ICDP

Az ICDP víziója online autókereskedésről

2016.06.30.

Június 14-15 között kerített sort az ICDP a szokásos nyári szakmai találkozójára, ahol az autóipar jövőjének és fejlődési lehetőségeinek legégetőbb témái kerültek ismét fókuszba. Ebben a cikkben azt vázoljuk fel, hogyan vélekednek a nemzetközi szakemberek a jövő autókereskedéséről.

Ahogy előző, gondolatébresztő cikkünkben említettük, a találkozó első napja négy témát járt körül, többek között a kiskereskedelmi hálózat online térnyerésének lehetőségeit. A Ben Waller nevével fémjelzett prezentáció legfontosabb megállapításait tesszük most közzé.

A jövő ideális autókereskedése elképzelhető egy szimpla többcsatornás értékesítőhelyként, mely fizikai értelemben vett autószalonok mellett biztosítja az online vásárlás lehetőségét is a vevő számára. Ezekből a kereskedésekből aztán – egy tudatosan összerakott koncepció mentén – egész hálózatok épülhetnek fel, több partnerrel, több folyamattal. Olyan varázslatos dolgokra gondolunk, mint például a kulcsfontosságú vásárlók meghatározása és támogatása, a használtautó üzletág folyamatos mozgásban tartása, az értékesítés utáni szolgáltatások diverzifikált megvalósítása, a B2B és B2C alkatrész kereskedelem újraszervezése a hatékonyabb elérés érdekében, vagy éppen a magasztosnak tűnő közlekedési ökoszisztéma kiépítésében való hathatós szerepvállalás.

„The Shop” – avagy a jövő ideális autókereskedésének alapja, az ICDP víziója szerint

A kor követelményeinek megfelelő autókereskedésnek mindenképpen rendelkeznie kell online felülettel. A szakértők azt is meghatározták, hogy ennek a felületnek milyennek kellene lennie. A vásárlói portál elengedhetetlen tartozéka a rendszernek, és eköré kell felépíteni olyan opciókat és szolgáltatásokat, mint például maga az autóértékesítés (új vagy használt), alkatrészellátás, vagy éppen a finanszírozás, tesztvezetésre való bejelentkezés, illetve szerviz időpont foglalás. Számos további funkció is csatlakozik ehhez a rendszerhez, a teljesség igénye nélkül: biztosítás, baleseti bejelentés, apróbb javítások, autóbérlés, autó megosztás, kedvezményes komp utazás foglalás, téli abroncsok tárolása.

Jó példaként hozták fel Nissan angol honlapját, ahol az ügyfél a teljes vásárlási folyamatot önállóan, a kereskedő bevonása nélkül tudja végrehajtani, ha éppen úgy akarja.

„Mi azt mondjuk: biztosítás – és Ön azonnal egy ügynökre gondol, aki az értékes szabadidejét rabolja. Mi is szeretünk tévézni…” – hirdeti fennhangon online szolgáltatásait az angol Nissan honlap (kép forrása: testdrive.nissan.co.uk)

Az angol Nissan vásárlók számára nagy könnyebbség, hogy bármikor megköthetik a biztosítást a megvásárolt autóra, és nemcsak a gépjármű kifizetésével egy időben. A Nissan a különböző funkciókra különböző honlapokat tart fent, melyek egy integrált oldalról „észrevétlenül” navigálnak át a megfelelő helyre. Ez lehetőséget biztosít arra, hogy a márkaernyő alatt a szolgáltatást biztosító harmadik fél is helyet kapjon, ezzel megkönnyítve a vásárlók dolgát.

Hasonló a helyzet a tesztvezetés időpont foglalásánál, ahol a megszokottaktól eltérően a honlapról nemcsak egy e-mail küldési lehetőség van a kereskedő felé, hanem tényleges foglalási lehetőség az online, valós időben frissített naptárban. A szakemberek szerint a vevők díjazzák ezt a fajta nyíltságot és rendelkezésre állást.

Nem csak egymással és nemcsak a saját modelljeik legfontosabb paraméterei mentén váltak összehasonlíthatóvá a Volvók. Meglepő ez az őszinteség?

A maratoni cikksorozatunkban is utaltunk arra, mennyire fontosak a vásárlói igények online kielégítése. Ennek felel meg a Volvo oldala, mely képes részletekbe menően, paraméterről paraméterre összehasonlítani a kiválasztott modelleket. Mindez persze olyan, korábban nem tapasztalható őszinteséget is feltételez a kereskedő részéről, hogy időnként nyíltan be merje vallani, hogy bizony – az adott mutató alapján – nem feltétlenül az általa kínált portéka a legjobb. Az is fontos, ha már elmegyünk online irányba, legyen minden online, ne kelljen a vásárlót arra kényszeríteni, hogy bizonyos információk iránt mégis „offline” kelljen érdeklődnie.

A következő részben a konferencián elhangzott jó gyakorlatok bemutatásával folytatjuk.

(képek és illusztrációk: ICDP Summer Meeting 2016 prezentáció)

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.11.27
A Toyota és DRIVR taxiszolgáltató több mint 100 darab zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet....
2021.11.27
2023-ban érkezik az elektromos Porsche Macan, amivel több mint 1,8 millió tesztkilométert terveznek....
2021.11.27
Megtörtént az új Jaguar és Land Rover szalon műszaki átadása a Váci úton. ..
2021.11.27
Az év sötétebb hónapjaiban a rossz időjárási és látási viszonyok miatt megnő a közlekedési....
2021.11.27
A Mercedesnek vannak a legfiatalabb vásárlói, ha új autóról beszélünk, míg a Smartnak a....
2021.11.26
Összeroncsolódott személyautó a II. kerületi Nagykovácsi úton november 26-án, miután a járműre....
2021.11.26
Az FIA Túraautó Világkupa menetrendje szerint 2022-ben ismét 10 versenyhelyszín lesz. ..
2021.11.26
A legtöbb európai országban már kötelező a téli abroncs, van, ahol a hólánc is, de vannak, akik....
2021.11.26
A BMW Group újabb húsz európai városban, így többek között Koppenhágában, Veronában és Toulouse-ban....
2021.11.26
A Bács-Kiskun megyei rendőrök közúti veszélyeztetés bűntette miatt folytattak eljárást, és....