LADA Hungary Disztribúció Kft.

AMTS percről-percre – a Ladánál vagány, praktikus, trendi és klasszikus modellek láthatók

2017.03.25.

Négy modellt állított ki az Unió első márkaimportőreként 2015-ben bemutatkozó Lada Hungary Disztribúció Kft. a szezonnyitó autós rendezvényen. A látogatókkal teli standon igazi kihívás volt egy-egy tiszta fotót készíteni. Az egyre gyarapodó modell portfolió igazán kecsegtető perspektívát sejtet, ez a darabszámokban is látszik.

Rendkívüli érdeklődés kísérte az újraindult hazai forgalmazást, alig egy év alatt 1000 darabos volumenről adott hírt a forgalmazó, ami a márka kultuszát ismerve talán nem is meglepő. Ki ne emlékezne az ezeröcsire vagy a parasztmercinek titulált, presztízs értékkel bíró kocka Ladákra a kilencvenes évekből? A filmjeinket (Ötvös Csöpi, Dögkeselyűk), a mindennapjainkat (rendőrségi Ladák) és az autósportot (VFTS) is meghatározó modellek kardinális szerepet játszottak anno az életünkben, azonban az ezredforduló után igencsak beszűkültek a lehetőségek a nyugati típusok felé orientálódó társadalomban. Az AVTOVAZ felismerte, hogy az orosz piacra gyártott modellek rendkívüli potenciált hordoznak az öreg kontinens piacán is, ezért komoly fejlesztésekre szánták el magukat a 2015-ben. Első körben felkérték Bo Anderssont, aki korábban a General Motors felsővezetője volt, hogy dolgozza ki az európai bevezetés részleteit, valamint Steve Mattint, a brit formatervezőt is bevonták a projektbe, akinek a nevéhez olyan modellek fűződnek, mint például a Mercedes ML és GL osztályos terepjárói.

Fotó: Horváth Miklós

A praktikus választásnak ígérkező Granta szedán tágas belsejével, alacsony fenntarthatóságával és 2 millió forint alatti induló árával rendezte át a hazai diszkontautó piacot. Egyhatos és kizárólag benzinüzemű motorjai 86 és 96 lóerősek, utóbbihoz akár automata váltó is konfigurálható. Kezelési útmutatójából két adatot érdemes kiemelni: az egyik a 160 mm-es minimális hasmagasság (azaz terheten ez alá nem megy), a másik pedig a mínusz 27 Celsius-fokos normál hidegindítási tartomány.

A Kalina Cross-ból egy 50. jubileumi változatot láthatunk a G-pavilonban, melyről annyit érdemes tudni, hogy induló ára egymillió forinttal több, mint a Gratáé, ezért cserébe viszont egy vagányabb megjelenésű hobbi telekjáró off-road kombit vihetünk haza. A modell közvetlen riválisa a Dacia Sandero Stepway, melynek belépő motorja egy 90 lóerős, 0,9 literes TCe jelzésű aggregát, viszont két évvel rövidebb a garancia ideje és 150 ezerrel magasabb az induló ára. A Kalina Cross alapkivitele is egészen modern autó benyomását kelti, annak ellenére, hogy biztonsági felszereltsége nem nevezhető trendinek. Nincs függöny, vagy oldallégzsák, sem vezetéstámogató rendszer a fedélzeten, viszont van ülésfűtés és légkondi. Az ötgangos váltó rövid utakon jár, a futómű pedig tisztességes hangolást kapott. Lényeges adatok között az 1,1 tonnás önsúlyt és a 355/670 literes csomagteret fontos még megemlíteni, valamint azt, hogy egyelőre nincs összkerék-hajtás az opciós listán. A jubileumi kiadás különleges alufelniket, hímzett szőnyeg garnitúrát és légterelőket, valamint tető és egyéb matrícákat kapott.

A Lada paletta klasszikus modellje a Niva utódjaként aposztrofált 4x4 Urban lehet, ugyanis a negyven éve gyártott modell célgép funkciója változatlan, és ezzel könnyen könnyen maga mögé utasít bármilyen puccos fényesautót a 4x4. Az összkerékhajtás és az 1.7 literes motor már jó ideje nem változott, csupán az Euro 6-os normák szerint optimalizálták az emisszióját, azonban a karosszéria lemezvastagsága és a beltéri anyagok ridegsége a régi szép időket idézi. Az autó erőssége viszont ezekben az egyszerű, néhol hanyag részletekben rejlik. A 82 lóerős motorral szerelt munkaeszköz induló ára 2,95 millió forint.

A stílusos, vagy trendi Vesta viszont már egy másik kávéház. A szedán sziluettje már esztétikailag is jó érzést kelt a szemlélőkben, sokak szerint ezzel a modellel kellett volna kezdeni az európai értékesítést. Az Izsevszkben gyártott modellnél már érezhető, hogy a Renault-Nissan konszern bábáskodott felette, sőt! Ilyen jó fogadtatású autója az orosz gyárnak utoljára a harminc évvel ezelőtt megjelent Samara esetében volt. A hengerenkénti négyszelepes indirekt befecskendezésű egyhatos motor a Lada saját tervezésű blokkja, 106 lóerős teljesítménye minden bizonnyal elegendő lesz az 1,2 tonnás kasztni mozgatásához, tervezésekor a legfőbb szempont az volt, hogy bírja a rossz utakat. Szerencsére itt nem álltak meg a mérnökök és az emészthető formát egy nagyságrendekkel jobb beltéri minőséggel ötvözték.

Az orosz belpiacos Vesta hasmagassága 17 centis, az európai modelleké 20 mm-rel alacsonyabb. Konkurencia akad bőven, a Peugeot 301 és Citroen C-Elysée páros mellett a Fiat Tipo és a Dacia Logan is a Vesta célközönségének kegyeiért esedezik. A modell induló ára 2,9 millió forint.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....