eredmények

Audi: a dízelügy ellenére rekordeladások

2017.03.15.

„2016 rendkívüli kihívásokat jelentő év volt vállalatunk számára”, mondta Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke szerdán Ingolstadtban, a konszern éves sajtótájékoztatóján. „Ennek ellenére sikerült az évet az alapüzletág kimagasló eredményével zárnunk, egyúttal fontos lépéseket tettünk a jövő felé.” Stadler hangsúlyozta azt is, a győri motorgyár továbbra is a világ legnagyobb motorgyára, amely komoly szerepet kap a villamos hajtásban.

Munkatársunk jelenti Ingolstadtból

Az elmúlt üzleti évben az Audi 3,6 százalékkal, 1.867.738 (2015: 1.803.246) autóra növelte a vevőknek kiszállított autók számát, és ezzel új rekordot ért el. Ezen belül főként az Audi Q7 és az A4 modellek iránti magas kereslet növelte az eladások számát. Az Audi Konszern árbevétele ugyanebben az időszakban – az Audi számára kedvezőtlen árfolyammozgások ellenére – 1,5 százalékkal 59.317 millió euróra (2015: 58.420 millió  euró) nőtt.

Külön figyelemre méltó, hogy a dízelügy ellenére az Egyesült Államokban még nagyobb mértékben nőttek az Audi eladásai, mint a világ más részein. Az USA-ban tavaly 4 százalékkal értékesítettek több autót, mint a korábbi évben. Amerikában főleg az A4 és a Q7 húzta a piacot.

Sajtótájékoztató Ingolstadtban az igazgatótanács valamennyi tagjának részvételével.

Az Audi legnagyobb piaca továbbra is Kína, ahol tavaly 590 ezer Audit értékesítettek. Különösen az A3 volt sikermodell Kínában, ebből a típusból harminc százalékkal többet vettek a kínaiak, mint 2015-ben.

Tavaly több mint húsz új vagy megújított modellel léptünk a piacra, s minden harmadik vevőnk Q modellt választott – hangsúlyozta az igazgatótanács elnöke.

„Tevékenységeink minőségét az egyedi hatások nélküli bevételarányos nyereségráta mutatja”- jelentette ki a sajtótájékoztatón Axel Strotbek, az Audi AG pénzügyekért és informatikáért felelős igazgatótanácsi tagja. „Ennek 8,2 százalékos eredményével – a kihívást jelentő keretfeltételek és a jelentős előzetes teljesítések ellenére – a 8 és 10 százalék között kitűzött célsávunkban maradtunk.” Az előző évben ez a mutató 8,8 százalék volt. Az egyedi hatások nélküli operatív eredmény 2016-ban 4.846 millió euró (2015: 5.134 millió euró) volt.

Szokás szerint hatalmas médiaérdeklődés kísérte a beszámolót.

Egyedi hatásként az Audi Konszern a 3.0 literes V6 TDI dízelmotorokkal kapcsolatos ügy USA-beli rendezésére 2016-ban 1 milliárd 632 millió euró (2015: 228 millió euró) összegben képzett céltartalékot tartja nyilván. Ehhez járulnak még az esetlegesen hibás Takata-légzsákok miatti, 162 millió eurós (2015: 70 millió euró) egyedi hatások. Mindent egybevéve az elmúlt üzleti év operatív eredménye 3.052 millió eurót (2015: 4.836 millió euró) tett ki, a bevételarányos nyereségráta pedig 5,1 százalékot (2015: 8,3 %).

Az Audinál a munkavállalók idén is részesednek a vállalat sikereiből. Az üzemi tanáccsal egyeztetve a munkatársak Ingolstadtban és Neckarsulmban átlagosan 3.510 eurós (2015: 5.420 euró) összeget kapnak. Az Audi leányvállalatainál megfelelő szabályozások határozzák meg a munkatársak  vállalati eredményből való részesedését.

 Elhangzott az is, a márka 2020-ig három teljesen elektromos, akkumulátorhajtású modellel jelenik meg a piacon, azt követően pedig további modellsorozatokat fog villamosítani. Az elektromos hajtás előretörése miatt az Audi az elmúlt három év során már több mint 6.000 munkatársát képezte ki a nagyfeszültségű technológia alkalmazására. A márka ezen kívül részt vesz a közúti gyorstöltő infrastruktúra kiépítésében is.

A sajtótájékoztató helyszínén, a Museum Mobile előtt egy RS5-ös és egy Lamborghini fogadta az újságírókat.

 Az Audi az önvezető autók technológiáit illetően is – a Volkswagen Konszernen belül vezető fejlesztőként – növeli a tempót. Az AUDI AG újonnan alapított leányvállalata, a müncheni Autonomous Intelligent Driving GmbH a városi térségekben közlekedő önvezető autók rendszerén dolgozik. A technika különböző márkák modelljeiben lesz felhasználható, emellett fontos építőelemét fogja képezni a jövő mobilitási szolgáltatásainak, mint például a robottaxik. A vállalat nyitott további együttműködésre új, erős partnerek irányában a járműipar és az IT-szektor területéről.

