BYD Racco

Emlékszünk még arra a váratlan hírre, hogy a BYD nem fér becsörtetni a japán kei car piacra sem? Én legalábbis biztosan emlékszem arra a visszataszító érzésre, amit Japánt megjárt, Japánért rajongó emberkeként éreztem a Racco híre hallatán, hiszen a világ egyik leglogikusabb, és eddig legbékésebb autó kategóriájára nyitja rá az ajtót a BYD ezzel, és rúg fel minden gentlemen agreementet és jóízlést. Azt viszont végképp nem láttam jönni, hogy hozzánk Európába is eljuthat egyszer a kínaiak apró doboza.

Stella Li, a cég alelnöke egy Autocarnak adott interjúban taglalta, hogy, ha úgy alakul, a BYD Racco akár a globális terjeszkedés egyik fontos belépőmodellje is lehet. Például Európában, ahol éppen egy E-car kategória létrehozásán gondolkodik Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke. Ugyanakkor az elnök szerint az is fontos lenne, hogy helyi gyártók, helyi erőforrásokból alkossák a kategóriát, tehát épp a kínai gyártók visszaszorítása, egy szegmensből való kizárása lenne a lényeg. Minderre azért lenne szükség, mert mostanra a túl szigorú szabályi környezet miatt túl drágák lettek az autók, amik szinte teljesen kiszorították a kicsi és megfizethető modelleket.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!