Ha megvalósul az EU E-car kategóriája, akár ide is eljuthat a BYD Racco.
Egy dolog buszokat és egyre komolyabban vehető hibrideket és villanyosokat az európai piacra zúdítani. Ám egy egészen más dolog a japánok saját kei car szegmensét megrohamozni.
A Suzuki új életet lehelt a népszerű terepjárójába, a háromajtós Jimny-be: ezúttal nemcsak új biztonsági és kommunikációs funkciókkal gazdagodott a kei car kategóriába tartozó modellváltozat.
Az "európai kei car" szegmens létrehozásának oka a kínai autók térnyerése.
Minden jel arra utal, hogy a BYD célba vette a japán miniautó szegmenst, s már javában teszteli az erre a szerepre szánt modelljét.
A japán kisautókra lehetne nagy kereslet az öreg kontinensen, méretük miatt remekül elférnének a szűk utcákban és a fenntartásuk sem költséges.
„Akkor mi a baj, kérdezte fia az olajsejket? Nem elég drága!"
Egy cuki, kei car méretű egyterű, ami az európai terepeken sem volt elveszve, sőt. Így nézett ki a japán szabadság a 80-as, 90-es évek derekán.
Nem irtják, és nem tiltják ezeket, szóval nem ezért ritkák Európában, egyszerűen nincs rájuk igény, legalábbis eddig nem volt.
Már a nevük is vicces és kedves, de sajnos Európában még mindig nem veszik őket komolyan. Aki esetleg nem tudná, a kei car egy japán belpiaci kisautó kategória, amelynek lényege, hogy külső méretei, valamint motorjának hengerürtartalma, teljesítménye limitált, többségükben alapvetően két személy...