 Az Audi egyidejűleg továbbfejleszti a más forgalmi helyzetekben – például autópályán, országúton – alkalmazható asszisztens- és önvezető rendszereit. Az új Audi A8-asban az ügyfelek első ízben használhatnak 3-as szintű, önvezető menetfunkciót forgalmi torlódások esetén – akár 60 km/órás sebességig.

A8-as flotta hozta-vitte a nemzetközi újságírókat a repülőtér és az Audi központ között.

A következő években az Audi jelentősen megfiatalítja modellportfólióját. Az Audi A8 bevezetése mellett 2017-ben olyan fontos, nagy darabszámban értékesített modellek új generációi is piacra kerülnek, mint az Audi Q5 vagy az Audi A5. Ezen felül az Audi Q2 további nemzetközi piacokon is elérhető lesz. Az Audi A7 második generációja 2018-ban az Audi modellek felső kategóriáját erősíti tovább. Ugyanebben az évben az Audi Q8 bővíti a sikeres SUV-családot. A vállalat 2019-re  további újdonságként az Audi Q4 modellt – egy  sportos Compact Utility Vehicle-t (CUV) – tervez.

 A jövőbe fektetett beruházásokat az Audi Konszern saját erőből finanszírozza. 2016-ban a vállalat 3,4 milliárd eurós (2015: 3,5 milliárd euró) állóeszköz-beruházásokat hajtott végre, emellett kifejezetten pozitív, 2,1 milliárd eurós (2015: 1,6 milliárd euró) nettó cashflow-t ért el. A nettó likviditás 2016. december 31-én 17,2 milliárd eurót (2015: 16,4 milliárd €) tett ki, ami újabb bizonyítéka a vállalat magas szintű önfinanszírozó képességének.

A nyáron közzétett új vállalati stratégiájához kapcsolódóan az Audi az elmúlt évben indította útjára a SPEED UP! intézkedési programot. „Ezzel 2017-ben következetesen tovább növeljük folyamat- és költséghatékonyságunkat”, fejtette ki Strotbek. „Így biztosítani tudjuk a nyereségcélunk elérését, valamint kigazdálkodjuk az innovációs és beruházási tevékenységeinkhez szükséges forrásokat.”

A dízelügy nincs még letudva, erőink egy részét leköti, de újra és újra feltalájuk magunkat, és csapatként összezárunk a márka érdekében – fogalmazott a sajtótájékoztató végén Stadler, jelezve azt, az Audi minden erejével a jövőre koncentrál.

Audi Hungaria: stabil eredmények a 2016-os üzleti évben

Az Audi AG sajtótájékoztatója után hagyományos sor került az Audi Hungaria Zrt. beszámolójára, amelyen Peter Kössler, az ügyvezetés elnöke, Axel Schifferer pénzügyekért és Knáb Erzsébet személyügyekért felelős ügyvezető igazgató vett részt.

Az Audi Hungaria stabil eredményekkel zárta a 2016-os évet: a vállalat a motorgyártás területén 1 926 638 motort (2015: 2 022 520) gyártott, a járműgyártásban összesen 122 975 autó (2015: 159 842) készült, köztük az új Audi TT RS Coupé és Roadster modellek. A prémiumgyártó 7 milliárd 136 millió euró árbevételt ért el (2015: 7 906 millió euró). eredménye pedig 350 millió euró volt. Az elmúlt év végén 11 631 munkatárs (2015: 11 411) dolgozott a vállalatnál.

A győri Audi vezetői Ingolstadtban: dr. Knáb Erzsébet, Peter Kössler és Axel Schifferer.

Az elért 7 136 millió eurós árbevétellel az Audi Hungaria Magyarország egyik legnagyobb árbevételű vállalata, valamint az ország egyik legnagyobb exportőre.

„A kihívásokkal teli keretfeltételek ellenére 2016-ban is sikerült stabil termelési- és pénzügyi számokat elérnünk. Ez a teljesítmény igazolja vállalatunk erejét és biztos alapot jelent a jövőre nézve“, mondta Peter Kössler, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke. „A jövőben még nagyobb hangsúlyt fektetünk a digitalizációra, villamosításra, valamint a fenntarthatóságra és nagyszerű csapatunkkal 2017-ben is tovább követjük kitűzött céljainkat.“

Az Audi Hungaria 2016-ban is újabb beruházásokkal erősítette a győri gyártói telephelyet, különös tekintettel az új motorvariánsok felfutására és az új modell, az Audi Q3 előkészületeire. Az összberuházás volumene a vállalat alapítása óta eléri a 8 milliárd 300 millió eurót, amellyel az Audi Hungaria a legnagyobb járműipari beruházó Magyarországon.

Már nem Audi Hungaria Motor Kft., hanem Audi Hungaria Zrt. Nem csak motorgyár, járműgyár is a győri Audi.

