Audi A8

2016-ban jön az új Audi A8

2014.08.06.

Az első olyan Audi lesz, amelyet teljes egészében a 2013-ban kinevezett fejlesztési igazgató, Dr. Ulrich Hackenberg irányításával fejlesztenek ki.

Hackenberg és a frissen kinevezett Audi dizájnigazgató, Mark Lichte célja, hogy a következő, házon belül D5-ös kódnéven fejlesztett Audi A8-as letaszítsa a trónról a Mercedes-Benz S-osztályt mind a megjelenését, mind a tudását tekintve.

A Car magazin jól informált tudósítója, Georg Kacher arról értesült, hogy öt formaterv jutott el az igazgatótanács elé: kettő az Italdesign-ból kivált Fabrizio Giugiaro műve, egyet Wolfgang Egger, az Italdesign jelenlegi vezetője, egyet Stefan Sielaff, a Volkswagen-csoport potsdami fejlett dizájnstúdiójának vezetője, egyet pedig Mark Liche, az Audi dizájnigazgatója készített.

Állítólag Sielaff tervét fogadták a legjobban az igazgatótanács tagjai, de a végső kidolgozás minden bizonnyal Mark Lichtére és csapatára hárul majd. Jól informált forrásokra hivatkozva azt írja Kacher, hogy a formaterv a brit eleganciát az olasz sportossággal és a német masszivitással ötvözi. Kisebb lesz a singleframe hűtőmaszk, szebben kidolgozott a hátsó rész, kupésabb a tető, és esztétikusabbak az arányok.

Bár eredetileg úgy tervezték, hogy a Porsche által kifejlesztett orr-középmotoros padlólemezre (amelyre a Panamera épül) építik az új A8-ast, végül Hackenberg kitartásának eredményeképp a vezetőség úgy döntött a 2014-es Genfi Autószalon után, hogy az Audi maga fejleszt egy platformot a csúcsmodellhez. Az orrmotoros, modulárisan alakítható padló a PL65-ös kódnév alatt készül. Hogy a fejlesztési költségek könnyebben megtérüljenek, ezt a padlólemezt kapja majd meg a következő Volkswagen Phaeton, az Audi A9 négyajtós kupé és a Q8 szabadidő-autó is.

Az új A8-as elődeihez hasonlóan alumínium karosszériát kap, a vezető háromféle szintű automatizált vezetés (robotpilóta) közül választhat majd, de a kocsi a vezetési élményre is nagy hangsúlyt fektet majd. Lesz majd oldalanként eltérő nyomatékelosztás kanyarodáskor, áthangolt légrugós felfüggesztés és újgenerációs Drive Select kapcsoló is. Hatalmas fejlődésen megy át az MMI menürendszer is, az ember-gép interfész hatalmas TFT képernyőt kap, és hanggal és kézmozdulatokkal is lehet majd kezelni.

Minden A8-ashoz szériafelszereltség lesz a könnyített, és kisebb súrlódású Quattro összkerékhajtás és a nyolcfokozatú automataváltó. A hibrid változat már a nem a négyhegeres turbómotorra, hanem a háromliteres kompresszoros V6-osra épül majd.

Ezen kívül kétféle benzinmotort (4,0 V8, 460 lóerő és 6,3 W12, 565 lóerő) és háromféle dízelmotort (3,0 V6, 272 lóerő, 4,0 V8 408 lóerő, 5,0 V10 500 lóerő) is kínálnak majd a zászlóshajóhoz.

(a képek nem hivatalosak)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.16
A „Terminál” a valóságban.   ..
2024.05.16
A Netrisk szerint a dízelmotoros, benzines, hibrid és elektromos új autók esetén az átlagdíj az....
2024.05.16
A szegedi Csonka János Technikumban tanul az ország két legjobb autószerelője és a legügyesebb....
2024.05.16
A Mazda Motor Corporation közzétette egész éves pénzügyi, illetve értékesítési eredményeit, és a....
2024.05.16
Az új Opel Frontera világpremierje után kiderült, hogy a SUV tisztán elektromos hajtású változata a....
2024.05.16
Összeütközött két kisteherautó Balatonkenesén, a Fő utcában – jelentette az Országos....
2024.05.16
A 35. évfordulóját ünneplő Duna Autó Cégcsoport ünnepélyes keretek között írta alá a kínai SOKON....
2024.05.16
A mély válság közepette elválnak az amerikai Rivian cég és Frank Klein német operatív főnök útjai.....
2024.05.16
Szögekkel és csavarokkal teli deszkát tett a gyanúsított egy vasúti átjáróba. A tiszafüredi....
2024.05.16
Hatalmas tűzben huszonkét hajó semmisült meg az Isztriai-félszigeten, Medulin kikötőjében még....