e-autó

Az első e-töltő a balatonfüredi vitorláskikötőben

2016.07.16.

Átadták az első elektromos autótöltőt a legpatinásabb balatoni vitorláskikötőben, a fennállásának 150. évfordulóját jövőre ünneplő Balatonfüredi Yacht Club-ban.

A zöld kikötő program részeként valósult meg az első elektromos autótöltő a BYC-ben. A beruházási és telepítési költségeket az ABL gyorstöltők magyarországi forgalmazója a GreenAgent Magyarország Kft. vállalta, segítségére volt a tervezésben, telepítésben a balatonfüredi Szalontai Rendszerintegrátor Kft. és jelenleg a Club jóvoltából ingyen használható – mondta a vasárnapi átadáson Böröcz István a Balatonfüredi Yacht Club ügyvezető igazgatója.
 
A Jedlik Ányos programban már az idén elkezdődik országosan néhány száz elektromos töltőállomás telepítése, a tervek már elkészültek és a közeljövőben megvalósuló beruházás végén elektromos autóval átjárható.
 
Az ABL gyorstöltőt telepítő Kft. részéről Szalontai Bálint elmondta, hogy az átadott berendezés jelenleg egyszerre egy autó töltésére alkalmas (folyamatban van egy dupla töltő telepítésének tervezése), és 60-120 perc alatt feltölthető vele egy elektromos gépkocsi.
 
Az ABL SURSUM eMH1-es család, 553-as típusú elektromos autó töltője a világ egyik legkisebb töltője fix bekötésű kábellel, TYP 2-es csatlakozóval. Kompakt méretének köszönhetően könnyű telepíteni, használni. A töltő integrált életvédelmi relével és kóboráram védelem van ellátva, mely a használó biztonságát és védelmét szolgálja.
 
Az eMH1-es család létezik 3,7, 11 és 22 kW-os teljesítményben is. A 22 kW-os egység nagy átlagban egy nem teljesen lemerített elektromos autót kevesebb mint egy óra alatt tölt fel.
 
A töltési idő a Yacht Clubban telepített 11 kW-os berendezésnél átlagos, kb. 25 kWh tároló-kapacitású járműnél (30%-os maradékkapacitás esetén) kb. 1,5 óra.
 
Csoltó Ákos szerint nem megfelelő „sebességgel”, nem megfelelő ütemben halad a magyarországi töltőállomások telepítése, mely egyik legfőbb okozója a viszonylag gyér elektromos vagy plug in hibrid új autó vásárlások. Ezzel az „akcióval” is – a figyelemfelkeltésen kívül – ösztönözni szeretné a döntéshozókat a beígért mintegy 7 milliárd forint „elköltésére” a költségvetési forrásokból. Az államnak új e-töltőállomásokat kellene telepítenie a nagyobb városokban, főként az autópályák mentén, hogy az elektromos járművek használói minél pontosabban meg tudják tervezni útjaikat.
 
Ennek érdekében minimum 400 új elektromos töltőállomást kellene telepíteni a nagyon közeli jövőben, amelyhez idővel ki kell építeni természetesen a megfelelő szervizháttér-rendszert is, valamint támogatni kellene azokat, akik átülnének elektromos meghajtású járművekbe. Ezzel a Jedlik Ányos Terv, valamint a hozzá kapcsolódó Jedlik Cselekvési Terv is foglalkozik.
 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....