Lehet, hogy a jövő elektromos autóit növények által termelt árammal töltjük majd? A Peugeot és a holland Nova Innova együttműködése forradalmi irányba mutat: mikrobák segítségével termelt energiával idővel akár elektromos járműveket is lehet tölteni. A növényalapú energiaforrás egyre inkább...
Egyre többször és egyre nagyobb mennyiségben érik el Magyarországot is a Szaharából induló porviharok. A levegő minőségének romlása mellett azonban akadnak még olyan területek, ahol ideje lenne beépíteni az elemzésekbe, előrejelzésekbe a porviharok hatásait. A HUN-REN Csillagászati és...
A Toyota részesedést szerzett a hidrogén meghajtású vízi közlekedés fejlesztését zászlójára tűző EODev (Energy Observer Developments) nevű startup vállalatban, amely számára már eddig is a japán autógyártó szállította a zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén...
A szél energiát állít elő, míg az autók energiát fogyasztanak. Az autók által generált szél pedig villamos energiává alakítható. Legalábbis ezt ígéri az Enlil, az az utakra és autópályákra felszerelhető szélturbina, amelyet különböző eszközök, de akár az otthonunk energiaellátására is...
Majd ha egyszer valaki megírja az elektromos autók történetét, biztos kikutatja annak magyarázatát, hogy a villanyhajtású járművek eleinte miért voltak csúnyák. A hivatalos magyarázat szerint a 80', 90' évek villanyautó prototipusai, majd az azt követő széria változatok azért lettek - ahogy a...
Együttműködésre lépett egy megújuló üzemanyagokat gyártó céggel a British Airways olyan hulladékfeldolgozók tervezésére és létesítésére, amelyek megújuló repülőgép-üzemanyagot állítanak elő háztartási hulladélből
2020-ig minden Európai Uniós tagállamnak 10 százalékos megújuló részarányt kell elérnie a közlekedési energiafelhasználás területén. A célkitűzés teljesítésével kapcsolatos kérdéseket, a vizsgálat metodikáját és az eredményeket tárja fel háromrészes cikksorozatunk.
2020-ig minden Európai Uniós tagállamnak 10 százalékos megújuló részarányt kell elérnie a közlekedési energiafelhasználás területén. A célkitűzés teljesítésével kapcsolatos kérdéseket, elsősorban a vizsgálat metodikáját boncolgatjuk a háromrészes cikksorozatunk második részében.
2020-ig az Európai Unió előírásai szerint minden tagállamnak kötelezően teljesítenie kell energia alapon számolva a 10 százalékos megújuló részarányt a közlekedési energiafelhasználás területén. Manapság az érvényben lévő előírások legfeljebb 10 térfogatszázaléknyi biokomponens bekeverését...