Tankforduló, sportautós száguldás, terepezés, de hogyan?
Merész jósolni, pláne az autók világában, de több cég is megteszi, lássuk, mi lett a kamionos álmokból!
Ki emlékszik már arra, hogy a McLarent meg akarta venni az Apple, pedig voltak ennél színesebb ötletek is.
Korábbi cikkemben már említettem, hogy aki otthon, maga végzi a szezononkénti átgumizást, jó, ha időt szán arra, hogy legalább évente egyszer a tavaszi váltásnál levegye a kerékdobokat, és mögé nézzen, mit hagyott maga mögött a téli szezon. Mi lesz, ha valaki nem foglalkozik ezzel, egy eleve...
Apró szerkezet, egyre okosabb, és már büntet is, ha megérdemled.
Nincs új a nap alatt: vízbefecskendezéssel már évszázada is kísérleteztek a járműgyártók. És mire jutottak?
A XXI. század autója becslések szerint mintegy százezer találmányból állt össze. Az autó a használati tárgyaink, eszközeink között a legbonyolultabb szerkezet. A régi megoldások jó részét elsöpörte a dinamikus technikai fejlődés és hiába keressük a mai járművekben. A teljesség igénye nélkül...
Napjaink formula autóit is megszégyeníti az 1972-es Masearati.
A Lotus legenda Colin Chapman a tömegcsökkentésre szavazott, de jó néhány konstruktőr inkább nagyobb lökettérfogattal és több hengerrel növelte a teljesítményt, de volt, aki két motort épített az autóba.
Sokszor változott formája, nem volt mindig kerek, de nem is lesz az, sőt, az autonóm autókból már száműzik.