Toyota Supra
Toyota GR Supra 3.0 (A90)
Több mint 16 évvel a Toyota Supra JZA80 kihalása után és 5 évvel az FT-1 tanulmányt követően, bemutatták az A90-es típuskódú változatot. A GR Supra első és hátsó designja az elődök előtt hivatott tisztelegni, míg ezzel párhuzamosan az A-oszlop és a hosszú motorháztető a klasszikus GT2000-re emlékeztethet minket. Az érdekes, dupla buborékos tetőkialakítás a kedvező légáramlás miatt született meg.
Az új Toyota Supra a BMW-vel való közös munka eredményeként kelt életre. A 3,0 literes, soros hathengeres benzinmotor dupla feltöltéses, közvetlen befecskendezéses és változtatható szelepvezérlésű. A blokk Münchenből kerül ki 340 lóerővel és 500 Nm-es forgatónyomatékkal. A BMW Z4-hez hasonlóan 8 fokozatú automata váltón keresztül jut a hajtóerő a hátsó kerekekhez. A normál és a sport mód lehetővé teszi a motorhang, a gázreakció, a rugózás, a kormányzás és a differenciálmű tulajdonságainak megváltoztatását. A 0-100-as gyorsulást 4,3 másodperc alatt teljesíti a sportautó.
A Toyota nemrég jelentette be, hogy nagyobb hangsúlyt fektet modellkínálatának sportosítására. Ebben a legfőbb, házon belüli partnere a Toyota Gazoo Racing, amely a Supra fejlesztésében is tekintélyes szerepet vállalt. Elöl McPherson, hátul ötkaros felfüggesztés található, a kormánycsuklók és összekötők alumíniumból készültek a rugózatlan tömeg csökkentése érdekében. A hátsó fertályt tartósnak és merevnek alkották meg, amely tömege alacsony, így a hajtott kerekek precízen tehetik dolgukat.
A vezető előtt és a középkonzolon szintén egy-egy 8,8 colos kijelző található. Emellett head-up display, adaptív LED-ek, adaptív és araszolós tempomat, holttérfigyelés, hátsó keresztforgalom-figyelés is része a Safety Plus biztonsági csomagnak.
Az első Toyota GR Suprák 2019 nyár végén kerülhetnek a tulajdonosokhoz. A testvérmodell, a kabrió BMW Z4-hez hasonlóan, a Magna által az osztrák Graz városában készül a sportautó.