Toyota Yaris
Elődjénél, a harmadik generációs Yarisnál sokkal dinamikusabb formát kapott a negyedik generáció. Az orrkialakítás központi stíluselemei a hatalmas hűtőmaszk és a középen elhelyezett Toyota embléma. A tervezők hátrébb mozdították az A-oszlop tövét,és megnövelték a motorházfedél hosszát, az új lámpatestek LED technológiát alkalmaznak, az irányjelzők használaton kívül nappali világításként szolgálnak.
Az új Yaris a jelenlegi modellnél rövidebb, szélesebb és alacsonyabb,5 mm-rel csökkent a karosszéria hosszúsága, ugyanakkor 50 mm-rel megnyújtották a tengelytávot. 40 mm-rel csökkent a magasság, mivel azonban a vezető és utasai alacsonyabban ülnek, a változás állítólag nem csorbította a fejteret. Az autó szélességének 50 mm-es növelése jobb helykínálatot eredményezett, míg a 60 mm-rel szélesebb első és hátsó nyomtáv javítja az útfekvést.
A beltérben a korábbinál jobb minőségű anyagokkal találkozhatunk: az ajtópanel például filcborítást kapott,a műszerfal a Yarisok történetében először puha tapintású.A három, egymással összeköttetésben álló forrásból (központi érintőképernyő, TFT multi-információs kijelző a műszeregységben, illetve 10 colos head-up kijelző) származó információk könnyen leolvasható formában jelennek meg a vezető előtt.
A GA-B platformnak köszönhetően a vezetőülés mélyebben és 60 mm-rel hátrébb, az autó középpontjához közelebb helyezkedik el. Ezzelmélyebbre került a kocsi tömegközéppontja,és a vezető jobban érzi a Yaris mozgását. A tömegeloszlás is kiegyensúlyozottabb, az első és hátsó tengely viszonylatában éppúgy, mint bal és jobb oldalon.
Könnyű elhinni, hogy a mélyebb súlypont, a karosszéria 40 százalékkal nagyobb torziós szilárdsága, valamint a szélesebb nyomtáv sportosabbá teszi a kisautó vezetését. Az első MacPherson és a csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztésben lágyabbak a rugók, de feszesebbek a kanyarstabilizátorok, mint a régi Yarisban.
Az 1,5 literes,115 lóerősHybrid Dynamic Force hajtásrendszer közvetlen leszármazottja azoknak a nagyobb, 2,0 és 2,5 literes rendszereknek, amelyeket az új Corolla, RAV4 és Camry modellek is alkalmaznak. Ebben azonban nem négy-, hanem háromhengeres a benzinmotor, amelynek termikus hatásfoka igen jó, 40 százalék.
A hibrid Yaris fogyasztása 20 százalékkal csökkent,valószínűleg 4 liter körül alakul majd a gyakorlatban. Újdonság, hogy a korábbinál erősebb, 80 lóerős villanymotor miatt már akár 130 km/órás sebességnél is le tud állni rövid időre a benzinmotor. Az új hibrid hajtás már lítium-ion akkumulátort alkalmaz, amely nem csak nagyobb teljesítményű, de kisebb és könnyebb is, mint a korábban alkalmazott nikkel-metál hidrid egység.
Egyes piacokon (vélhetően nálunk is) olcsóbb, 1,5 és 1,0 literes, háromhengeres benzinmotorokkal is megvásárolható lesz a Yaris 2020 második felétől, bár a Toyota arra számít, hogy a hibridek aránya Európában eléri majd a 80 százalékot.