Japán

Az autózás szerelmeseit köszöntötte újévi beszédében Morizo – alias Akio Toyoda

2024.01.15.

A Tokiói Autószalonon a TOYOTA GAZOO Racing és a Lexus közös standdal szerepelt, amelyen nem csupán az új Toyota GR Yaris tartotta világpremierjét de számos egyéb koncepció és különlegesség is bemutatásra került. A MORIZO Garázsa tematikát kapó kiállítást pedig nem más, mint a versenypályákon Morizoként ismert Akio Toyoda, a világ legnagyobb autógyártója igazgatótanácsának elnöke nyitotta meg, aki inspiráló újévi beszédében az autózás szerelmeseit köszöntötte, és rámutatott arra, a motorok fejlesztésének a karonsemleges jövő elérésében is fontos szerepe van. Szavai alább olvashatóak.

„Jó reggelt! Morizo vagyok. Alig várom, hogy ezt az évet is közösen élhessük át Önökkel. Először is szeretném imáimat felajánlani azokért, akik életüket vesztették a Noto-félszigeten történt hatalmas földrengésben és a repülőgép-szerencsétlenségben, valamint szeretném kifejezni mély együttérzésemet mindazoknak, akiket ezek a katasztrófák érintettek. Újév napján az év első napfelkeltéjét néztem a Fuji Speedway-en, és szurkoltam az újévi Ekiden országúti futóverseny váltóversenyén, amely után a győzelem öröme nem tartott sokáig a hatalmas földrengéssel induló 2024-es év miatt. A 13 évvel ezelőtti nagy Kelet-Japán földrengés idején valaki az érintett területen azt mondta nekem: Remélem, hogy a régiók, a vállalatok emberei és mások, akiknek jól megy, mindent megtesznek Japán támogatására, többek között azzal, hogy pótolják azt, amit az érintett területek nem tudnak. Ma Japánban 5,5 millió ember által működtetett, kitartó autóipari frontvonalak ’mozgatják az autókat’. Én, Morizo, ezzel az 5,5 millió kollégával együtt arra fogok törekedni, hogy a katasztrófa sújtotta emberek arcára minél hamarabb visszatérjen a mosoly. Itt az ideje, hogy felhagyjunk az olyan dolgokkal, mint a konfrontáció, a megosztottság, a vita és a rágalmazás, és hogy segítsük egymást, és mosolyogva köszönjük meg egymásnak. Úgy gondolom, hogy ez az idő megköveteli, hogy ilyen érettséget mutassunk.”

Fotó: Toyota

„A Tokiói Autószalon egy olyan fesztivál, amelyen az autók szerelmesei autókkal és mosollyal vehetik körül magukat. Az itt született mosolyok a japán autóipar fellendüléséhez vezetnek majd. Szeretném ezt az energiát idén is összekapcsolni Japán egészének vitalitásával. Ma, ezzel a kívánsággal, remélem, megengedik, hogy átadjam önöknek üdvözletemet az új évre.”

