logisztika

Az automatizálásé a jövő az intralogisztikában

2023.01.29.

Jesper Sonne Thimsen, a vezető autonóm mobil robotokat (AMR-eket) gyártó Mobile Industrial Robots (MiR) kelet- és közép-európai régiójának értékesítési igazgatója sajtótájékoztatón ismertette az AMR piacot érintő legfontosabb trendeket. A robotok elsődleges gyártásban történő elterjedtebb használata nagyobb AMR-flottákkal rendelkező összetett alkalmazásokat eredményez, amelyek szükségessé teszik az interoperabilitást, a más robotokkal és informatikai rendszerekkel való fejlettebb együttműködést, a könnyebb karbantartást és az MI-funkciókat.

 

A mobil robotmegoldások már rendszeresen alkalmazott módszernek számítanak a szállítás és logisztika területén, 2021-ben több mint 49 ezer 500 egységet értékesítettek, az IFR riport adatai szerint. Ez jelentős, 45 százalékos emelkedést jelent az előző évhez képest. Ezek a számok az automatizált mobil szállítás iránti gyártóipari keresletet is tükrözik – az eladott egységek több mint 80 százaléka volt közforgalom nélküli beltéri környezetben közlekedéshez és a logisztikához alkalmas mobil robot. 2021-ben a területen értékesített egységek száma 47 százalékkal, több mint 40 ezer robotra nőtt.

A román Eaton egy globális energiagazdálkodási vállalat. Az aradi üzemükben az életvédelmi üzletáguk számára gyártanak termékeket. A MiR robotokat azért telepítették, hogy optimalizálják az intralogisztikai és biztonsági folyamatokat. A legfőbb cél az volt, hogy tehermentesítsék a munkaerőt, és magasabb hozzáadott értékű feladatokra, például összetett csapatokra csoportosítsák át az alkalmazottakat. A MiR robotok heti hat napon dolgoznak az Eatonnál, két műszakban, mialatt naponta több mint 100 raklapot szállítanak. Az AMR-ek telepítése előtt az anyagokat az alkalmazottak kézi targoncával szállították. Ez fölöslegesen vitt el időt, különösen a műszakok között, amikor szerelősorokat kellett felkészíteni az érkező munkások számára. A teljes flotta 5 MiR robotból áll. A vállalat azt tervezi, hogy az új MiR250-eket elektronikai alkatrészek válogatásával bízza meg a felületszerelési technológia területének kontrollált környezetében.

14 MiR robot üzemel a Forvia píseki gyárában Csehországban. Ebből hét – főként MiR600 – nagy teherbírású robot, a készáru-területen dolgozik, üres raklapokat szállítanak a szerelősorokra, a teli raklapokat pedig a logisztikai területre viszik. A második terület, ahol MiR250 robotok dolgoznak, a raktárból az összeszerelő sorokig történő komponensek utánpótlása. A robotok a nap 24 órájában működnek a raktárban, a hét minden napján, mind a három műszakban.

Mindezekben az esetekben a tulajdonlási költséget is szigorúan kiszámolták, ami különösen a növekvő energiaköltségek mellett bizonyult hasznosnak. Egy MiR robot egy teljes napon keresztüli működtetése 2,58 euróba kerül - hangzott el az online tájékoztatón.

Jesper Sonne Thimsen ismertette azokat a legfontosabb trendeket, amelyek a robotika és az automatizálás jövőjét alakítani fogják. Ezek a demográfiai változásokkal (munkaerőhiány), a költségek optimalizálásának szükségességével és a technológiai fejlesztésekkel kapcsolatosak.

Az AMR-ek és más robotok ipari jelenlétének gyors növekedése, valamint az új kommunikációs szabványok megnövelik a különböző márkájú gépekből álló flották kezeléséhez szükséges eszközök iránti igényt. Az 5G kommunikációs szabvány szélesebb körű alkalmazása új lehetőségeket kínál a gyorsabb adatcserét és a robotok gyorsabb válaszidejét érintően. Ezt a tendenciát erősíti a mesterséges intelligencia fejlesztése, amely közvetlen kommunikációt tesz lehetővé az AMR-ek között, és például mentesítik az üzemeltetőt a küldetések fontossági sorrendjének meghatározásától. Emellett az egyes „klasszikus” robotalkalmazások közötti határok elmosódása, és a különböző beszállítóktól származó különböző eszközök egyetlen megoldásba való összevonása már most egy fontos tényező, ami idővel még tovább fog erősödni.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....
2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....
2024.05.06
Összesen 14 külföldi állam magyarországi külképviseletének 26 vezető tisztségviselőjét, köztük négy....
2024.05.06
„A MINI Aceman egy erős egyéniség, saját fiatalos jegyekkel a MINI új modellcsaládján belül. Önálló....