Toyota Yaris

Április elsején ezzel viccelt a Toyota

2019.04.02.

A Toyota Yaris projektfelelősei megirigyelték a márka pickupjainak sikerét, és megépítették a piac legkompaktabb platós járgányát.

 

Makacs tény: a Toyota rendelkezik a legtöbb szabadalommal az autóiparban. Míg más autógyártók formatervezői, mérnökei és termékstratégái szabadidejükben édesdeden szunyókálnak vagy ropit rágcsálnak, a Toyota szakemberei álmukban is ontják az ötleteket, szüntelenül új piaci réseket, megoldásra váró problémákat (vagy éppen problémára váró megoldásokat) keresve.

Így született meg a márka legújabb terméke, a Yaris Adventure. A mai napon leleplezett modellváltozat a méltán népszerű Yaris legkiválóbb tulajdonságait (könnyű manőverezhetőség, csekély tömeg, szerény üzemanyag-fogyasztás, cuki dizájn) ötvözi a márka strapabíró, megbízható hírnevét megalapozó termékcsalád, a platós kisteherautók erényeivel.

A városi kisautókkal szembeni két leggyakoribb panasz a hátsó üléssor viszonylag szűk helykínálata, illetve a kis csomagtartó, ami kifejezetten csalódást kelthet azokban, akik a használati utasítást el nem olvasva nagycsaládos használatra vásárolják meg azokat. A Yaris Adventure mindkét aggályra frappáns megoldást kínál: 133 centiméter hosszú platója ugyanennyi kilogrammal terhelhető, hátsó üléssora viszont egyáltalán nincs, és ezzel örökre elejét veszi minden panaszkodásnak. Ezek a paraméterek egyben arra is garanciát jelentenek, hogy az autó tulajdonosát nem fogják örökké azzal nyaggatni a barátaik, hogy segítsenek nekik költözködni, hiszen őszintén, mi férhetne el egy ilyen méretű platón? De tényleg…

A kategóriateremtő Yaris Adventure megjelenésével a Toyota újabb tucatnyi elsőséget zsebelhet be, hiszen közvetlen versenytársak híján a harcias megjelenésű kisautó minden paramétere a legjobbnak számít az egyszemélyes szegmensben. Habár az új generációs RAV4 fejlett összkerékhajtását nem kapta meg, nagy testvérétől megörökölt valami ennél is sokkal fontosabbat: a hatszögletű hűtőmaszkot, ami a hitelesség és a vélt terepalkalmasság legfontosabb ismérve. A Yaris Adventure egy másik téren is világújdonságnak számít: ez az első olyan autó, amelyet fejlesztése során olyan alapos teszteknek vetettek alá, hogy a Toyota egyáltalán nem kínál hozzá garanciát, hiszen tutira soha nem fog elromlani.

Az Észak-Amerikában bemutatott Yaris Adventure vélhetően nagy népszerűségnek fog örvendeni a Tacoma és Tundra pickupok vásárlóinak körében, akik mindig is szerettek volna egy stílusos kulcstartót full size teherautójukhoz. A modell európai forgalmazása egyelőre kérdéses, pedig a hibrid hajtáslánccal alighanem a C-HR népszerűségével vetekedő életmódjárműnek bizonyulna, amelyre bárki büszke lehet. De innen is van tovább; egy Yaris GRMN Adventure a világ első törpe-sport-pickupjaként írhatna autóipari történelmet…

Fotó: Toyota USA

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.12.04
Az amerikai Anderson Economic Group piackutató október végén megjelent tanulmánya meglepő dolgot....
2021.12.04
A Deep Space Projekt néven fejlesztett autó közel egymilliárd forintba fog kerülni. ..
2021.12.04
A hétszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője nyerte az első Forma-1-es....
2021.12.04
Az EQXX-ről újabb adatokat és egy képet hoztak nyilvánosságra. ..
2021.12.04
A Toyota prémiummárkájának első dedikált villanyautóját RZ-nek fogják hívni. ..
2021.12.04
Idén már hat kivilágított villamost és az ünnepi fogaskerekűt indította útjára december első napján....
2021.12.04
A Fiat Mirafiori gyárát elektromos járművek gyártóközpontjává kívánja átalakítani a Stellantis.....
2021.12.04
Lengyelországban jelentősen csökkent az új autók és kisteherautók eladása novemberben éves szinten....
2021.12.04
A GR86 értékesítését 2024-re le fogják állítani Európában, méghozzá szokatlan okból. ..
2021.12.04
A kispesti rendőrök még aznap rajtaütöttek a lopással gyanúsítható férfi telephelyén; a Jaguárt....