ASZTV
A Febi-s standján a feladat egy kerékcsapágy szakszerű kicserélése volt, mely előtt egy feladatlapot kellett kitölteniük a versenyzőknek a jármű különböző részeinek
A szervezők saját állomással készültek. Korábbi versenyzők felügyelték a standon zajló munkát. Itt a diákoknak munkamegosztással kellett dolgozni. Az egyikük egy első világításon oldott meg feladatokat, míg a másik versenyző egy DQ200-as száraz tengelykapcsoló cserét végzett célszerszámok segítségével. Ezen az állomáson mind elektromos és mechanikus gyakorlati feladatokat kellett elvégezni rövid határidővel.
A Hella állomásán Kovács Attila várta a versenyzőket fényszóró bemutatásával és klímarendszerekkel kapcsolatos kérdésekkel. A versenyzőknek meg kellett nevezni a járműklíma alkatrészeit és el kellett mondani a működésüket. Mivel ma már nincs vagy nagyon ritka klímarendszer nélkül autóértékesítés, ezért ennek a korábban kiegészítő extrának számító rendszert is érdemes megtanulni a diákoknak.
Az Eni szépen berendezett standján egy online felület várta a versenyzőket, ahol kenőanyagokkal kapcsolatos és tribológiai, motorszerkezettani kérdésekre kellett megfelelően válaszolni. A tapasztalat alapján a diákokat megizzasztották a kérdések.
Az Inter Cars munkatársai egy időszakos szerviz előkészítését kérték a versenyzőktől. A normaidők megtalálása, alkatrészek kiválasztása és komplett szerviz ajánlattá alakítása jól sikerült a versenyzőknek. Ez a feladat a komplex gondolkodást és a folyamatok ismeretét kérte számon a diákokon.
A Nissan munkatársa, Sidó Péter különböző alkatrészeket és szerszámokat hozott a versenyre. A diákokkal folytatott szakmai beszélgetés alapján értékelte jártasságukat a modern technológiai területekről, például a hibrid és elektromos hajtásláncokról.
Az állomásokról begyűjtött adatok alapján 16:00-kor került sor az eredményhirdetésre, ahova mind a 7 csapat, felkészítő tanáraik, az állomásvezetők, a zsűri és a támogatók is felsorakoztak. A verseny nagyon szoros eredményt hozott, hiszen állomásonként változott, hogy melyik csapat teljesített a legjobban. A dobogóra a szombathelyi, győri és a nyíregyházi csapat került fel.
Az első helyezett lett a nyíregyházi Ampervadászok csapata 530ponttal. A csapat két tanulója és felkészítő tanárjuk a támogatóktól részesültek ajándékokkal, illetve egy 500 000 forintos pénzjutalmat is kaptak.
A második helyezést a Lukácsos Gyerekek azaz a győri diákjai lettek 529 ponttal. A támogatóktól egységesen megkapták jutalmaikat, illetve kaptak 250 000 forintos pénzjutalmat is.
A harmadik helyezett a szombathelyi Savaria 14T csapata lett 503 ponttal. Az ajándék átnyújtása után 50 000 forintos pénzjutalommal térhettek haza.
Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke adta át a díjakat és értékelte a versenyt.
A támogatói:
ASZTV 2024 Eredmények
1. helyezett Ampervadászok csapat 530 pont
Tanulók: Andrejkovics Gergő, Szabó Áron András
Nyíregyházi SZC Bánki Donát Műszaki Középiskolája és Kollégiuma
2. helyezett LUKÁCSOS GYEREKEK csapat 529 pont
Tanulók: Bódai Vajk, Albreicht Martin
Győri Műszaki SZC Lukács Sándor Mechatronikai és Gépészeti Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma
3. helyezett Savaria 14T csapat 503 pont
Tanulók: Domina Máté, Udvardi Gergő
Vas Megyei SZC Savaria Technikum és Kollégium
4. helyezett Droidok csapat 425 pont
Tanulók: Szilágyi Zoltán Lajos, Király Balázs
BSZC Jelky András Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája
5. helyezett Munkácsy 1. csapat 397 pont
Tanulók: Bogácsi Máté, Balogh Gábor
Zalaegerszegi SZC Ganz Ábrahám Technikum
6. helyezett Brassaisok csapat 375 pont
Tanulók: Nagy Antal, Sipos Dániel
Debreceni SZC Brassai Sámuel Műszaki Technikum
7. helyezett Kuplung-ék csapat 357pont
Tanulók: Banai Bonifác, Vas Máté Ádám
TSZC Bálthy Ottó Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma
Ő.P.
Cikkünk megírását az InterCars támogatta.