AMTS

AMTS Story – 2. rész

2019.11.30.

Magyarország és Közép-Kelet Európa legnagyobb autós rendezvényének múltidéző sorozatában az ötlet megszületésétől az első rendezvény lebonyolításáig terjedő időszak bemutatása következik. 

 

Szerző: Horváth Miklós, fotó: carstyling.hu

A cikk 1. részét ITT olcashatják. http://www.autoszektor.hu/hu/content/amts-story-1-resz

Huszonötezres látogatói létszámával kétségtelenül kiérdemelte a legnagyobb hazai tuning autós rendezvény címet a 2007-es szegedi Carstyling & TOP Tuning Show. A nagyszabású rendezvény minden paraméterében felülmúlta az előzőt, csak a helyszín maradt változatlan. A háttérmunka és a felhozatal anno annyira sikeresnek bizonyult, hogy a külföldi partnerek szerint már nemzetközi porondon is megállta volna a helyét az esemény. Ennek részletei következnek sorozatunk második részében

A szegedi lokációjú országos rendezvény második és egyben utolsó felvonására tehát 2007. március végén került sor. A pavilonok helykínálatát mindenképp bővíteni kellett, ezért egy hatalmas sátorral egészült ki a 4 csarnokból álló fedett terület, így ebben az évben már 20 ezer négyzetméteren vonult fel a több mint 50 kiállító és az 500-as lélektani határt is meghaladó autókülönlegességek száma a két nap alatt – tudtuk meg Szőke Lászlótól, az AMTS egyik főszervezőjétől. „A kiállítók számában és összetételében nem volt változás, azonban a szervezőmunka keményebb és kiterjedtebb volt. Fél évvel korábban megkezdtük a kritikus pontok részleteinek kidolgozását, az előző évi tapasztalataink alapján ugyanis sok meglepetéssel készültünk”.

A képre kattintva megtekinthető az eseményen készült galéria

Mivel a hazai drift mezőny még gyerekcipőben járt, szakavatott holland drifterek meghívása mellett döntöttek a szervezők. Joep de Kort (Action Man) és a világhírű Deborah Lopez (Drift Angel) egy 500 lóerős Nissan R33 Skyline-nal és egy ugyanolyan teljesítményű Nissan Sylviával érkeztek, és mondhatni ellopták a show-t. A látványról csak annyit mondott László, hogy a bemelegítő tréningek idején is megállt az élet a csarnokban. A kezdés előtti napokról az alábbiakat tudtuk meg: „A beharangozott autók közül egy kivételével mind megérkezett (...). A Halálos Iramban c. filmből ismert Supra, valamint a Tolvajtempó Eleanorja a legnagyobb csarnokban, a deLorean, valamint a Halálosabb Iramban Mitsubishi EVO VIII-asa pedig a 3. és 4. egységben foglaltak helyet. Szintén itt került kiállításra a show egyik fénypontját képező fekete, 450 lóerős R34 GTR Skyline, valamint a meglepetés autónk, mely egy kompletten átépített ezüst Toyota MR-II volt. A Toyota egyébként egy héttel a show előtt készült el, és nálunk került sor az első nyilvános szereplésére!” 

A kültéri programokat a kiállítás első napjának időjárása beárnyékolta, de vasárnapra minden jóra fordult. A motoros és quad-os streetfighter show-k mellett, dragster bemutatót is láthatott a nagyközönség a páratlan élményt adó és egyben elmaradhatatlan driftelések és gumifüstölés mellett. A helyszínre érkezett és kiállított autók között Show and Shine elnevezéssel szépségversenyt indítottunk, a zsűrizést természetesen a tapasztalt belga kollégákra bíztuk. A kül- és beltéren megtartott mustra egyértelműen megmutatta, hogy a hazai szcéna színe-java folyamatosan fejlődik, és helye van akár nemzetközi rendezvényeken is.

„A belgák egyébként teljes mértékben el voltak ragadtatva a felhozataltól, amit hazai autókból sikerült összeválogatnunk a kiállításra, akár a tavaly óta átalakult, akár a kiállításon legelőször szereplő négykerekűeket vesszük figyelembe. A zsűrizés ez alkalommal is nagyon nehéz volt számukra: ’many very-very nice cars’ – ezt a mondatot igen sokszor hallottam a hétvége folyamán. Nagyon meg lettünk tehát dicsérve, némelyik autó pedig annyira tetszett külföldi barátainknak, hogy elég komoly szinten került szóba egy hazai, Carstyling.hu stand szereplése a legnagyobb belga tuning shown novemberben, az International TuningSaloon 2007 keretei között.”

A látogatói létszám és a pozitív visszajelzések ugrásszerű növekedéséből arra a konklúzióra jutott a szervező csapat, hogy többszörösen megtérült az időben megkezdett előkészítő munka, és az esemény véglegesen kinőtte a szegedi Hangár Expo méreteit. Ha szintet akartak lépni a szervezők, és a következő évben is rátolni egy lapáttal, akkor a szezonnyitó eseménynek új helyszínt kellett keresni. Már megfogalmazott, de még nem teljesen kidolgozott tervek ekkor már léteztek, ennek részleteit a következő felvonásban taglaljuk.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.08.10
Harmincöt autós igyekezett a megengedettnél is jobban a Balatonra, volt, aki 177, más 193 km/h-s....
2020.08.10
Az LC Convertible ősszel debütáló, limitált szériás különleges kivitelének kék-fehér színvilága a....
2020.08.10
Júliusban biciklis rekord született a Tisza-tónál: 18 075, a duzzasztóművön áthaladó kerékpárost....
2020.08.10
A britekhez képest szerencsésnek mondhatják magukat a francia autókereskedők, akik a korlátozások....
2020.08.10
A megszokott hárommal ellentétben csak egy szabadedzést rendeznek majd Imolában, a Forma-1-es....
2020.08.10
A MOL használt sütőolaj-gyűjtő programja 2011-ben indult, és azóta több mint 1900 tonna sütőolaj....
2020.08.10
A világ legnépszerűbb SUV-ja, a szegmensének értékesítéseit hazánkban is vezető Toyota RAV4....
2020.08.10
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események – az Útinfom jelentése szerint sok helyen....
2020.08.10
Kétóránként történt súlyos, személyi sérüléses baleset a hétvégén – derül ki a police.hu friss....
2020.08.10
Japánban több mint 10 millióan vannak a 70. életévüket betöltött autósok, ami 90 százalékos....