újautó

2023-as autók, amiket érdemes várni

2023.03.01.

Milyen modellek érkeznek 2023-ban és mikor? Íme a lista, hogy mely autókat érdemes várni az idei esztendőben.

Alfa Romeo Tonale PHEV

Mindössze egy hónap és megérkezhet a modernkori Alfa Romeo minden bizonnyal legfontosabb modellje. Sok múlik azon, hogy hogy teljesít a Tonale SUV, ami egyelőre csak mild-hybrid hajtással érhető el a piacon, de márciusban megérkezhet a konnektorról tölthető hibrid változat is, ami egy turbós, 1,3-literes, 177 lóerős benzinmotort és egy hátra épített, 121 lóerős villanymotort kombinál majd. Mindezt egy 6-fokozatú automata fogja vezényelni, míg a 43 emissziómentes kilométerre elég energiát egy 15,5 kWh-s akku csomag fogja tárolni.

BMW M2

Nem csak M2-ből lesz az utolsó belsőégésű motoros változat a májusban érkező utód, hanem az egész BMW M divízió utolsó olyan modellje is lesz, amiben semmilyen villanyos rásegítés nincs. Márpedig az utolsó valódi BMW M2 a nagyobb M3 és M4 párosból ismert 3,0 literes sorhattal érkezik, 454 lóerővel, csak sokkal kisebb és könnyebb kasznival. És nem, nem lesz összkerekes. Hátul fog hajtani, és elérhető lesz manuális váltóval is. A 0-100-at 4,1 másodperc alatt fogja letudni az ígéretek szerint. Ha van autó, amit érdemes várni idén, akkor az az M2.

Dacia Jogger Hybrid

Grammra kimérte a piaci igényeket a Dacia a Joggerrel, amiből hamarosan befuthat nem csak a típus, de a márka első hibridje is. A rendkívül praktikus hétülésest a Renault új 1,6-os, 138 lóerős E-Tech hajtásával szerelik fel áprilisra, ami a Capturban és a Clioban is remekül bizonyított már. Az egyedi körmöskapcsolós automata, és a szinte észrevétlen váltás a benzin és a villanymotor között az egyik legfinomabb hibrid hajtássá teszi a Renault technológiáját. Ha ezt képesek lesznek megfelelően kombinálni a Dacia Jogger praktikusságával, talán az év termékét várhatjuk.

Ford Mustang

Még korai temetni a királyt. Szeptemberben hivatalosan is elérheti a kereskedéseket a Ford Mustang következő generációja, ami nem aprózza el az európai jelenlétét: kizárólag 5,0 literes V8-assal érkezik hozzánk, ami hatfokozatú kéziváltóval vagy 10-fokozatú automatával is kombinálhatnak majd a vásárlók. Mi több, most először eléri majd gyárilag is az 500 lóerős álomhatárt, méghozzá a Dark Horse egyedi kivitellel, ami dögös fekete orrot és még komolyabb kiállást kap majd. Hát csoda, hogy megremeg a lábam még csak a gondolatától is?

Honda ZR-V

Júniusban, pont a nyár kezdetére lehet teljes a Honda autópalettája, ugyanis befuthat a 181 lóerős hibriddel szerelt Honda ZR-V az európai piacokra, ami méretéből adódan az olyan nagyágyúkkal készül felvenni a versenyt, mint a Toyota Highlander vagy a Skoda Kodiaq. A CR-V utódjaként nagyok az elvárások, de annyit már most tudunk, hogy végre sikerült kellően komolyan vehető külsőt rajzolni a japán gyártó zászlóshajójának.

Opel Astra GSe/Grandland GSe

Még márciusban megérkezhet az Opel Astra és Grandland modellek sportos plug-in hybrid változata. Az Opel remekül ráérzett, hogy miként lehet döbbenetesen kívánatossá tenni a zöldebb, drágább hajtást: ha cserébe sportos megjelenést és vezethetőséget kapnak a vásárlók, és pont erre születnek a GSe modellek. Persze a hajtásláncok már ismerősek lehetnek a Stellantis egyéb modelljeiből: míg az Astra a 308-ból is ismert 225 lóerős PHEV rendszert kapja, addig a Grandland a két villanymotort is kombináló 300 lóerős PHEV rendszert. Előbbi 7,7, utóbbi 6,1 másodperc alatt van százon, és mindkettőt egy 1,6 literes benzinmotor támogatja.

Peugeot 408

Személy szerint általam az egyik legjobban várt modell a Peugeot 408 2023-ban. Még egyik modellen sem teljesedett ki ennyire a francia gyártó retrofuturisztikus formanyelve, mindezt egy kupé-SUV testen, olyan felnikkel, amiket még nem látott a piac. Csak villanyosított hajtásláncokkal lesz elérhető, a csúcsváltozat 225 lóerős lehet. Persze teljesen elektromos változat is érkezik majd belőle, de egyelőre nincs hivatalos dátum, hogy mikor.

BMW 5 vs. Mercedes-Benz E-osztály

Úgy tűnik, hogy év végére maradhat a gigászok csatája. Míg a Mercedes-Benz E-osztályának következő generációja szeptemberben futhat be, addig a következő 5-ös BMW novemberben érkezhet meg a kereskedésekbe. Mindkettőnek széles motorkínálatot szánnak, amik között lesz benzines, dízel, hibrid és teljesen elektromos is. Mindkét gyártó szeretné méltó módon elbúcsúztatni legendás modellcsaládját, mielőtt teljesen átveszik a hatalmas a villanyautók, ezért biztosak lehetünk benne, hogy odateszik magukat a fejlesztés során. Hármasszintű önvezeztés, még hatékonyabb motorok, és persze egy korszakot lezáró sportmodellek is várhatóak belőlük, öblös és hangos motorokkal. Talán utoljára.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.23
A vasárnapi első futamon ismét rajt-cél győzelmet aratott, a második viadalon pedig harmadik lett a....
2024.06.23
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Ez már a harmadik a héten. ..
2024.06.23
Nem tudja vagy nem akarja használni a légkondicionálót? Íme néhány hasznos tipp és trükk az autó....
2024.06.23
A címvédő, háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland pilótája nyerte a Forma-1-es....
2024.06.23
A világ legkékvérűbb járműflottáját csak minősített cég ápolhatja. ..
2024.06.23
A Toyota célja a dedikáltan akkumulátoros elektromos bZ4X modellel, hogy új mércét állítson fel a....
2024.06.23
Hajnalban az M7-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, Kőszárhegy térségében a fehér Mercedes....
2024.06.23
A SURFACING, amely a fenntartható energia, a víz és a fény találkozásában rejlő harmónia, valamint....
2024.06.23
Visszatért a Nissan a családi autók piacára: a Townstar személyszállító változata kiváló mobilitási....
2024.06.23
Az autózás világában meglepő partnerséget kötött a Peugeot és a Lego. Egy különleges verseny....