Bovensiepen fornatervező
A Villa d'Este Concorso d'Eleganza kiállítása mindig érdekes esemény. Idén volt shooting brake BMW és egy teljesen új karosszériaépítő is megjelent, méghozzá nem is akárkik. A legendás német BMW-tuningcég, az Alpina alapítói kezdtek új vállalkozásba. A Bovensiepen család be is mutatta új, 600 lóerős szuper-GT-jüket. Mivel az Alpina már a BMW tulajdonában van, a család új üzletbe kezd és a hangsúlyt arra helyezi át, hogy "olyan kiemelkedő autók gyártójává váljon, amelyek megtestesítik a fine-driving ambícióit".
Az Alpina utáni projekt egyszerűen csak Bovensiepen néven jelent meg. Első modelljük pedig a BMW M4 alapjaira épülő grand tourer, amelyet Zagato névre kereszteltek, utalva a híres olasz dizájnházra, amely a formatervezésért felelős. Maga a Zagato korábban már dolgozott együtt az Aston Martinnal, a Ferrarival, a Bentley-vel, a Maseratival és az Alfa Romeóval is, és a Bovensiepennel való kollaborációjukat úgy jellemezték, mint „az egyedi formatervezés harmonikus kompozíciója”, amely „a hagyományos milánói formatervező stúdió összetéveszthetetlen kézjegyét viseli magán”.
A Bovensiepen szerint több mint 250 órát vesz igénybe a Zagato megépítése, amelynek gyártása „szigorúan korlátozott” számú lesz, bár ezt a pontos számot nem közölték. Az árakat és a specifikációkat az év végén adják meg, a jövő év nyarán kezdődő szállítások előtt.
A Bovensiepen azt is elmondta, hogy azt tervezik, hogy minden autó, amit gyártanak majd„olyan egyedi legyen, mint a tulajdonosa”, mivel a belső és a külső tekintetében is széleskörű személyre szabható lehetőségekkel állnak majd rendelkezésre. Az új modell alapjául szolgáló BMW-től lrginkább az elülső és hátsó rész teljesen egyedi kialakításával tér el a Zagato, illetve az átdolgozott motorháztetővel és oldalsó elemekkel, valamint a Zagato védjegyének számító „dupla buborékos” tetővel.
A Bovensiepen Zagato 3,0 literes, sorhatos motort kap majd, ami 603 lóerőt és 700 Nméternyi nyomatékot tud majd leadni és mindössze 3,3 másodperc alatt felgyorsul majd 0-ról 100 km/órás sebességre. A végsebessége pedig elérheti a 300 km/órát is, állítja a Bovensiepen.
A modellbe egyéb finomságokat is beletesznek. Különleges Bilstein lengéscsillapítókat, amelyek háromféle vezetési módban - Comfort, Sport és Sport Plus - állíthatók, ami a Bovensiepen szerint „a hangsúlyos kényelemtől a sportos menetdinamikáig terjedő tartományt” jelenti és mindenki megtalálhatja a neki leginkább tetsző módot. Az Akrapovic által gyártott könnyű, kétkivezetésű titán kipufogórendszerét is megkapja, amely a gyártó szerint 40%-kal könnyebb, mint az alap rendszer.
A BMW 2026-ban fogja felfedni az Alpina márka következő modelljeit, és a projekthez a Polestar volt formatervezője, Max Missoni is csatlakozik, hogy alakítsa az összes luxusmodell, köztük az Alpinák stílusát. A Bovensiepen saját cége valószínűleg szorosan együtt gfog dolgozni a németekkel, ahogy ezt korábban tették az Alpinával is, így végső soron egy újabb márkával gazdagodik a BMW portfóliója.
Képek forrása: Bovensiepen