járműsport
Városi prológ, szombaton nyolc nehéz gyorsasági, vasárnap két különböző szakasz háromszor és közben folyamatosan az időjárás jelentéseket kellett figyelni, hiszen volt, amikor egy gyorsasági szakaszon belül is változtak a körülmények. Minden célba érkező a szezon eddigi legnehezebb versenyének titulálta a 3. WHB Győr Rally-t.

A Peugeot Kupában hat páros nevezett a negyedik fordulóra, mindannyian nagyon várták a győri versenyt, ami tavaly is az év versenye díjat szerezte meg. A futam szenzációjának számított, hogy az osztrák Ilka Minor, a hatalmas nemzetközi tapasztalatokkal bíró navigátor ült be Zagya Dorka Peugeot 208 Rally4-es autójába, segítve ezzel a fiatal tehetséget. A versenyt mindenki sikeresen befejezte, egyedül az izraeli Shushan-Cohen kettősnek kellett élnie a szuperrally lehetőségével.
Viszló Csaba és Maricsek Miklós magabiztosan autóztak és ezzel a teljesítményükkel nem csak a Peugeot Kupa értékelésében, de az RC4 kategóriában és az ORB 2WD Kupában is megszerezték az első helyezést és az ezekért járó pénzjutalmak mellett talán a legjobban annak örültek, hogy két futammal a szezon vége előtt már a Peugeot Kupa győztesének mondhatják magukat.
„A Győr Rally-ra is azzal a tervvel indultunk, ahogy az egész szezonban: megbízható tempóval a legtöbb pontot szerezve fejezzük be a versenyt, csak annyi kockázatot vállalva, amennyi feltétlenül kell. Örülök neki, hogy ez a taktika újra győzelmet hozott nekünk! Az időjárás-jelentések vasárnapra nagyon változatos időt jósoltak, ezért a szombatot próbáltuk kicsit megnyomni, hogy biztos előny tudatában versenyezhessünk a zárónapon. Hasznos volt, hogy korábban tesztként augusztusban elindultunk a Barum Rally-n, találtunk oda egy jó setup-ot, ami itt is jól működött.
Hosszú út vezetett a bajnoki címig, nem sikerült volna Maricsek Miki segítsége és a mögöttünk álló Berényi Racing munkája nélkül. Igazi csapatmunka volt ez, mindenkinek nagyon köszönöm!”
Viszlóék még így sem dőlhetnek hátra, hiszen ahhoz, hogy bezsebelhessék a Peugeot Kupa bajnoki címét, a szabályoknak megfelelően, még el kell indulniuk az utolsó futamon is, a ponttáblázattól függetlenül! Tehát láthatjuk még őket idén versenyezni!
A Rónavölgyi Endre - Aczél András páros megnyerte a szezonnyitót, majd két nullás futam után jutottak el Győrbe, ahol a lehető legtöbb pont megszerzését tűzték ki célul. „Nekünk már matematikai esélyünk sem volt a futam előtt, hogy bárhogyan is megszerezzük a bajnoki címet és be is vallhatjuk őszintén: Csabáék megérdemelték. Gratulálunk nekik! Láttuk, hogy a stabil második helyen tudunk autózni a tempónkban és így ennek megfelelően élveztük is a gyorsasági szakaszokat, mindenféle kockázat nélkül haladtunk előre. Volt egy kis izgalom vasárnap, majdnem elhagytuk a menetlevelet, nem volt időnk kereket cserélni, volt egy kisebb kalandunk egy őzzel, etapon belénk csúsztak… Jó verseny volt, a rendezők megpróbálták kimaxolni. Profi csapattal dolgozhattunk, a Tagai Racing Technology mindenben segítette a munkánkat. Összesítésben a második helyre tudtunk feljönni a Kupa ponttáblázatán, ami optikailag jól mutat a zempléni verseny előtt. Várjuk a Zemplén Rally-t, hiszen azok nekem hazai pályák, talán nagyobb eséllyel tudjuk megtartani ezt a második helyet év végére.”
Hibján József Szurovcsák Istvánnal karc és hibamentesen teljesítették a versenyt, volt szakaszgyőzelmük és a végén a Peugeot Kupa dobogóján a harmadik helyre tudtak felállni.