„Az autó szerelmesei! Építsük együtt a jövőt! Ezekkel a szavakkal fogok tovább haladni. Mert mi autószeretők vagyunk, együtt építhetjük a jövőt... Az autók iránti vágyam arra késztet, hogy kipróbáljam a különböző technológiákat... Ez olyasmi, amit komolyan gondolok. Tehát 2023-ban, egy év alatt Morizo három dolgot ért el! Az első a jövő munkatársainak biztosítása volt. Alkalmat biztosítottunk arra, hogy a gyerekek, akik a jövőben főszerepet fognak játszani, ráérezzenek, hogy az autók szórakoztatóak. Ha az iskola területén tapasztalt hangok, szagok és porfelhők szórakoztató emlékké válnak, akkor erőfeszítésünk sikeresnek mondható. Az autókban ülő gyerekek mosolygó arcából ítélve úgy gondolom, hogy sikerrel jártunk. Ebben az évben is versenyeken és rallykon fogok indulni Japán-szerte. Szeretnék ismét megállni az általános iskoláknál, ott ahol éppen vagyok. Bár nem tudok minden japán általános iskolának baseball-kesztyűt adni (mint ahogyan azt a Major League Baseball sztárja, Shohei Otani tette nemrég), remélem, hogy legalább néhány vidám autós emléket át tudok adni. A második a határokon átnyúló kollégák biztosítása volt. Ahogy a videóban is látható volt, autós fesztiválokat tartottak Tajvanon, a Fülöp-szigeteken és Thaiföldön. Jómagam a Fülöp-szigeteken és Thaiföldön jártam, és elmondhatom, hogy az ottani emberek biztosan szenvedélyesen szeretik az autókat! Úgy gondolom, hogy minden országban vannak elvárások az autóiparral szemben. Ezek az elvárások miatt él ez a szenvedély. Másrészről viszont Japánban úgy érzem, hogy ahelyett, hogy magas elvárások lennének, az emberek olyan dolgokat mondanak, amelyek arra engednek következtetni, hogy talán hagyni akarják, hogy ez az iparág hanyatlásnak induljon. Az, hogy hogyan lehet megmászni a karbonsemlegesség hegyét, országtól és régiótól függ. Azonban nem az autók iránti vágy az, amire mindannyiunknak szüksége van? Rájöttem, hogy a tengerentúlon sok kollégánk van, akiknek ilyen szenvedélyes vágyuk van. Idén is szeretném megkeresni az ilyen kollégákat, és találkozni velük. Őszintén szólva, az, hogy ilyen kollégákkal találkozhatok, energiát ad nekem. Kíváncsi vagyok, mennyit leszek egyáltalán Japánban idén. Kicsit elrugaszkodva a témától, észrevették, hogy a cím eltér a megszokottól? Ez ma nem a TOYOTA GAZOO Racing sajtótájékoztatója. Ezt egy olyan alkalomnak szántuk, ahol Morizo üdvözletét osztjuk meg. Tavaly lemondtam a Japán Autógyártók Szövetségének elnöki és egyben igazgatósági elnöki tisztségéről. Végre úgy gondolom, hogy sikerült visszatérnem egy átlagos, idősebb fickóhoz, aki szereti az autókat. Mindig is arról a napról álmodtam, amikor ilyen lehetek. A Tokiói Autószalon egy olyan fesztivál, amelyen az autók szerelmesei büszkén mutatják be szeretett autóikat. Ez egy ilyen rendezvény. Az volt az álmom, hogy részt vehessek ezen, mint egy átlagos idősebb fickó, aki szereti az autókat. Ezért döntöttem úgy, hogy nem elnökként vagy igazgatósági elnökként, hanem Morizóként küldöm üdvözletemet. Büszkén mutatom be hat szeretett járművemet is. Egy Yamaha Vino, egy Suzuki Jimny és egy Lexus LBX, egészen egy Century-ig... Valamint a megbízható társaim, a Corolla és az iQ. Gondolom, hogy ezeken mind elgondolkodtak. Szívesen beszélnék mindegyikről, de kérem, ezt hagyjuk meg egy későbbi beszélgetésre. Most pedig visszatérve arra, amiről beszéltem... A harmadik dolog, amit tavaly elértem, hogy tettem valamit a kollégák védelme érdekében a jövőre nézve. Mivel hiszünk abban, hogy az akkumulátoros elektromos járművek nem jelentik az egyetlen utat a karbonsemlegesség eléréséhez, három éve hidrogénmotoros kezdeményezéseken dolgozunk. Tavaly kipróbáltuk a folyékony hidrogént, és egy ezzel működő járművet vezettünk Le Mans-ban. Miért teszünk ilyen nagy erőfeszítéseket? Azért, mert nem építhetjük a jövőt, ha nem a kollégáinkkal együtt tesszük. Az 5,5 millió kollégánk közül sokan motoralkatrészeket gyártanak. Ezek az emberek támogatják Japánt, és rendelkeznek azokkal a képességekkel, amelyekkel a jövő Japánját erőssé tehetik. Soha nem veszíthetjük el ezeket az embereket. Úgy tűnik azonban, hogy manapság vannak olyan esetek, amikor a motorokhoz kapcsolódó emberek nem tudnak banki kölcsönt felvenni. Ennek nem szabadna megtörténnie, és szeretnék tenni valamit ez ellen. Ezért egy bizonyos kéréssel fordultam a Toyotához. Még mindig van szerepe a motoroknak, mint a karbonsemlegesség elérésének gyakorlati eszköze! Tehát finomítsuk a motortechnológiát! Indítsunk el egy ilyen projektet! Koji Sato elnök és a vezetőség más tagjai egyetértettek a javaslatommal, és a Toyotán belül elindult egy projekt a motorfejlesztés újbóli előmozdítására. Motorok a mai korban? Úgy hangozhat, mintha visszalépnénk, de ez egyáltalán nem így van. A jövő felé való elmozdulás érdekében van szükség erre. Mindazoknak, akik eddig motorokat készítettek, továbbra is készítsünk motorokat! Mindenki segítségére továbbra is szükség lesz! Soha nem fogom hagyni, hogy az a munka, amit eddig mindannyian végeztek, kárba vesszen! Remélem, hogy ezt az üzenetet határozottan meghallják a kollégák. A Toyota azonban egy nagy vállalat, így lehet, hogy sokkal több időbe telik. Arra kérem Önöket, hogy várják meg. Hozzám hasonlóan néhányan azt gondolják: ’Imádom a motorokat’! és ’Ellenállhatatlan a hangjuk és az illatuk!’. Vannak, akik az akkumulátoros elektromos autókat szeretik. Néhányan azt mondják, hogy most jött el az öntöltő hibrid elektromos autók ideje. Aztán ott vannak a plug-in hibrid elektromos járművek és a hidrogén. A hajtóerő bármi lehet! Egy dolog azonban mindenekfelett igaz. Az egyetlen ellenség a szén-dioxid kibocsátás! Ezt tudva... Mindenesetre van valami, amit szeretnék közvetíteni mindazoknak, akik szeretik az autókat! A jövőt mindannyian együtt építjük! A jövőt együtt akarom építeni minden autószeretővel! Építsük együtt a jövőt! Köszönöm szépen!”

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.29
Az elmúlt években hatalmas változáson ment keresztül a gyári első szerelés (original equipment, OE....
2024.05.29
Két kerékpáros ütközött össze Debrecenben, egyikőjük súlyos sérüléseket szenvedett. ..
2024.05.29
Befejeződött a Hungaroringen zajló munkálatok első üteme, amely során látványos változáson esett át....
2024.05.29
Megint jön egy újabb szezon, kétkerékre pattan a magyar! De jó is lenne, viszont nem eszik ilyen....
2024.05.29
A retró járművek rajongói 2024. június 1-jén és 2-án az ötvenéves V63-as Gigant villanymozdony....
2024.05.29
Visszatérnek az étkezőkocsik a Balaton InterCitykbe. Idén május 25-től – egészen a szezon végéig –....
2024.05.29
Nem megnyugtatóak a keddi közlekedési baleseti statisztikák, amelyeket az Országos Rendőr-....
2024.05.29
A magyarázat már-már banális, mégis kevesen tudják a választ.   ..
2024.05.28
Áprilisban a DataHouse adatai szerint mintegy 80 900 személygépkocsi cserélt gazdát, 21 százalékkal....
2024.05.28
Múzeumi darabokat idéző klasszikus műveket mutatnak be a Mester tanítványai. ..