törésteszt
Skoda Fabia
Amióta az autóhoz elérhető vezetéstámogató rendszereket is bevonta az értékelésbe, az autók biztonságát vizsgáló nonprofit szervezet, az Euro NCAP sokkal ritkábban tud adni maximális, ötcsillagos értékelést egy-egy adott autóra, mint pár évvel ezelőtt.
Jó példa erre a Renault Mégane: a francia kompakt autó az utasvédelemre 83, a gyermekvédelemre 78 százalékot kapott, mindkettő nagyon jónak számít. Viszont a gyalogosvédelemre kapott 60, és az asszisztens rendszerekre kapott 56 százalék elmarad az átlagtól, így a Mégane csak 4 csillagot kapott.
A Suzuki olcsó miniautója, a Celerio hozta az elvárhatót a 3 csillagos eredményével. Frontális ütközésnél az elöl ülők mellkasa, a vezető bal, és az első utas jobb lába kaphatna jobb védelmet is, és az ostorcsapás elleni sérülésektől sem védett megfelelően a hátsó fejtámla. Az összetett eredményt főleg az asszisztens rendszerekre (vagy inkább azok hiányára) adott 38 százalékos értékelés húzta le. Viszont legalább a gyalogosokra és a gyerek utasaira az átlagnál jobban vigyázott a Celerio.
A többi négy autó, a BMW 2-as Active Tourer, a Nissan Pulsar, a Skoda Fabia és a Tesla Model S viszont maximális, ötcsillagos értékelést kapott.