Egy alig használt Superb 2.0 TDI több mint 2800 km-t tett meg egy tankkal, raliversenyzővel a volánnál.
A villanyautózás egyik legismertebb árnyoldala a hatótávpara volt. Ma már búcsút inthetünk ennek a félelemnek – persze csak akkor, ha a megfelelő modellt választjuk. A brit The Independent magazin átfogó tesztje is bizonyítja ezt, amelyben a szerkesztők a piacon elérhető legnagyobb hatótávú...
Óriási helykínálat, bőséges lábtér jellemzi a VW tisztán elektromos kisbuszát, hatótávja is korrektnek minősíthető - vezethetősége, kényelme és funkcionalitása ugyancsak dicsérhető.
A Volkswagen Svájcban sajátos rekordot döntött azzal, hogy ID.7 Pro S modellel október első hetében végrehajtották azt a kísérletet, hogy egy töltéssel meddig jut el az amúgy is jó hatótávú autó.
Óvatos lábbal hajtottam életem második tisztán elektromos üzemű autóját, a Renault Megane E-Tech modellt, jóval a gyári adat alatt fogyasztott. Kellemes útitárs volt a kedvező ár/értékarányú modell.
Tudjuk jól, hogy számtalan környezeti tényező befolyásolja egy elektromos autó valós hatótávját, így a téli hideg sincs rá jó hatással, de végre megmérték, hogy pontosan mennyivel is csorbul a megtehető kilométer hidegben.
Pár éven belül módosulhat a plug-in hibrid autók elektromos hatótávjának mérési ciklusa, hogy a valósághoz jobban közelítő adatokkal láthassák el a vásárlókat.
Az elektromos autók esetében nem a komfort, a teljesítmény vagy a kapcsolt szolgáltatások a legfontosabbak, hanem a hatótáv és a fogyasztás. Az ADAC német autóklub összegyűjtötte, hogy tesztjeiben mennyit fogyasztottak a kipróbált villanyautók.
Hogyan határozhatjuk meg minél pontosabban az elektromos hatótávját, és mit tesznek a gyártók, hogy javítsanak a pontosságon?
A Fraunhofer kutatói egy olyan akkumulátor rendszert terveztek, amely kevésbé érzékeny a hőmérséklet-változásra. Ez megnöveli az elektromos autók hatótávját, különösen alacsony kültéri hőmérséklet esetén.
