközegét is érdemes lecserélni.

Tiszta lappal

Egy használt autón nincs olyan állapot, amikor ne lehetne valami javítanivalót találni rajta. Műszakilag akkor lesz megbízható egy autó, ha nem csak akkor lát szerelőt, amikor rossz, hanem rendszeres, szakszerű karbantartásban részesül. Elsőként a menetbiztonságot kell garantálni, utána - ha maradt rá költségvetésben - jöhetnek csak a szépészeti beavatkozások.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....