BMW AG
A német autóipari konszern az év első felében 1,213 millió autót értékesített, 0,1 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Ezen belül maga a BMW márka jobban teljesített 1,096 millió, az előző évinél 2,3 százalékkal több autó értékesítésével. A MINI és a Rolls-Royce márkák forgalma azonban csökkent: a MINI eladásai 18,7 százalékkal 114 ezerre, a Rolls-Royce eladásai pedig 11,4 százalékkal 2819-re.
A második negyedéves értékesítési adatok kedvezőtlenebb képet mutatnak az év első felénél: a konszern eladásai 1,3 százalékkal csökkentek a múlt év azonos időszakához képest 618 ezerre. A BMW márka eladásai 2,2 százalékkal nőttek 565 ezerre. A MINI 27,6 százalékkal kevesebb autót adott el, 52 ezret, a Rolls-Royce pedig 16,0 százalékkal kevesebbet, 1294-et.
A legnagyobb mértékben a teljesen elektromos modellek értékesítése nőtt: az év első felében 24,6 százalékkal 190 ezerre, ami azonban messze elmarad a tavalyi éves áltagtól, amikor közel háromnegyedével nőttek az elektromos modellek eladásai. A növekedési ütem lassulása a második negyedévi értékesítési adatokban mutatkozik meg: a 108 ezres eladás 22,2 százalékkal haladja meg a tavaly második negyedévi értékesítést.
Az eladások lassulása földrajzi megoszlásban is megmutatkozik: Európában az év első felében 2,6 százalékkal többet, 460 ezer autót értékesített a konszern, a második negyedévben pedig 232 ezret, 0,1 százalékkal kevesebbet. Ezen belül Németországban az első félévi értékesítés 3,3 százalékkal csökkent 130 ezerre, a második negyedévi pedig 11,5 százalékkal 68 ezerre.
Ázsiában az év első felében 3,6 százalékkal kevesebb, 493 ezer autót adott el a BMW konszern, a második negyedévben pedig 4,3 százalékkal kevesebbet, 249 ezret. Ezen belül Kínában az első félévben 4,2 százalékkal 376 ezerre, a második negyedévben 4,7 százalékkal 188 ezerre csökkentek az eladások.
Jochen Goller, a BMW AG igazgatótanácsának tagja
Az eladások Amerikában növekedtek: az év első felében 2,1 százalékkal 229 ezerre, a második negyedévben 3,0 százalékkal 121 ezerre. Ezen belül az Egyesült Államokban az év első felében 1,5 százalékkal 188 ezerre, a második negyedévben 1,7 százalékkal 97 ezerre.
Jochen Goller, a BMW AG igazgatótanácsának az ügyfelekért, márkákért és értékesítésért felelős tagja a jelentést kommentálva hangsúlyozta, hogy "a kihívásokkal terhes piaci környezetben a BMW márka vonzó termékportfóliójának köszönhetően az első félévben növelni tudta eladásait. Az év első hat hónapjában sikerült kétszámjegyű növekedést elérnünk a tisztán elektromos meghajtású járművekkel és a felső prémium szegmens modelljeivel" - mutatott rá.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!