BMW

300 fölötti tempóra képes ez a kompakt BMW

2025.05.28.

Az M2 erősebb és könnyebb CS változata 530 lóerős motorral debütált.

A hétvégén még csak a képeket láttuk az új BMW M2 CS-ről, most viszont a hivatalos műszaki információk is megérkeztek róla. A soros hathengeres turbómotorjának maximális teljesítménye például 530 lóerő, amely 50 lóerővel múlja felül a „mezei” BMW M2 értékét. Az új BMW M2 CS maximális teljesítménye így éppen akkora, mint a BMW M3/M4 Competitioné, viszont itt csak a hátsó kerekek hajtottak. Az újdonság az erőt az alapfelszereltségként kínált, Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltón keresztül továbbítja a hátsó tengelyre.

A BMW M2 modellhez képest a BMW M GmbH hozzávetőlegesen 30 kilogrammal csökkentette a különkiadás saját tömegét, többek között az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés alapelveinek módszeres alkalmazásával. Az új BMW M2 CS számos karosszéria-kiegészítője és utastéri betétje például szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült. Sőt mi több, a modell alatt már alapfelszereltségként kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák gurulnak. Így az új BMW M2 CS az eddigi legkönnyebb BMW M2 modellként érkezik meg az utakra.

A megnövelt motorerőnek és az alacsonyabb saját tömegnek köszönhetően az újdonság 3,8 másodperc alatt képes abszolválni a nulla-százas gyorsulást, ami 0,2 szekundummal gyorsabb a BMW M2 idejénél. A megnövelt motorerő az álló helyzetből indított és egészen 200 km/órás sebességig tartó gyorsulás idejében is megmutatkozik: az új BMW M2 CS sprintideje így 1,2 másodperccel gyorsabb, 11,7 szekundum. Az újdonság 80 km/órás sebességről indított és 120 km/órás tempóig mért rugalmassága 3,4 szekundum. Az alapfelszereltségként M Driver’s Package teljesítménynövelő csomaggal szerelt, új BMW M2 CS végsebességét a hajtáslánc vezérlőelektronikája 302 km/óránál korlátozza.

Az új BMW M2 CS a BMW Group mexikói gyárában lát majd napvilágot, a BMW M GmbH különkiadásaitól megszokott módon, limitált darabszámban. Az új BMW M2 CS legfontosabb piaca az Egyesült Államok, Németország és Kína. A piaci bevezetés 2025 nyarának végén kezdődik, Németországban 115 000 euró áron.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.09
A Forma-1-es világbajnok Lando Norris jövőre a bajnoknak járó 1-es rajtszámmal indul majd. ..
2025.12.09
Újabb Mercedes-Benz Citaro csuklós dízel autóbuszok jelentek meg a fővárosi utakon. Az új járművek....
2025.12.09
Japánban bejegyeztette a GR MR2 kifejezést a Toyota, és ezzel minden korábbinál közelebb került a....
2025.12.09
Michelisz Norbi egykori csapata szembe megy az Italdesign vad Honda NSX restomodjával, és egy....
2025.12.08
A klasszikusok átka, vagy dicsérete, hogy sok utánzójuk akad, olykor még az utánzókat is utánozzák....
2025.12.08
Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és....
2025.12.08
Az Osztrák Posta Bécsben üzembe helyezte 6000. elektromos járművét, egy Fiat e-Scudót. A vállalat....
2025.12.08
A SEAT & CUPRA két belső előléptetést jelentett be, amelyek tovább erősítik a vállalat....
2025.12.08
A Magna elektromos autókat fog gyártani a kínai GAC gyártó számára grazi üzemében – ezt a gyártó....
2025.12.08
Biatorbágy közelében, Hegyeshalom felé nagy a torlódás - írja a Katasztrófavédelem. ..