zöldhajtás

Az ABB elektromos buszrendszert mutatott be Párizsban

2015.12.14.

Az ABB innovatív busztöltő technológiája volt az egyik fénypontja azon a fenntartható közlekedési rendszereket bemutató rendezvényen, amelyet Párizsban, az Eiffel-torony szomszédságban tartottak. A rendezvény jelentőségét az is növeli, hogy Párizs volt a házigazdája annak a klímakonferenciának, ahol a világ vezető politikusai kerestek megoldást az éghajlatváltozás problémájára.

A Párizsi Tömegközlekedési Hatóság (RATP) által szervezett kiállításon a jövő városi közlekedése számára kínált megoldásokat mutattak be. Az ABB rendszere, a TOSA (francia betűszó, amely az optimális energiaellátású közlekedési rendszer kezdőbetűiből áll) képviselte az egyetlen teljesen elektromos megoldást. A rendszer alkalmazását egy csuklós autóbuszon szemléltették.

Az ABB TOSA technológiáját először 2013-ban alkalmazták. A rendszert Genfben, a repteret a kereskedelmi vásárközponttal összekötő útvonalon helyezték üzembe. A nagy teljesítményű városi közlekedés igényeire tervezett rendszerrel a csuklós autóbusz15 másodperc alatt feltölthető, azaz az utasok fel- és leszállása során végrehajtható az útvonal menti kijelölt feltöltési pontoknál, és a végállomásokon pedig hosszabb idejű feltöltést biztosító infrastruktúra áll rendelkezésre. 

„A párizsi kiállításon a TOSA iránti nagy érdeklődés azt jelzi, hogy a megoldásban komoly üzleti lehetőségek rejlenek” – mondta Olivier Augé, a TOSA globális termékmenedzsere. „A nagyvárosok tömegközlekedési hatóságai világszerte arra törekszenek, hogy kevésbé szennyező technológiákra álljanak át, de sok olyan hatóságot is ismerünk, amely ma már nulla (helyi) kibocsátású rendszerek bevezetését tűzi ki célul.

A párizsi RATP azt tervezi, hogy 2025-re buszparkjának 80%-át villamos üzeműre cseréli.”

A TOSA-rendszerű elektromos busz tetején egy vezérelt működésű töltőkar van kiépítve, amely a töltésre kijelölt megállókban alig 1 másodperc alatt automatikusan rácsatlakozik a gyorstöltőre. A töltőkar és a 15 másodperces töltési idő minimálisra csökkenti a jármű megállóban eltöltendő tartózkodási idejét. A TOSA- rendszerű e-busz az energiát kompakt akkumulátorokban tárolja, amelyek az utastér növelése érdekében a busz tetejére vannak telepítve.

Az elektromos busz fékezés közben is képes energiát termelni, azaz energiát visszanyerni. Az így termelt energia tovább csökkenti a jármű teljes energiafogyasztását. A 18,75 méter hosszú buszt 143 utas befogadására tervezték.

A TOSA rendszer további előnye, hogy üzemeltetése – a villamosokkal és a trolibuszokkal szemben – nagyon kevés infrastruktúra kiépítését igényli az útvonal mentén, ami kiküszöböli az áramszedők városképromboló hatását, és csökkenti a karbantartási igényt is.

Az ABB világszinten vezető szerepet játszik az elektromos járművek gyorstöltő rendszereinek gyártása és szállítása terén. A TOSA rendszer mellett, az ABB egyenáramú DC gyorstöltőket gyárt az elektromos buszokhoz, de a termékek palettáján ott találjuk a hajtásláncokat (azok a szerkezeti elemek, amelyek a motor energiáját átviszik a hajtott kerekekre) és az előregyártott e-busz alállomásokat is, amelyek biztosítják a szükséges DC áramellátás hálózatba integrálását.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.07.09
Nem csak a modern szuperkocsik találhatóak a futballcsillagok „istállóiban”. David Beckham....
2020.07.09
Ramiro Zapata Kolumbiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.07.09
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint nagyjából szeptember környékén....
2020.07.09
Kísérleti Motorgyártó Központ nagy tapasztalattal: tíz éve támogatja a győri Kísérleti Motorgyártó....
2020.07.09
A Bentley Motors Roóz Balázst jelölte ki azonnali hatállyal a vállalat új európai regionális....
2020.07.09
Akár háromszázharminchét kilométeres tisztán elektromos hatótáv (WLTP1-ciklus szerint). Nulláról....
2020.07.09
 Kia bemutatta EcoDynamics+ Hybrid 48V-os dízelelektromos hajtásláncát Ceed-sorozatban  ..
2020.07.09
A Magyar Suzuki Zrt. az Esztergomban gyártott Vitarát benevezte az Év Magyar Autója 2021 díjra, de....
2020.07.09
Különleges fényezéssel, átdolgozott belső térrel, tökéletesített vezetőtámogató technológiákkal,....
2020.07.09
Az elmúlt években jelentős mértékben fejlődtek és változtak az ipari szabványok és igények. Ezek....