audi driving experience

Audi S és RS modellekkel túráztunk: 4-600 lóerő az étlapon I. rész

2021.07.02.

Jó hangulatú kétnapos túrát szervezett a szakújságíróknak Audi Driving Experience címmel június második felében a Porsche Hungária. Ugyanazt az S és RS modellekből álló bemutató foltát lehetett „meghajtani”, amelyet az ország márkakereskedéseiben is kipróbálhattak a meglévő és a jövőbeni potenciális ügyfelek.

A csapat a Mozaik utcai Audi központból indult, ahol Bujáki Zsolt, a Porsche Hungaria új kommunikációs igazgatója is bemutatkozott azoknak az újságíróknak, akikkek személyesen még nem találkozott. Április elejétől ő vette át dr. Vérten Sándor helyét, aki 1996 óta dolgozott ebben a pozícióban és mindenki ismerte a szakmában. 
Bujáki Zsolt és Mátrabérczi Sándor az eligazításon. Fotók: Kovács András
 
Indulás előtt Mátrabérczi Sándor márkaigazgató köszöntötte a megjelenteket, és arról számolt be, hogy nagyon jók a visszajelzések az ügyfelektől azokban a városokban, ahol már járt konvoj. A megnövekedett érdeklődést egyébként már korábban tapasztalták, látványos grafikont is mutatott az RS modellek eladásnövekedéséről. A trendet látva tudatosan vásárolták meg a bemutató flotta darabjait, nem csoda, hogy egymást követő rendszámokat is találtunk az autókon.
 
Míg 2016 és 2018 között 15-17 RS modellt tudtak eladni, 2019-be ez a szám már 27 volt. A nagy ugrásnak azonban 2020 bizonyult, a járvány évében 146 ilyen Audit értékesítettek. Nem a koronavírusban gazdultak meg ennyire a magyar autóvásárlók, sokkal inkább az látszott, hogy azok, akik megtehetik, még utoljára bevásárolnak a klasszikus izomautókból, mielőtt el a „zöld világ” közeledésével kell búcsúzni a V8-as motoroktól.
A flotta indulásra kész.
 
Azt pedig már egy autós szakújságíró mondta ebédnél, amikor hármasban ültünk a márkaigazgatóval, hogy szerinte ez a megnövekedett érdeklődés már befektetésű célú vásárlás is lehet, hiszen idővel sokat érhetnek még az utolsó V8-as motorral szerelt RS-modellek. Ezt igazolhatja akár az is, hogy idén már június közepén meghaladták a százat az értékesítésben.
 
Az adatokról még annyit, hogy 2020-ban az SQ8-ból adták el a legtöbbet, amit az SQ7 követett, a két modell együtt több mint kétharmadát adta az eladásoknak. Erre az évre változott a helyzet, az SQ5 vette át a vezetést, a második az SQ7, a kettő együtt pedig pont 50 százalékot jelentett, persze még így is dobogós az SQ8.
Nagy szám a szalonban.
 
Indulás előtt volt egy kis időnk, így megkerestük a legnagyobb számot. Ezt az Audi RS e-tron GT információs tábláján találtuk meg, az 53 millió forintos indulóárat 69 millió közelébe sikerült feltornázni. Ilyen modell a kipróbálható autók között is volt, ha jól emlékszem, valamivel szerényebb végső fogyasztói árral.
 
Miután a próba a kánikulai napokra esett, minden autóba bekészítették a hideg ásványvizet, a törlőkendőt és a kézfertőtlenítőt is. A járványt komolyan vették a szervezők, a csinos és végig segítő hostess lányok már érkezéskor megnézték a részvevők védettségi igazolványát.
Kánikulai csomag a figyelmes szervezőktől.
 
Úgy terveztem, hogy a fokozatosság elvével, egy szerényebb képességű modellel kezdem a túrát, de már kész autóbeosztás várta az újságírókat. Így azután jól bekezdtem 600 lóerős V8-assal. Navarra kék metál színben pompázott az Audi RS7 Sportback, a 40 milliós alapárhoz ebbe is rendeltek még bő 10 milliónyi extrát. A „tour” csomagban egyebek közöt ott van a 0-250 kilométer között működő követési távolságtartó tempomat, a városiban pedig – egyebek között – elérhető a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens, ahogy a kiszállást és a sávváltást segítő is.
Araszolás a sztrádán - előttünk is egy kolléga.
 
Az autó példásan vigyázott rám, míg kijöttünk Budapestről, a sztrádán pedig egyáltalán nem volt ellenfele. Nagyon ment és drasztikus fékezés közben is végig irányítható maradt, persze, ezen a szinten már nehéz megmondani, mikor vezet a sofőr és mikor – mennyit segít be – az elektronika. Úgy terveztem, hogy külön is kipróbálom a távolságkövető tempomatot, de aztán elvittek az izgalmak és gyorsan odaértem Remeteségi pihenőhelyhez, az útvonalon javasolt első önkéntes csereponthoz. (Írásunk második részét itt olvashatják.)
A tesztautók egy része a Hungaroringen. Fotó: Mosoni Péter

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.07.15
Háborús anyaghiány és kreatív közlekedési álmok megtestesítője, mégsem terjedt el. ..
2024.07.15
A Formula 1 Magyar Nagydíjat július 19-21. között rendezik, melyet idén is hatalmas érdeklődés övez....
2024.07.15
Francia-kínai koprodukcióban, a Renault és Geely partneréségének köszönhetően újra életre kelt....
2024.07.15
Az első fél évben 0,3 százalékkal kevesebb motorbenzin és 1,2 százalékkal kevesebb gázolaj fogyott....
2024.07.15
Egyikük André Citroën, a merészen új utakat járó márkaalapító, a másikuk egy új korszakot megnyitó....
2024.07.15
A Hosszútávú-világbajnokság idei ötödik futamán, Interlagosban akár a kettős győzelem is....
2024.07.15
Továbbra is piaci átlag felett dübörög az AutoWallis Kiskereskedelmi Üzletágának teljesítménye,....
2024.07.15
Vádat emelt az ügyészség egy férfi és három társa ellen, akik a vádhatóság szerint valótlan....
2024.07.15
Már takarékos, de még nem szénnéfolytott motorok, hot hatchek, és megfizethető, változatos....
2024.07.15
Tavalyi eredményéhez képest 12 helyet javítva, ismét a top 400-ban szerepel a győri Széchenyi....