Az Audi Hungaria 1 926 638 gyártott motorral továbbra is a világ legnagyobb motorgyára, amely a Volkswagen Konszern több mint 30 telephelyét látja el erőforrásokkal.

A járműgyártás területén 122 975 négykarikás autó készült. A járműgyártás munkatársai jelenleg az Audi A3 Limousine, A3 Cabriolet, valamint az Audi TT Coupé és Roadster modelleket gyártják teljes gyártási mélységben. Két győri sikermodell, az Audi A3 Limousine és az A3 Cabriolet is megújult 2016-ban, valamint elrajtolt az új, sportos Audi TT RS Coupé és Roadster sorozatgyártása. A vállalat a járműgyártásban is jelentős jubileumhoz érkezett az elmúlt évben: a munkatársak elkészítették Győrben az egymilliomodik autót, egy Audi TT RS Coupét.

A TT sportautók továbbra is kizárólag Győrben készülnek.

A Járműhajtás Fejlesztés tovább bővítette kompetenciáit: az első Audi-motort, amely gáz- (CNG) és benzinüzemben is használható, az Audi Hungaria vezetésével fejlesztették ki. Győrben egy speciális járatópadot is üzembe helyeztek a CNG-motor tesztelésére. Az Audi Konszernben egyedül Győr rendelkezik ezzel a technológiával. A Járműfejlesztés területén működő vizsgálólabort szilárdságtani vizsgálóberendezésekkel bővítették a különböző motor- és járműalkatrészek tesztelésére. A szakemberek az új vizsgálóberendezésen a járműakusztikai-, szilárdságtani-, és menettulajdonságait is tudják vizsgálni és optimálni.

Az Audi Hungaria Szerszámgyárában évente 300 000 karosszériaelemet és alkatrészt gyártanak az Audi- és Volkswagen Konszern 25 exkluzív- és sportmodellje, például az Audi RS 6 és az Audi R8 számára. A vállalat bővíti  Szerszámgyárát, amellyel további kapacitást teremt a jövőbeli projektek számára: a 15 000 négyzetméteres bővítés építési munkálatai már 2016-ban megkezdődtek.

 „A 2017-es év izgalmasan kezdődött számunkra: néhány napja indult legújabb modellünk, a sportos Audi RS 3 Limousine sorozatgyártása. Emellett tovább folytatjuk az előkészületeket az elektromotorok és a legújabb győri modell, az Audi Q3 sorozatgyártására, így bizakodással tekintek a jövőbe“, mondta Peter Kössler.

Az elektromotorok sorozatgyártásához az Audi Hungaria már felépített egy e-kompetenciaközpontot, ahol rendelkezésre áll a szériagyártáshoz szükséges szaktudás. A vállalat az Audi Q3 gyártásához egy új, 80.000 négyzetméteres karosszériagyárat épít.

A sajtótájékoztatón azt kérdeztük Peter Kösslertől, ha 2018-ban megkezdődik az elektromotorok sorozatgyártása, vajon milyen éves darabszámmal terveznek. A piac függvényében amennyire szükség lesz, a nagyobb teljesítményű autókban akár három elektromos motort is beépítenek – jelezte az ügyvezetés elnöke. Ugyancsak nehéz ma még arra is a válasz, hogy a Q3-osok mekkora darabszámban készülnek.

Dr. Knáb Erzsébettől azt kérdeztük, a munkaerőhiány orvoslására mit tartanak az Audi üdvözítőnek.

Mivel a munkaerő nem mobil Magyarországon, bérlakás-programra lenne szükség a kormány, az önkormányzat és a munkáltatók részvételével – kaptuk a választ. Hozzá tette azt is, a lakhatás mellett fontos lenne az is, ha a cégek olyan karrierlehetőségeket dolgoznának ki, amely itthon tartja a fiatalokat vagy a kinn dolgozókat haza csábítaná. Végezetül pedig arról beszélt, a képzés, oktatás átgondolására is szükség van. Erősíteni a duális képzést.

Úgyis lehet karriert építeni, hogy valaki előbb szakmát szerez, s utána elvégzi az egyetemet is – jelezte dr. Knáb Erzsébet a Németországban ismert, de nálunk de egyelőre még ismeretlen formát.

Házkutatás az Audinál

A sajtótájékoztatón Toni Melfi, az Audi AG kommunikációs vezetője bejelentette, a müncheni és a stuttgarti államügyészség az Audi több telephelyén házkutatást tartott a dízelügyben.

 Rupert Stadler, a konszern igazgatótanácsának elnöke arról beszélt: a társaság mindenben együttműködik a hatóságokkal, s azon dolgozik, hogy a jövőben ne történhessen a dízelügyhöz hasonló eset, ennek érdekében a működési struktúrától a folyamatszervezésig "mindent felülvizsgál" az Audi.

Stadler újságírói kérdésre nem akarta kommentálni azt, szerencsés volt-e a házkutatást a nemzetközi sajtótájékoztató napjára időzíteni.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..