elektromos autóbusz

Az ABB elektromos buszrendszert mutatott be Párizsban

2015.12.18.

A Párizsi Tömegközlekedési Hatóság (RATP) által szervezett kiállításon a jövő városi közlekedése számára kínált megoldásokat mutattak be. Az ABB rendszere, a TOSA (francia betűszó, amely az optimális energiaellátású közlekedési rendszer kezdőbetűiből áll) képviselte az egyetlen teljesen elektromos megoldást. A rendszer alkalmazását egy csuklós autóbuszon szemléltették.

Az ABB TOSA technológiáját először 2013-ban alkalmazták. A rendszert Genfben, a repteret a kereskedelmi vásárközponttal összekötő útvonalon helyezték üzembe. A nagy teljesítményű városi közlekedés igényeire tervezett rendszerrel a csuklós autóbusz15 másodperc alatt feltölthető, azaz az utasok fel- és leszállása során végrehajtható az útvonal menti kijelölt feltöltési pontoknál, és a végállomásokon pedig hosszabb idejű feltöltést biztosító infrastruktúra áll rendelkezésre. 
„A párizsi kiállításon a TOSA iránti nagy érdeklődés azt jelzi, hogy a megoldásban komoly üzleti lehetőségek rejlenek” – mondta Olivier Augé, a TOSA globális termékmenedzsere. „A nagyvárosok tömegközlekedési hatóságai világszerte arra törekszenek, hogy kevésbé szennyező technológiákra álljanak át, de sok olyan hatóságot is ismerünk, amely ma már nulla (helyi) kibocsátású rendszerek bevezetését tűzi ki célul.

A párizsi RATP azt tervezi, hogy 2025-re buszparkjának 80%-át villamos üzeműre cseréli.”

A TOSA-rendszerű elektromos busz tetején egy vezérelt működésű töltőkar van kiépítve, amely a töltésre kijelölt megállókban alig 1 másodperc alatt automatikusan rácsatlakozik a gyorstöltőre. A töltőkar és a 15 másodperces töltési idő minimálisra csökkenti a jármű megállóban eltöltendő tartózkodási idejét. A TOSA- rendszerű e-busz az energiát kompakt akkumulátorokban tárolja, amelyek az utastér növelése érdekében a busz tetejére vannak telepítve.

Az elektromos busz fékezés közben is képes energiát termelni, azaz energiát visszanyerni. Az így termelt energia tovább csökkenti a jármű teljes energiafogyasztását. A 18,75 méter hosszú buszt 143 utas befogadására tervezték.

A TOSA rendszer további előnye, hogy üzemeltetése – a villamosokkal és a trolibuszokkal szemben – nagyon kevés infrastruktúra kiépítését igényli az útvonal mentén, ami kiküszöböli az áramszedők városképromboló hatását, és csökkenti a karbantartási igényt is.

Az ABB világszinten vezető szerepet játszik az elektromos járművek gyorstöltő rendszereinek gyártása és szállítása terén. A TOSA rendszer mellett, az ABB egyenáramú DC gyorstöltőket gyárt az elektromos buszokhoz, de a termékek palettáján ott találjuk a hajtásláncokat (azok a szerkezeti elemek, amelyek a motor energiáját átviszik a hajtott kerekekre) és az előregyártott e-busz alállomásokat is, amelyek biztosítják a szükséges DC áramellátás hálózatba integrálását.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.14
A népszerű turisztikai úti célokat sűrűbb közlekedéssel kiszolgáló nyári főszezoni közlekedési....
2024.06.14
Az Aston Martinhoz kerülő Adrian Hallmarkot Frank-Steffen Walliser váltja, aki 1995 óta dolgozik a....
2024.06.14
Országosan ellenőrzik az egyenruhások a járművezetőket 2024. június 17. és 23. között - írja a....
2024.06.14
Az Audi Hungaria idén is kitüntette a duális szakképzésében végzett legjobb tanulóit, akiknek....
2024.06.14
Tanulságos eredménnyel zárult a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. idei közlekedésbiztonsági....
2024.06.14
Már rendelhető a vadonatúj hajtáslánccal érkező Lexus UX 300h, mely a modell korábbi kiadását az UX....
2024.06.14
A kobotok az iparban egyre több előnyt nyújtanak a termelésben. Az együttműködő robotok és az....
2024.06.14
2024-ben az 5 tengelyen biztos kézzel! – Keressük Magyarország legjobb kamionsofőrjét....
2024.06.14
  Az LG Electronics (LG), a mobilitási piac egyik vezető technológiai szereplője új....
2024.06.14
A rendőrök egy ittas buszsofőrt állítottak meg az ausztriai Podersdorfban (Neusiedler See járás)....