ACEA jelentés

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) 2014. február havi jelentése

2014.03.20.

Az Uniós viszonylatban mutatkozó 8 százalékkal több újautó regisztrációval és a hazai 29,1 százalékos növekedéssel tovább erősödhet a remény, hogy a lassú növekedés évében vagyunk.

Szerző: Horváth Miklós

Az Unió 28 országából beérkező adatok szerint a februári hónapban az újautók iránti kereslet 8 százalékkal nőtt az előző év hasonló időszakához képest, habár a 861 058 darabos februári regisztrációval a második legalacsonyabb havi eredményt rögzítette az Európai Autógyártók Szövetsége. A 2014-es év első kéthavi mérlege szintén növekedést mutat, az 1 796 787 darab újautó regisztrációjának köszönhetően 6,6 százalékos a változás mértéke (2013-ban 1 684 823 darabos eladást regisztráltak a január-februári hónapokban).

Az Unió főbb piacai közül sajnos Franciaország nem tudott hozzájárulni az említett februári 8 százalékos gyarapodáshoz, ugyanis náluk – meglepő módon – 1,4 százalékos csökkenést regisztráltak. Ezzel szemben az Egyesült Királyság (+3,0%), Németország (+4,3%) és Spanyolország (+17,8%), valamint Olaszország is (+8,6%) – bár ez utóbbinál a tavalyi év hektikus és több rekord mélyponttal tarkított volt – növekedést produkált. A változás mértékét figyelembe véve Portugália (+40,2%) a hónap nyertese, hiszen a tavaly februári 7517 darabos újautó regisztrációhoz képest idén februárban már 10 541 darabot adtak el. Tőlük csupán egy tizeddel lemaradva Litvánia (40,1%) a második, és Lengyelország (+35,2%) a harmadik. Hazánkban a 2013 februárjában rögzített 3839 darab személyautó regisztrációjához képest az idei év második havában 4957 darab személyautó értékesítésére került sor, ami 29,1 százalékos javulást jelent.

A márkák szerinti bontásból két távol-keleti márka esetében látható jelentős visszaesés. Az egyik a Honda -3,4 százalékkal, a másik pedig a Hyundai -11,0 százalékkal. Mindkét márka esetében elmondható, hogy a modelloffenzíva alapján nehezen érthető ez a csökkenés, a nemrég bemutatott újdonságaik és azon belül is a jelentős európai igényekre fókuszáló tervezés miatt (lásd: Honda Civic Sports Tourer és Hyundai Genesis). A pozitív előjeles márkák közül első helyen a Suzuki (+33,1%) szerepel, második a Mitsubishi (+25,3%) és harmadik a Mazda (+23,7%). A februári hónapban elismerésre méltó, azaz 10 százalék feletti növekedést értek el a következő márkák: Toyota (+16,2%), Volvo (+13,7%), General Motors (+12,6%), Ford (12,2%) és a Renault (+11,7%). Örömmel jelentjük, hogy a Fiat csoport végre, sok-sok mínuszos hónap után végre +5,6 százalékos növekedést ért el a múlt hónapban, azonban a Jaguar–Land Rover +0,2 százalékos növekedésével éppen csak átcsúszott a nyereséges oldalra.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....