„Nagyon nehéz verseny volt, elfáradtunk, de nagyon jól éreztük magunkat. Kicsit nehezen indult számunkra a futam, korábban még nem mentem itt Peugeot-val. Meglepett, hogy milyen jó volt a tapadás a fehér aszfalton szombaton. Másnap az esőben pedig a PIRELLI esőgumija olyan jól tapadtak, amit szinte nem is akartam elhinni. Nehéz volt a gumiválasztás, hiszen folyamatosan változott az idő, de valahogy mi mindig a megfelelő gumikon rajtoltunk el. Az utolsó két gyorson utolértük az előttünk lévőket, a Rábaringen nem veszítettünk időt, a legutolsón próbáltunk volna kicsit sietni a Power Stage pontokért, de a szűk részen nem tudtak elengedni.
2,5 ponttal vagyunk a Dorka előtt a bajnokságban és igazából előttünk is hasonló a különbség Rónavölgyi Endréékkel. Szóval van tétje a Zemplén Rally-nak, jó lenne a dobogó valamelyik fokát elkapni.
Imádom a Peugeot Kupát! Annyira jó a közeg, hogy azt el sem lehet mesélni. Ha lesz továbbra is és én bírom tekerni a kormányt, akkor biztosan itt megyek a jövőben is! Nagyon szeretek itt menni! Janika tanácsai is nagyon hasznosak, Tagai Tomiék is maximálisan segítőkészek, a versenyzőtársak is nagyon jók!”
Zagyva Dorka nem titkolt szándéka az volt, amikor elhívta a futamra navigálna a rutinos osztrák navigátort, hogy tanuljon tőle. „Fantasztikus élmény volt a verseny, igazából még nem is tudtam feldolgozni.” - mondta az utolsó gyors céljában a fiatal magyar pilótahölgy. „Kimerítő verseny volt és én nagyon sokat tudtam tanulni Ilkától, akinek nagyon hálás vagyok, hogy elfogadta a felkérést és eljött.”
Ilka Minor így beszélt a versenyről: „Szuper volt ez a Győr Rally! Trükkös, nagyon gyors pályákkal, változó időjárással. Dorkával nagyon jól dolgoztunk együtt, folyamatosan fejlődött szakaszról szakaszra. A végén már csak 2,2 másodpercre voltunk a legjobbaktól!”
A Peugeot Kupáról így nyilatkozott a világsztár: „A lehető legjobb módja a ralin belül egy márka népszerűsítésére egy ilyen Kupasorozat! Egyforma autók, ugyanolyan információk a pályákról, a gumikról. A szervizparkban impozáns sátortábor, mindenki egy helyen. Sok mosolygó ember és nem utolsó sorban: itt lehet a legjobban összehasonlítani magad másokkal, megmutatni a tehetséged és fejlődni!”
A Tellér Antal - Tellér Antónia, apa-lány egység is beért a célba és ugyan nem mindegyik pályát kedvelte meg a pilóta, de összességében mosolyogva nyilatkozott: „Melós, fárasztó hétvége volt, de nagyon jól éreztük magunkat. Első nap kemény volt a kitelepült szervizt megszervezni, másnap pedig a folyamatos felhőnézés tette még nehezebbé az amúgy sem könnyű versenyt. Nagyon jól összerakott futam volt, örülünk, hogy ott lehettünk. Igazi ralis kilométereket gyűjtöttünk, sokat tanultunk.
Nagy feelingje van a sok Peugeot Kupás sátor alatt lenni a többiekkel, óriási élmény! Én hobbista vagyok és nagyon élvezem, megtiszteltetés, hogy ott lehetek!”
Az izraeli Bar Shushan és a raliban most debütáló navigátora, Aviv Cohen az első napot nem tudta befejezni, az eltört féltengely megállította őket. Másnap SuperRally-ztak, időbüntetéssel ugyan, de folytathatták a versenyt és a mindig mosolygó pilóta most is csak jókat tudott mondani a céldobogónál. „Felejthetetlen hétévén vagyunk túl! Egy újdonsült navigátorral nagy kihívást jelentett a verseny, de hamar sikerült belerázódnia és nagyszerű csapatként dolgoztunk. A technikai problémák ellenére végigcsináltuk és nagy mosollyal fejeztük be a versenyt. Már az első pillanattól kezdve nehéz verseny volt, de így még értékesebb, hogy itt lehetünk a célban!”
A bajnokság és a Peugeot Kupa utolsó állomása, a zárófutam a Zemplén Rally lesz, ami november 7-9. között kerül megrendezésre.