Jaguar I-Pace

Bemutatkozott az első elektromos Jaguar

2018.03.03.

Az összkerékhajtású I-Pace 400 lóerőt és 480 kilométeres hatótávot kínál a tágas utas-és csomagtérrel kombinálva.

A brit villanyautó 432 cellából álló, ultramodern 90 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátora 480 kilométeres hatótávolsággal (WLTP ciklus szerint) ruházza fel a modellt. A tulajdonosok a teljesen lemerült akkut mindössze 40 perc alatt 80 százalékra tölthetik egyenáramú gyorstöltővel (100kW). Váltóáramú otthoni fali töltődoboz (7kW) használatával ugyanaz a töltöttségi szint alig több mint 10 óra alatt érhető el - ideális megoldás a jármű éjszakai töltésére.

Az I-PACE-hez kidolgozott, intelligens hatótávolság-optimalizáló technológiák széles választékában megtalálható az akkumulátor előkondicionáló rendszer: a hálózatra csatlakoztatott I-PACE automatikusan megnöveli (vagy csökkenti) az akkumulátor-csomagok hőmérsékletét, hogy már indulás előtt maximális hatótávolságot bocsásson a vezető rendelkezésére.

Két darab, a Jaguar által házon belül tervezett villanymotor (amelyek a csekély külméretek érdekében a villanymotoron áthaladó hajtótengelyt alkalmaznak) helyezkedik el az első és hátsó tengelyen; a rendszerteljesítmény kiemelkedő 400 lóerő, a kombinált forgatónyomaték 696 Nm, ráadásul mindez összkerékhajtással kombinálva.

A villanymotoros nagy nyomatéksűrűsége és magas energiahatékonysága sportautókhoz méltó menetdinamikát eredményeznek; az I-PACE álló helyzetből 4,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára. A késlekedés nélküli teljesítménykifejtéshez kivételes rugózási komfort és magával ragadó menetdinamika társul.

Az elektromos jármű egyedi fejlesztésű alumínium szerkezete a modern szegecseléses és ragasztásos technológiáknak köszönhetően könnyű, mégis merev. A teherviselő elemként beépített akkumulátorral együtt a torziós merevség 36 kNm/fok - a legjobb érték a Jaguar modellpalettáján.

Az akkumulátor középen, a két tengely között helyezkedik el; a lehető legmélyebben beépítve. Az akkumulátorházat szigetelés választja el a fenéklemeztől. Ez az elhelyezés tökéletes, 50:50 arányú tömegeloszlást és mély tömegközéppontot tesz lehetővé, és a fejlett kettős keresztlengőkaros első és Integral Link hátsó felfüggesztéssel, az (opciós) légrugózással, valamint a konfigurálható Adaptive Dynamics rendszerrel együtt dinamikus vezethetőséggel és kiemelkedő rugózási komforttal ruházza fel a modellt.

Akár megjelenését, akár vezethetőségét tekintjük, nincs még egy autó, amely a Jaguar I-PACE-hez volna fogható. Úgy tervezték és fejlesztették, hogy a lehető legteljesebb mértékben kihasználja az intelligens, elektromos hajtáslánc adottságait, valamint az azzal járó helykihasználási előnyöket.

Habár az I-PACE középkategóriás szabadidőjármű, előretolt utasterének és elektromos hajtásláncának köszönhetően helykínálata nagyobb SUV-okat idéz. A hátsó lábtér 890 mm, és mivel nincs kardántengely, sem padlóalagút, a helyén praktikus 10,5 literes, központi tárolórekeszt alakítottak ki. A hátsó ülések alatt táblaszámítógépek, laptopok tárolására alkalmas rekesz található, míg a csomagtartó nem kevesebb, mint 656 literes - vagy 1453, ha  síkba fektetjük az üléseket.

Az I-PACE az első Jaguar, amely megkapja a Touch Pro Duo infotainment rendszert. Az érintőképernyők, kapacitív szenzorok és tényleges kapcsolók kombinációját alkalmazó Touch Pro Duo rendszer ösztönösen kezelhető.

Szintén az I-PACE fedélzetén mutatkozik be az Amazon Alexa Skill. Ez lehetővé teszi, hogy a tulajdonosok tájékoztatást kérhetnek a Jaguar InControl Remote alkalmazásba beépített Alexa-képes eszköztől. Például: bezártam az autómat? Milyen az akkuk töltöttségi szintje? Eljutok töltés nélkül a munkahelyemre?

Annak érdekében, hogy mindig a legfrissebb infotainment, telematikai és akkumulátorvezérlő szoftver álljon a felhasználók rendelkezésére, az I-PACE a Jaguar történetében először vezeték nélküli, zökkenőmentes szoftverfrissítést kínál.

Az I-PACE március elsejétől rendelhető S, SE és HSE kivitelben, illetve limitált First Edition szériában – mindegyik az eredeti tanulmányautó formai hangulatát tükrözi.

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.11.29
A napokban ítélték oda az és Év Pickupja 2022/2023 díjat a Toyota legendás pickupja a Hilux....
2021.11.29
A hazai taxitársaságok közül elsőként a Főtaxinál érhető el a robotdiszpécser szolgáltatás, amelyet....
2021.11.29
A számos tagadás ellenére úgy tűnik, Herbert Diess vezéeigazgató nem ül olyan szilárdan a....
2021.11.28
Két autó ütközött össze a 19-es kilométernél, Budapest belterületén - írja a police.hu ..
2021.11.28
Időutazás egy különleges géppel egy történelmi terepen. ..
2021.11.28
Vasárnap délután szomorú hírt közölt a Williams-istálló: életének 79. évében elhunyt az alakulatot....
2021.11.28
Az Audi igazgatótanácsának tagja, Hildegard Wortmann még öt évig felel majd a marketing- és....
2021.11.28
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Köd. ..
2021.11.28
November 29-én hajnalban indul a Hódmezővásárhely-Szeged tram-train, a villamosvasúton április....
2021.11.28
Sivatagi tájon és az Északi-sarkkörön belül teszteli a Cadillac az első elektromos crossoverét. A....