Használtautó vásárlás előtti átvizsgálás

2,8 millióért nem lesz jó coupé Audid

2024.09.09.

Ott kell lenned, hogy elhidd?

Vannak, akik még hiszek a mesékben. Elhiszik például az is, hogy a kicsivel hárommillió alatt hirdetett A5-ös Audi bármire is használható. Hogy ennyiért épkézláb prémium autót lehet venni. Nem. És a használtautó átvizsgálás arra is való, hogy ezt a téveszmét szerte foszlassuk.

Amúgy lehetne 2,8-ért coupé Audid…

…csak nem olyan, ahogyan azt elképzeled. Hiába írjuk 10 éve a cikkeket, hiába a valóságot keményen kimondó több tucatnyi autószerelő tiktokker, sokan nem látják, hogy ezek a prémium autók éppen azért olyan olcsók, mert minden pénzt is rá kell locsolni. Állva, lábon, menetképesen is gazdasági totálkárosak és a vételárat legalább még egyszer rá kell locsolni, hogy legalább a műszaki vizsgabázis utcájába be lehessen hajtani vele.

Elöljáróban csak annyit: lehet 2,8 millióért Audit venni, de az olyan is lesz. Egy veszedelem!

Kezdjük talán a karosszériánál!

Nem volt korábban annyira összecsukva, mint amire általában az ilyen háromajtók sport(os) kocsiknál számítunk, de azért a teljes baloldala és a motorház fedél már javítva volt. A bal hátsó sárvédő javítása nem sikerült annyira jól, mert a kerékjárati ívben tisztességes rozsdásodás volt már látható.

A két első, egyébként xenon-fényszóró már nem a gyári alkatrész, utángyártott, de legalább nem kínai darabok. Cserébe a baloldali nem világít, csak reménykedni lehet benne, hogy egy (párban) elvégzett fényforrás cserével megoldódik a dolog és nem a trafó adta meg magát.

A xenonlámpákhoz persze lámpamosó is tartozik, de az már ki tudja mióta nem működik.

Maga a kasztni persze ütött-kopott. Kavicsos lökhárító és motorház, még a tetőlemez első éle is össze volt verve. Az első vészhárító lógott is, a hátsó deformált és fénysérült volt. A jobboldali küszöb felakadt valamire és behorpadt.

Jaj, ki ne felejtsem, hogy jó, leharcolt verdához méltóan a tükörházak is kaptak már az élettől.

Röviden: kis lakatolás, kis műanyagozás, a lámpák és lámpamosók rendbetétele, egy telifény és máris kész. Másfél millió legalább.

Az utastér

A baloldali ajtókárpit kartámasz részén a műből kirepedezve. A középkonzol hátsó burkolata letörve. A műszerfal alsó részén egy ipari kétállású kapcsoló, fogalmunk nincs mire való. A baloldali napellenző tükre összetörve.

És minden kosz és elhanyagoltság. Hiába az egykor menő fekete bőrkárpitozás, mindez már a múlt.

Van egy műszerfali kijelző hiba is, de ki számolja?

Na és hogy muzsikál a 2.7 TDI?

Kezdjünk egy érdekes hibakóddal: „levegőszűrő áthidaló csappantyúszelep szakadás”. Ez a szelep azt szolgálja, hogy ha eltömődne a levegőszűrő, akkor egy megkerülőszelep kinyit, így a motor levegőhöz jut. Nekünk az volt az érzésünk, hogy ez a szelep akart, de nem tudott működésbe lépni, ergo a szűrőt évek óta nem cserélték ki.

Volt még ezen kívül egy kipufogó hőmérséklet jeladó szakadás, ezzel sem foglalkoztak. Aztán a kocsi gázadásra olyan füstöt eregetett, hogy Greta Thunberg azonnal bezúzatná a kocsit. A porlasztók mellett mind a 6 helyen ömlött az olaj, a vezérműlánc pedig csattogott, mint az elszabadult redőny a szélviharban.

Tovább is van, mondjam még?

A diagnosztikában a részecskeszűrő nyomáskülönbsége persze állandó 0 volt, tehát a DPF, mint olyan át lett furkálva, vagy ki lett verve úgy, ahogy volt.

Pótolhatatlan veszteség, már ha az ember 3 milliót tud autóra költeni és többet nem. Mert kapható hozzá persze gyári és utángyártott is, de még az utóbbi is 400.000,- a gyári egy millióval több…

Utolsó regenerálás 22.044 km-rel ezelőtt

A műszerfalon persze világít a check engine és időszakos szerviz után is szinte ordít a kocsi.

Röviden: induljunk egy vezérléscserével, vegyük ki a porlasztókat és cseréljünk alattuk tűzkarikát, összes szűrő, motorolaj, megkerülőszelep csere, ugye a részecskeszűrő és ne bízzunk a csodában, a multitronic váltó olaját is dobjuk le. Egy igényes szervizben máris ottmarad még kétmillió.

Fék és futómű

Gyorsan essünk túl a gumikon. Igen, cserélni kell ezeket is, mert profilmélységük alig haladja meg az 1 mm-t. 225/50R17 méretű abroncsokról van szó, amit az autóhoz méltó minőségben nagyjából 200.000,- Ft-ért szerezhetünk be.

A fék hátsó felni fénysérült, a bal első peremsérült volt. Oda se neki!

Az Audik első futóművének diszkrét bája, hogy méregdrága alumínium alkatrészekkel vannak megtervezve. Szilenteket nem nagyon lehet cserélni, pedig a felső-hátsó csillapítók már szakadtak voltak. Ennek a szerelése sem egyszerű, mert az alu anyagba szépen belerohad az acélcsavar, a TikTokon késhegyre menő viták folynak ennek a szereléséről. Minden esetre félmillió alatt nem lesz jó a felfüggesztés és természetesen nem gyári alkatrészekről beszélünk!

Fékhatásunk ugyan volt még, de a tárcsák elöl-hátul a végüket járják. És mint az közismert, a fék a legfontosabb alkatrész, biztosan nem lehet sokáig így hagyni, főleg, hogy már a műszerfalon is jelzi az autó a betétek kopását és ezek a tárcsák már nem bírnak el egy új betétet. A fékjavítást is számoljuk utángyártott elemekkel, ez az alsó polcról válogatva is újabb 200.000,- Ft.

És a végére egy jó hír

A kocsiban tényleg „csak” 298.000 km van.

Számoljunk!

Másfél lenne a karosszéria, 200-200 a gumi és a fék. 500-at saccoltunk a futóműre és a motor környéki dolgok is elvisznek még két egyenest. Óvatos becsléssel 4,4 millió amit rá kellene költeni az autóra. Így kicsivel 7 millió felett lehet is egy patent, 14 éves 300.000 km-t futott Audink. És ez a realitás.

Ügyfelünknek ezt a pénz nem kellett elköltenie, nem veri a fejét a falba vásárlás után, hogy mibe nyúlt, mert okos volt és rendelt egy vásárlás előtti használtautó vizsgálatot tőlünk.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....