hajótűz

Az első hajózási társaság, amely betiltotta az elektromos autók szállítását

2023.02.03.

Lassan egy éve lesz, hogy a Felicity Ace elsüllyedt, fedélzetén a Volkswagen-konszern négy ezer autójával. Úgy tűnik, nem marad hatástalan az elektromos autók kigyulladása – írja a Kronen Zeitung.

A Felicity Ace 2022. március 1-jén süllyedt el körülbelül 4000 autóval a fedélzetén, miután két héttel korábban tűz ütött ki a fedélzeten. (Kép: Portugál Haditengerészet)

Közeleg a Felicity Ace elsüllyedésének évfordulója, amikor egy komp kiégett és elsüllyedt, fedélzetén mintegy 4000 autóval. Most egy első hajózási társaság megtiltja az elektromos autók szállítását a hajóikon. Az ok valószínűleg a kigyulladt elektromos járművekből eredő veszély.

Az elektromos autók nem gyulladnak ki gyakrabban, mint a belső égésű motoros járművek, éppen ellenkezőleg. Ezek oltása azonban sokkal bonyolultabb. Ezért a Havila Kystruten hajózási társaság minden e-autót, hibridet és hidrogénautót kitilt a fedélzetről. A hagyományos autók tüzével ellentétben az esetleges akkumulátortüzet a személyzet nem tudja eloltani – mondta Bent Martini ügyvezető igazgató. Veszélyt jelent a fedélzeten tartózkodó emberekre és a hajóra is.

Egy norvég hajózási társaság hirdeti ki az elektromos tilalmat - Norvégia igazi e-autó ország: 2020-ban az újonnan regisztrált autók csaknem 80 százaléka elektromos meghajtású volt. A Havila Kystruten jelenleg két, márciustól négy hajóval szállít árut és embereket, elsősorban turistákat.

A Havila hajók fedélzetén nagy akkumulátorcsomagok vannak, időnként árammal is működhetnek, és a part menti útvonalon közlekedő legkörnyezetbarátabb hajók közé tartoznak - írja a "BusinessPortal Norway". Ezek az akkumulátorok azonban elszigetelt, tűzálló helyiségekben vannak elhelyezve, speciális tűzvédelmi rendszerekkel.

A Havila Capella fedélzetén már nem engedélyezettek elektromos autók. (Kép: Havila Kystruten )

Autósok figyelem!

Ha autóval szeretne felszállni Norvégiában hajóra, előzetesen érdeklődjön. Egyrészt más hajózási társaságok követhetik a Havila Kystruten példáját, másrészt a szolgáltató a belsőégésű járművek forgalmát is korlátozza. Ezeket csak Bergenben és Kirkenesben rakják feé és rakják ki.

A hajókra vonatkozó alapvető e-autó-tilalom aligha várható. A TT Line például ezzel ellentétes megközelítést alkalmaz: a "Green Line" hajókat töltőállomásokkal szerelték fel, ahol az utasok 20 vagy 40 kW-os egyenárammal (két- vagy egyszemélyes tartózkodás esetén) vagy 11 kW-os váltakozó árammal tölthetik fel elektromos autóikat.

A TT fedélzetén azonban nincs speciális oltási technológia az e-autók számára.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....
2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....
2024.05.13
- Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalát Bag térségében, ahol....
2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....
2024.05.13
- Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt....
2024.05.13
A Datahouse adatai szerint 2024 első három hónapjában 37 ezer 506 új személygépkocsit és....