Anyukám is érteni fogja – Az e-mobilitás Volkswagen módra | Autoszektor

e-mobilitás

Anyukám is érteni fogja – Az e-mobilitás Volkswagen módra

2019.11.14.

Mára olyannyira egyértelművé vált a márka irányvonala, hogy külön projektnév alatt hirdetik az elektromos autó stratégiájukat, lássuk, mit tartalmaz a Roadmap E!

Az autós világ jócskán megváltozott. Úgy tűnik, hogy a fogyasztói igények egyre inkább a környezettudatos mobilitás irányába mutatnak. Ez megfigyelhető egyrészt a közösségi közlekedési eszközök felé fordulásban, vagy akár a legújabb irányzatban, a repülésellenességben is. Vannak azonban olyan közlekedési igények, amelyre a legalkalmasabb eszköz továbbra is a saját tulajdonú személyautó, annak viszont olyan változatait preferálják, amelyek egyre kisebb helyi okö-lábnyomot hagynak.

Roadmap E

A „roadmap” angol szó, ütemtervet jelent, az E-betű pedig mára egyértelműen az elektromosságot jelenti az autózásban. A Volkswagen nemrégiben jelentette be, hogy 2025 végéig évente 3 millió tisztán elektromos hajtású autó gyártására lesz képes globális szinten. Ez az elkövetkezendő 5 évben 80 új elektromos hajtású modellt jelent konszern szinten.

Az üzemterv első lépése a gyártókapacitás kiépítése és fejlesztése. Bő két év alatt a világon 16 olyan gyártóhely jön majd létre, ahol az elektromos hajtású járművek készülhetnek és megszülettek a megállapodások az akkumulátorgyártó cégekkel is.

Volkswagen I.D.

Jelenleg a Volkswagen két tisztán elektromos modellje már ismert a közönség előtt. Az e-Golf-ról nálunk is olvashattak már, ez a típus VII. generációjára épülő kivitel már egy ráncfelvarrást is megélt, amely során többek között nagyobb kapacitású akkumulátorcsomagot is kapott. A másik modell pedig a budapesti közösségi autózásból is ismert lehet, hiszen a fővárosban jelenleg két szolgáltató is preferálja a VW e-Up! modellt, amelyet előszeretettel vezetnek a felhasználók, és amely a városi közlekedés egyik legpraktikusabb modellje.

Ami a jövőt illeti szintén két új meghatározó típust fejlesztenek. A cél, hogy az elektromos autózás, ne csak a városi kihívásokra adjon választ, de megfelelő hatótávolság elérésével teljes egészében is válthassa a belső égésű motorral (is) felszerelt járműveket.

A kompakt kategóriában a legnagyobb a várakozás a SUV I.D. CROZZ modellt övezi, de egyedülálló lesz a VW elektromos mikrobusza is a Bulli utód I.D. BUZZ. Ezek a modellek a tervek szerint akár 600 km-es hatótávolsággal kerülnek majd piacra, feledtetve ezzel az eddig a témát tematizáló hatótávolságról szóló vitát.

Mit tudnak az I.D. modellek?

Ahogyan a hagyományos modelleknél az MQB platformra építkezik a konszern, az elektromos járművekre is megszületett az úgy nevezett MEB elnevezésű építési modell. Van néhány olyan meghatározó szempont, amelyet feltétlenül szem előtt kellett tartaniuk a mérnököknek az új építőszekrény tervezésekor.

A legfontosabb szempontok a következők voltak. Az MEB platform autóinak helyi károsanyag kibocsátása zéró. Hatótávolságuk lehetővé teszi a hosszútávú mobilitást. A gyorstöltési képesség biztosított. Végül, de nem utolsó sorban az MQB platform legfőbb erényét, a gyártási variálhatóságot is meg kellett őrizni.

Ha már variálhatóságnál tartunk, ez nagyon fontos az egyes modellek esetében is. Az MEB-re épülő járművekre jellemző hosszú tengelytávolság és rövid túlnyúlásoknak köszönhetően egy eddig nem ismert variálhatóság és térkínálat jött létre, így minden utas és sok-sok csomag találhat majd helyet ezekben az autókban.

Kívülről ugyanakkora, belülről nagyobb

A már említett új kompakt modell, a SUV I.D. CROZZ éppen ugyanakkora befoglaló méretekkel rendelkezik, mint egy Golf, belső helykínálata azonban a nagytestvér Passat méreteit hordozza.

Ezt a tengelyekkel párhuzamosan beépített, helytakarékos elektromos hajtáselemek biztosítják, ezen kívül a jármű padlólemezébe helyezett nagyfeszültségű akkumulátor teszi lehetővé.

Nem tesznek fel mindent egy lapra

A Roadmap E bejelentése és a nagy arányú fejlesztési ráfordítások nem jelentik azt, hogy a hagyományos hajtásláncok fejlesztése befejeződött a konszernél. Nincs tehát arról szó, hogy a jövőben kizárólag a E-mobilitásra koncentrálna a gyártó. Jól tudják, hogy a dízel technológiát nem lehet lesöpörni az asztalról és nyilatkozatuk szerint meggyőzősük, hogy a belső égésű motorok még évtizedekig részét fogják képezni a mobilitásunknak.

Cikkünket a Volkswagen támogatta.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.08.14
Meghalt egy motoros péntek hajnalban a 6-os úton Pécs és Hird között - közölte a Baranya Megyei....
2020.08.14
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események – az Útinfom péntek reggeli összesítése....
2020.08.14
Látszólag marad ugyanaz, ám mégis színesebb, és lemezei alatt fejlettebb lesz az új Kia Stonic....
2020.08.13
Nyáron történik a legtöbb közlekedési baleset a magyar közutakon és külföldön is - mondta az....
2020.08.13
Egy újabb márka, a Fiat-Chrysler csatlakozik az elektromos autók egyre bővülő táborához. A....
2020.08.13
A tavasz jellemzően nagyon csapadékos. A francia Közúti Kockázatok és Mobilitás Új....
2020.08.13
A Magyar Közút Nonprofit Zrt., az Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, az ORFK Országos....
2020.08.13
Filip Karan Szerbiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.08.13
Hiába várták a MOL Racing Team versenyzői a Liepaja Ralit, a COVID-19 járvány újra felülírta a....
2020.08.13
A nemzetközi motorsportok globális visszatérésével kezdetét veszi az Aston Martin Racing Driver....