sufnituning

A 4 évszakos gumi átka

2022.01.06.

Habár a Sufnituning - Így autózunk mi?! sorozat első cikkében a féktárcsát jártuk körbe, mint egy kritikus alkatrészt. jelen cikkünkben a 4 évszakos gumiabroncsok elterjedésének egy érdekes hatására hívjuk fel a figyelmet. Sok autónál elmarad a gumis szezon, ami eddig az egyik meghatározó ellenőrzési pont lehetett.

 

Több értekezésben is kitértünk rá, hogy a tavaszi és őszi kerékcsere remek alkalom a fék és futómű gyors ellenőrzésére is. Ennek elmaradása magában hordozza annak a veszélyét, hogy a jármű üzembentartója önmagát és környezetét is veszélybe sodorja. Önmagában nem a 4 évszakos gumiabroncsok okozzák a problémát, hanem sok esetben az üzembentartói hanyagság, ami miatt csak a gumicsere adott alkalmat a jármű átvizsgálására. Sajnos a gumis szezon kapkodásában - ahol csak ilyen jellegű szolgáltatást végeznek – eddig is csak felületes volt a hibadetektálás, de legalább a szembetűnő, nagy problémákra fény derült és figyelmeztetni lehetett az üzembentartót.

Korábban legalább 2 évente szemügyre vették a járműveket a műszaki megvizsgálás során. A pandémia okozta moratórium miatt sok magánszemély nem látogatta meg a műhelyeket és lejárt forgalmi engedéllyel közlekedik. Könnyen belátható, hogy a moratórium nem a jármű műszaki állapotának elhanyagolására ad jogosultságot, csak a műszaki vizsgán való részvételt nem teszi kötelezővé. Hogy mi is a különbség a kettő között? Attól még, hogy a műszaki vizsgát kihagyja egy autó, még ellenőrizendő a műszaki állapota, hiszen a KRESZ szabályozása szerint csak olyan járművel lehet közúti forgalomban közlekedni, amely műszakilag arra megfelelő állapotban van.

A fent említett két tényező miatt valószínűleg emelkedett a nem megfelelő műszaki állapotban lévő járművek száma a közúton.

Mit érdemes tenni? Használattól függetlenül legalább évente kétszer teljes átvizsgálást végeztetni a járművön, így mindig időben észlelhetők és javíthatók a problémák, valamint a költségek is eloszlanak, nem egyszeri nagy tételt kell kifizetni a műszaki vizsga idején. A karbantartás mindig kifizetődőbb, mint az utólagos javítás.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.11.14
Szegediként írígykedve néztük a jugókat akik Fityójukkal rendre megfordultak  városunkban. Ki hinné....
2025.11.14
A tervezett ütemben épül Magyarország tengeri kikötője Triesztben, ezáltal minden adott ahhoz, hogy....
2025.11.14
Niki Lauda 2019 májusában bekövetkezett halála után egy évvel özvegye, Birgit 30,5 millió euróra....
2025.11.14
Sikeresen földet ért pénteken a Sencsou-20 legénység visszatérő űrhajója, miután korábban....
2025.11.14
Korábban az európai márkák alapítottak autógyárat, Kínában. Most egészen más üzleti húzásról van....
2025.11.14
Az E.ON töltőállomás-üzemeltető vállalata, az E.ON Drive Infrastructure Hungary (EDRI) új....
2025.11.14
A Közlekedési Múzeum oldtimer járművein, egy Ikarus 311-es és egy Faros Ikarus 66-os autóbuszon....
2025.11.14
Az Érdi Járási Ügyészség többrendbeli lopás miatt emelt vádat egy férfival szemben, aki autómosók....
2025.11.14
Zürich, Cardiff és Párizs új szabályt vezet be: minél nehezebb az autó, annál drágább a parkolás. A....
2025.11.14
Vagyunk néhányan, akik sokat autóznak – és van Shane Somers, aki egymaga új rekordot állított fel.....