Haszongépjármű
A gyártók közül a Scania mutatta be elsőként működőképes formában, tehergépkocsiba szerelve Euro 6 motorjait. A sorozatgyártás megkezdése előtt egy évvel Németországban, Svédországban és Svájcban néhány kiemelt ügyfélnek lehetősége nyílt napi munkában kipróbálni az új technológiát. A tesztperiódus alatt ezek a tehergépkocsik összesen 26 millió kilométert tettek meg, ami ugyanannyi, mintha 650 alkalommal kerülték volna meg a Földet.
Az Euro 6 vontatót további vizsgálatok céljára szétszerelték
A járművek egyikét 2010 decemberében a Scania Transport Laboratory, a Scania saját fuvarozási vállalata állította forgalomba. Feladata a Scania svédországi (Södertälje) és holland (Zwolle) gyártóegységei közötti áru és alkatrészforgalom volt. – Korábban soha nem végeztünk el ilyen hosszú ideig tartó és futásteljesítmény szempontjából is ennyire fontos tesztet – mondta Mats Johansson, a Scania közúti tesztekért felelős mérnöke.
Az 1,1 millió kilométert futott jármű átlagfogyasztása 27,93 liter volt 100 kilométerenként. A jó eredmény elérésében szerepet játszottak a működési feltételek. A teljes üzemeltetési költség 67 %-át tette ki az üzemanyag-költség, 1,3 %-át az AdBlue és 2,3 %-át a javítás, karbantartás. – A javítási költségek valamivel magasabbak voltak a megszokottnál, de ez várható is volt – tette hozzá Mats Johansson.
Sara Molneryd, a Scania mérnöke a rekorder Euro 6 jármű előtt
Az autót már kivonták a forgalomból, a motort és az utókezelő rendszert kiszerelték további vizsgálatok céljára. – A motor minden egyes részegységét gondosan megvizsgáljuk, beleértve a blokkot, a dugattyúkat és a szelepeket is – mondta Sara Molneryd, a Scania speciális, az Euro 6-hoz kapcsolódó munkacsoportjának vezetője. „Az volt a célunk, hogy az Euro 6 norma kötelező érvénybe lépése, azaz 2014. január 1. előtt az összes problémát megoldjuk és a továbbiakban kiküszöböljük azokat.”
A munkacsoport hetente két alkalommal találkozott, átnézték a járművek hibakódjait és azonnal megtették a szükséges intézkedéseket. Így az összes forgalomban levő Euro 6 járművet nyomon tudták követni.