Goodwood Festival of Speed
Alpine A390

Érthető, hogy egy sportos génekkel rendelkező márka épp a goodwoodi felfutót választja bemutató helyszínül egy olyan fontos modell számára, amilyen nekik most az Alpine A390. Ez az újjáélesztett, majd sportos almárkává formált Alpine első crossovere, ami történetesen tisztán elektromos lesz. Árával a Porsche Macant célozták meg, a hárommotoros hajtásláncra pedig azért volt szükség, hogy a legfinomabban tudják az A110 agilis mozgására hangolni.
BMW Vision Driving Experience

Először láthatta álca nélkül, éles bevetésen a nagyközönség a BMW sportos tanulmányautóját, ami a jövő M-es modelljeit vetíti elő. Négy villanymotor, öt leszorítóerőt generáló propeller és irdatlan nyomaték: a BMW valahogy így képzeli a sportosságot a villanyos jövőben. Szerencsére megmaradnak a hátsókerékhajtásnál, legalábbis a hátra hangolt hajtásnál, és állítólag 10x gyorsabban reagál majd az elektronika a stabilitás érdekében, mint az eddigi M-es autókban.
Ferrari F80

Szintén most láthatta egyszerű halandó először testközelből a Ferrari legújabb csúcskategóriás sportautóját, az F80-at, ami tulajdonképpen egy le mans-i 499P Hypercar utcára. 1184 lóerős, irdatlan leszorítóerővel és világverő hajtáslánccal. Mindössze 799 darabot fognak belőle gyártani. Szerencsés, aki láthatta és persze hallhatta élőben.
GMA T33

Még a T50-nel tért vissza az autógyártáshoz az elképesztő F1 koncepcióival világ hírnévre szert tevő Gordon Murray. A csodamérnök ugyanakkor nem állt meg itt, a híres V12-es Cosworth motort most egy még kisebb kaszniba is beültette: így született meg a T33, amit a nagyközönség most láthatott először élőben. 607 lóerős és 11.100-as fordulatig forog. Mindössze 100 darab fog belőle épülni, ugyanakkor már most bemutatták a mindössze 18 kilóval nehezebb Spider változatot és érkezik egy versenypályára hangolt változat is a közel jövőben.
Honda Prelude

Már-már szériagyártásra érettnek tűnt az a kék Honda Prelude, ami bevette a goodwoodi felfutót, és ez nem véletlen. A 181 lóerős hibrid motorral szerelt és szívdöglesztő formával rendelkező sportkupét még év eleje előtt elkezdik gyártani, és már alig várom, hogy mit kezd vele az autós kultúra szerteágazó közege. Sajnos a CVT váltóval meg kell barátkozni a mai környezetben, de állítólag lesznek szimulált szekvenciális fokozatok.
Hyundai Ioniq 6 N

Ellopta a showt idén is a Hyundai, méghozzá egy igazi gumiégető Ioniq 6 N driftautóval, aminek nem voltak restek olyan negatívba dönteni a kerekeit, mint egy valódi versenyautónak. Így kell felhajtást kelteni egy olyan fontos modell előtt, mint az Ioniq 6 legújabb sport változata. Aggresszívabb megjelenés, hátsó szárny, hatalmas fékek és 641 lóerő. Ha valakinek túl családias az Ioniq 5 N, akkor most itt a retrofuturisztikus sportkupé változat. Szörnyen menő, hogy egy ekkora gyártó ilyen mértékben ráfekszik a drift vonalra. Hatalmas pacsi!
Lexus LFR

Néhol Toyota néven emlegetik, ide Európába úgy tűnik, hogy Lexus névvel fog érkezni a cégcsoport legújabb szupersportautója, ami egy igazi, kompromisszummentes homologizációs autónak tűnik. Beleültetnek mindent, amit a Hosszútávú Világbajnokságban az elmúlt években tanultak – nem kevés bajnoki címmel a hátuk mögött –, és a dizájn alapján egyértelmű, hogy ez szolgál homologizációs alapként a hidrogénes Hypercar versenyautónak is. A Lexus LFA spirituális utódjából azonnal készült egy GT3 GR névre hallgató, állítólag utcai, de gyakorlatilag pályázásra kész változata is.
Mercedes-Benz CLA

Hatalmas figyelem övezi a legújabb CLA érkezését, ugyanis ez lesz a cégcsoport egyik legmodernebb autója. Ebbe belepakolnak mindent, amit az utóbbi években fejlesztettek, és, hogy ezt kiemeljék, gyártását is átmozgatták Kecskemétről Rastattba, Németországba.
Renault 4 és 5 Turbo

Először láthattuk éles bevetésen a Renault 5 nagyobb testvérét, a 4-est is, ami a sikeres, és Európa Év Autója győztes apró villanyautó egy hagyományosabb kaszni változata. Akkumulátor kínálata 40 kWh-tól 52 kWh-ig tart, ám könnyű tömege és remek fejlesztése miatt ezek is elegendők hatalmas hatótávok elérésére. Szintén bizakodásra akad okot, hogy a Renault 5 Turbo 3E koncepció is felbukkan a franciák standján, szóval elképzelhető, hogy az Alpine változat miatt másfajta sportváltozat is érkezik a villanyos kisautóból. Noha kétlem, hogy a tanulmányhoz hasonló 533 lóerős, hátsókerekes vad gépről lenne szó. De ki tudja. A Renault Sporttól bármi kitelik.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!