sufnituning

A 4 évszakos gumi átka

2022.01.06.

Habár a Sufnituning - Így autózunk mi?! sorozat első cikkében a féktárcsát jártuk körbe, mint egy kritikus alkatrészt. jelen cikkünkben a 4 évszakos gumiabroncsok elterjedésének egy érdekes hatására hívjuk fel a figyelmet. Sok autónál elmarad a gumis szezon, ami eddig az egyik meghatározó ellenőrzési pont lehetett.

 

Több értekezésben is kitértünk rá, hogy a tavaszi és őszi kerékcsere remek alkalom a fék és futómű gyors ellenőrzésére is. Ennek elmaradása magában hordozza annak a veszélyét, hogy a jármű üzembentartója önmagát és környezetét is veszélybe sodorja. Önmagában nem a 4 évszakos gumiabroncsok okozzák a problémát, hanem sok esetben az üzembentartói hanyagság, ami miatt csak a gumicsere adott alkalmat a jármű átvizsgálására. Sajnos a gumis szezon kapkodásában - ahol csak ilyen jellegű szolgáltatást végeznek – eddig is csak felületes volt a hibadetektálás, de legalább a szembetűnő, nagy problémákra fény derült és figyelmeztetni lehetett az üzembentartót.

Korábban legalább 2 évente szemügyre vették a járműveket a műszaki megvizsgálás során. A pandémia okozta moratórium miatt sok magánszemély nem látogatta meg a műhelyeket és lejárt forgalmi engedéllyel közlekedik. Könnyen belátható, hogy a moratórium nem a jármű műszaki állapotának elhanyagolására ad jogosultságot, csak a műszaki vizsgán való részvételt nem teszi kötelezővé. Hogy mi is a különbség a kettő között? Attól még, hogy a műszaki vizsgát kihagyja egy autó, még ellenőrizendő a műszaki állapota, hiszen a KRESZ szabályozása szerint csak olyan járművel lehet közúti forgalomban közlekedni, amely műszakilag arra megfelelő állapotban van.

A fent említett két tényező miatt valószínűleg emelkedett a nem megfelelő műszaki állapotban lévő járművek száma a közúton.

Mit érdemes tenni? Használattól függetlenül legalább évente kétszer teljes átvizsgálást végeztetni a járművön, így mindig időben észlelhetők és javíthatók a problémák, valamint a költségek is eloszlanak, nem egyszeri nagy tételt kell kifizetni a műszaki vizsga idején. A karbantartás mindig kifizetődőbb, mint az utólagos javítás.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....