Volkswagen

5200 kilométer egy elektromos Golffal

2017.07.28.

Tizenkét napig, tíz országon át vezetett a Járműipar.hu Voltswagen Budapest nevű csapatának az útja az eTourEurope elektromosautó-rali idei megmérettetésében. A csapat összetettben a harmadik helyen végzet volna a kategóriájában, de az utolsó napon inkább rekordot döntöttek. Az e-Golf az első zöld rendszámú elektromos Volkswagen, amely feljutott Ausztria legmagasabban található útjára, 2577 méterre, a Großglockner Hochalpenstraße hegyi útra.

A Volkswagen Magyarország, a Magyar Elektromobilitás Szövetség, a budapesti önkormányzat, a Continental, az NFM, az KKM és más szervezetek támogatásával a Járműipar.hu csapata is részt vett az E-Tour Europe, 9 Capitals – 9 Days elnevezésű villanyautó-versenyen. A rendezvény célja volt megmutatni, hogy nem ördöngösség villanyautóval bejárni Európát, ahol töltőállomások tízezrei állnak rendelkezésre.

A túra június 10-én indult Münchenből és 18-én Salzburgban ért véget, miközben a versenyzők – Teslák, Renault-ok, egy Peugeot, egy Hyundai, egy Nissan, egy Ford és egy magyar rendszámú Volkswagen e-Golf – bejárták Németországot, Luxemburgot, Belgiumot, Hollandiát, Csehországot, Szlovákiát, Magyarországot, Horvátországot, Szlovéniát és Ausztriát. Napi 400 kilométert autózva mintegy 3600 kilométert tett meg versenyben a mezőny, kivéve a magyarokat, akikre plusz legalább 1400 kilométert megtéve ötezer kilométeres táv várt.

A magyar rendszámú elektromos Golf kalandjait a napi összefoglalókból ismerhetik meg

1. nap, a cél München

308 kilométernyi hatótávval indult a Voltswagen Budapest csapata a mintegy 666 kilométerre lévő Münchenbe. Egy ausztriai benzinkútnál töltötték fel az autót, indulástól 224 kilométert tettek meg és még maradt mintegy hatvan kilométeres hatótávjuk. Mivel töltés után Münchenig még volt legalább 400 kilométer, egy újabb töltőállomást kellett keresni, ezért Ansfelden felé vették az irányt. Töltés után további újabb 220 kilométert tettek meg Münchenig, de ezt már nem autópályán, hanem országúton.

2. nap, München

Az eTour Europe elektromosautó-verseny első napján tartották a müncheni eMobil rendezvényt, amelyen felvonultak márkák, szolgáltatók, az elektromobilitás legfontosabb szereplői és bemutatkozott a mintegy két tucat, versenyben szereplő villanyautó, köztük a Voltswagen Budapest csapat szállítója, az e-Golf. Az eligazítást követően az autók egy kisebb felvonuláson vettek részt, többször is megkerülve a híres müncheni Siegestort. 

3. nap, a cél Stuttgart

Hivatalosan is megkezdődött a verseny, a mezőny délelőtt hagyta el az Odeonsplatzot, hogy délután újra találkozzanak a Stuttgart melletti Ludwigsburg főterén. A nap konklúziójaként elmondható, hogy országúton használva a 280-290 kilométeres hatótáv biztonsággal kiautózható, de aki mesterien kezeli a pedálokat és eleget tölt vissza, az még az elméleti hatótávot meg is valósíthatja.

4. nap, a cél Luxembourg

Baden-Würtemberg, Pfalz- és a Saar-vidék után érkezett meg a villanyautós mezőny a luxemburgi nagyhercegségbe, ahol a főváros egyik nagy terén tartottak helyi elektromobilitással kapcsolatos rendezvényt.

5. nap, a cél Eindhoven

Luxembourgi dugóval indult a nap, az első kötelező találkozási pont a 230 kilométerre lévő brüsszeli Atomium volt. Belgium után Hollandia következett, a szállás előtt a mezőny az eindhoveni

műszaki egytetemen tett egy tiszteletkört.

