Mercedes

Áramvonalas kamion a Mercedestől

2020.10.28.

Úgy tűnik, hogy nem csak a Toyota-Hino, de a Daimler is hisz a hidrogén üzemanyagcellás megoldásban a haszonjárművek világában.

Kétségtelenül függünk a közúti szállítmányozástól, aminek mérvadó részét a nyerges vontatók teszik ki. Ahogy a legtöbb közlekedési eszköz, ők is nagyban hozzájárulnak a környezetszennyezéshez, amire a gyártók is szeretnének megoldást találni. Azonban a személyautózással szemben, úgy tűnik, hogy a kamionok világában hódítani tud a hidrogén üzemanyagcellás technológia. Noha korántsem tekinthető kiterjednek a töltőállomás hálózat, viszont gyorsan újratölthető és hosszú hatótávokkal kecsegtet a technológia, amiben a Mercedes is bízik, legalább is a haszonjárművek világában.

Friss Mercedes GenH2 koncepciójukat igyekeztek olyan tudással felvértezni, mint az Actros kamiont, ezért össztömege 40 tonna, míg hasznos teherbírása 25 tonna. Két folyékony hidrogén tartálya 40 kg-ot képes eltárolni. Az üzemanyag-cellás rendszer 300 kW-os, illetve felszerelték egy akkumulátorral is, ami további 400 kW erőt képes ideiglenesen nyújtani. Utóbbi egyébként 70 kWh-s, és inkább segédszerepet kap, hogy emelkedőn, vagy elinduláskor rásegítsen a hidrogénes rendszerre. A legfontosabb mégis az, hogy miközben 1000 kilométert tud majd menni egy töltéssel, mégis környezetbarát lesz, hiszen mindössze víz szökik majd ki a „kipufogóján”.

Noha meglehetősen futurisztikusnak tűnik a GenH2 tanulmány az áramvonalas orrkialakításával, 2023-ban már felmérik a vásárlói igényeket és az első rendeléseket is fogadják majd. A sorozatgyártott változatra az évtized második felééig kényszerülünk várni. Emellett egyébként leleplezték az eActros LongHault is, ami már egy akkumulátoros, elektromos kamion, rövidebb, beláthatóbb távokra. Neki 500 km villanyos hatótávot ígérnek, és már 2024-ben gyártásba kerülhet. Kompromisszuma lehet, hogy 4,5 óra vezetés után 45 perc szünetre kényszerül töltés gyanánt.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.27
Igaz, hogy eddig még csak a naptár mutatta, hogy milyen évszakban járunk, de nem kell sok, hogy....
2025.12.27
Folyamatosan korszerűsödik a járműállomány - mondta Fülöp Attila, a Belügyminisztérium....
2025.12.27
A Hyundai elektromos egyterű óriás bemutatására készül a Staria modellcsaládból. A nyugati....
2025.12.27
A Budapesti Közlekedési Központ és az Irányító Hatóság aláírta azt a támogatási szerződést, amely....
2025.12.27
Miközben Európa évek óta küzd a súlyos sérülések visszaszorításáért és több országban is....
2025.12.27
Mindhárom vezető japán autógyártó novemberi visszaesésről számolt be az előző év azonos hónapjához....
2025.12.27
A háromrészes, profi produkció a gyári csapat felkészülését követi nyomon, a fejlesztési és....
2025.12.27
Év vége felé a szarvasvonulás gyakori, látványos és egyben veszélyeket is hordozó természeti....
2025.12.27
A Toyota legújabb reklámja kreatív, látványos és – mindenekelőtt – emlékezetes. A hatóságok szerint....
2025.12.27
A Saic Motorhoz tartozó Maxus egy erős, takarékos és meglepően tágas utastérrel rendelkező....