járműgyártás

17 személyes óriásbuszként is jön a vadonatúj Toyota Hiace

2019.03.03.

Bemutatta emblematikus haszonjárművének hatodik generációját a Toyota. A Hiace kétféle karosszériahosszal, és kétféle tetőmagassággal lesz kapható.

1967-es bevezetése óta a Toyota Hiace több mint 6,24 millió példányban talált gazdára a világ több mint 150 országában. Az európai modell 2012 után új néven, új koncepció szerint folytatta pályafutását, ám a világ többi részén – Ázsiában, a Közel-Keleten, Afrikában, Óceániában és Latin-Amerikában – változatlanul a régi recept szerint készül az ikonikus furgon. Ezeken a piacokon ma is ugyanazt a sokoldalú szerepet tölti be a Hiace, mint egykor – az áruszállítótól a turisztikai célú járműig minden elképzelhető és elképzelhetetlen feladatot ellát –, és a Toyota ehhez igazodva fejlesztette ki a modell hatodik, exportpiacokra szánt kivitelét (Japánban továbbra is a 2004-ben bemutatott típus marad forgalomban).

Fontos változás, hogy szakítottak a térségben eddig használt hajtáslánc-elrendezéssel. Az erőforrás már nem az első ülések között, az első tengely fölött helyezkedik el, hanem – mint az utolsó európai Hiace-szériánál – a félhosszú motorházfedél alatt kapott helyet. Az új konfiguráció egyrészt jót tesz a megjelenésnek: az eddigi, gömbölyded idomok modern, szögletes vonalaknak adták át a helyüket; fényezett lökhárítóval, krómozott hűtőráccsal és a csúcskivitelhez járó függőleges LED-es nappali fényekkel kifejezetten előkelő hatást kelt a modell. Ennél is fontosabb azonban, hogy a hosszabb orr jelentősen javította a típus passzív biztonságát: a globális TNGA padlólemez fejlesztése során szerzett tapasztalatok felhasználásával kialakított és a Toyota Safety Sense biztonsági rendszerekkel felvértezett Hiace a várakozások szerint az Euro NCAP ötcsillagos minősítésének megfelelő utasvédelmi színvonalat kínál.

A Hiace kétféle karosszériahosszal és -magassággal kapható, amelyek háromféle felszereltségi szinten 12-17 utasnak kínálnak az átlagosnál kényelmesebb helyet, köszönhetően a feljavított futóműnek (változó rásegítésű kormánymű, elöl MacPherson rugóstagok, hátul laprugók) és a párnázott fejtámláknak, míg a sofőr és a járműkísérő fokozott kényelmét megnövelt lábtér, valamint szélesebb, megvilágított fellépő szolgálja.

Az autó piactól függően kétféle erőforrással kapható. A 3.5 literes benzinmotor az afrikai és latin-amerikai országokban lehet népszerű, de a piacok többségén egy 176 lóerős, 2.8 literes dízelmotor teljesít majd szolgálatot a Hiace orrában. Az 1GD-FTV erőforrás takarékos és erőteljes üzeméről, valamint rezgésmentes járásáról köztes töltő-levegőhűtő, kipufogógáz-visszavezetés és kettős tömegű lendkerék gondoskodik. Az új generációs Hiace a Fülöp-szigeteken tartotta premierjét, a modellt fokozatosan vezetik be piacain az év során.

Fotók: Toyota

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.15
Ismét felvillanyozódott a Hyundai márka és újabb elektromossal bővíti márkakupa-sorozatát. ..
2024.04.15
Visszatér a tél Ausztriába, hétfőn figyelmeztetést adtak ki az autósoknak – írja a Heute című....
2024.04.15
Miért áll egy kihegyezett versenyautó egy hófödte versenypályán, és miért sorakoznak mögötte....
2024.04.15
Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) és az Audi Hungaria tárgyaló delegációi közötti....
2024.04.15
Az Audi több mint 20 új, tisztán elektromos, plug in hibrid és hagyományos, belső égésű motorral....
2024.04.15
Április 9-én Pekingben mutatta be legújabb, működésének első öt évében kapacitás- és....
2024.04.15
Erősen indította az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi üzletága az idei évet, miután 16 százalékkal....
2024.04.15
Alkalmanként átlagosan 2,5 órát parkolnak a magyar autósok az utcán és 6 órát a parkolóházakban, az....
2024.04.15
Európai tervezés, törökországi gyártás, japán hagyományok - ezek a sarokpontjai a Mitsubishi Colt....
2024.04.15
Múlt és jelen egyhelyen mindig izgalmas egyveleget mutat, nem véletlen, hogy az Akkor és Most Jármű....