6. nap, a cél Celle

Hollandiát hamar magunk mögött hagyta a Voltswagen Budapest csapata. A kalandos nap végül egy festői városban, Celláben ért véget. Az e-Golf immár 2130 kilométert tett meg, csak a hatodik nap 420-at.

7. nap, a cél Berlin

A Voltswagen Budapest csapata eltért a mezőny útvonalától és felkereste a wolfsburgi Volkswagen főhadiszállását, az Autostadtot. Berlin előtt még töltöttek egyet, majd a berlini dugók vendégszeretetét élvezték. A mezőnyt a főpályaudvarnál érték be, majd újabb gyorstöltőt kerestek, a berstelandi szállásig még volt 63 kilométer.

8. nap, a cél Kutná Hora

Kelet-Európában autózott tovább a csapat, amely Drezdában meglátogatta a Volkswagen újabb gyárát, a Gläserne Manufakturt, ahol április 2-a óta a Volkswagen e-Golfot gyártják (Wolfsburg mellett). A Postplatzon, a Zwinger közelében csatlakozott Volkswagen az e-Tour Europe villanyautós seregletéhez, majd Csehország felé vették az irányt. Kutna Horába este ért a mezőny.

9. nap, irány Budapest

Esőben indultak Szlovákia felé a csapatok, Székelyfalván, majd Pozsonyban is töltött a magyar csapat. A magyar határ átlépését követően Tatabányán tankoltak újra hazai áramot. Budapestre együtt érkeztek a viharral. A szeszélyes időjárás ellenére most voltak a legtöbben az e-Tour rendezvényen. A Hősök terén több mint 100 villanyautó és plug-in hibrid vonult fel. A kéttagú csapat eddig 3500 kilométert préselt bele az e-Golfba.

10. nap, irány Ljubljana

A Voltswagen Budapest autója az M7-esen hamar kifogyasztotta tartalékait, ezért Nagykanizsán kellett töltenie. Mivel ott nem volt kielégítő a töltés, az e-Golf Zalaegerszegen, a frissen átadott gyorstöltővel vigasztalódott, majd Zágrábnak tartott. A horvát főváros utána  a szlovén következett. A Golf még a helyi várat is felkereste.

11. nap, irány Salzburg

A kihívás napja következett. A feladat a Grossglockner volt. A túra legszebb és legizgalmasabb napján az e-Golf korábban soha nem látott szépségű tájra és soha meg nem hódított magasságokba jutott. Este Salzburgban lett vége az e-Tour Europe villanyautós körútnak, az addig megszerzett harmadik helyet elengedte a magyar csapat, cserében világrekordot ért el: a legmagasabb pontra jutottak fel, ahol magyar, zöld rendszámos e-Golf valaha járt. 2571 méter.

12. nap, irány Budapest

Az elektromos Golfnak még hazai is kellett jönnie, így került a kilométerórába újabb mintegy hatszáz kilométer. Az elektromos túra 12 napja alatt 5200 kilométert tett meg a magyar csapat, hiba nélkül, tíz országon át.

Kép és szöveg: Biró Csongor

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.16
Elszállították hétfőn az 1000-es sorozatú, 1061-es pályaszámú és az UV3 típusú, 3414 pályaszámú....
2024.04.16
A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA ellenzi a kínai elektromos autókra kivetni....
2024.04.16
Az időjárás-előrejelzésektől kezdve a forgalomtervezésen át a tőzsdéig az emberek mindig előre....
2024.04.16
Elődje sikerét megismételve nem egyszerűen maximális ötcsillagos teljesítményt nyújtott a vadonatúj....
2024.04.16
A BMW Group az év első negyedévében világszerte összesen 594 671 darab új autót értékesített. A....
2024.04.16
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események – az Útinform reggeli jelentése. ..
2024.04.16
A Porsche sportautó-gyártó tavaly több nyereséget ért el. Ebből a dolgozók is profitálnak. A....
2024.04.15
Ismét felvillanyozódott a Hyundai márka és újabb elektromossal bővíti márkakupa-sorozatát. ..
2024.04.15
Visszatér a tél Ausztriába, hétfőn figyelmeztetést adtak ki az autósoknak – írja a Heute című....
2024.04.15
Miért áll egy kihegyezett versenyautó egy hófödte versenypályán, és miért sorakoznak mögötte....