Volkswagen Up!

Az Up! GTI erősebb, mint az első generációs Golf GTI, ugyanis az egyliteres, háromhengeres turbómotorjából 115 lóerőt préseltek ki a wolfsburgi mérnökök. Az autót a Volkswagen utcai autókért felelős részlege és a sportmodelleket készítő R divízió közösen fejlesztette ki

A kis hot hatch tömege mindössze 997 kg, amiből nem nehéz kiszámolni, hogy egy tonnára hajszállal több mint 115 lóerő jut. Három és ötajtós karosszériával is készül majd a modell, azonos hosszal és tengelytávval.
A 200 Nm-es csúcsnyomaték már 2000-es fordulattól rendelkezésre áll, ezért a kocsit kevés váltással lehet vezetni. A motor start-stop rendszert, energiavisszanyerő rendszert és részecskeszűrőt is kap, így már az új WLTP emissziós kibocsátásokat is teljesíti. A motor kapott egy hanggenerátort is, ami sportosabbá teszi az akusztikai élményt vezetés közben.

Egy hatfokozatú kézi váltó továbbítja a 115 lóerőt az első kerekek felé, a százas sprint 8,8 másodpercig tart, a végsebesség 196 km/h, mindkét érték jobb az első Golf GTI menetteljesítményeinél. A futóművet feszesebbé tették az normál Up!-hoz képest, a hasmagasságot 15 mm-rel csökkentették.

Kívülről is felismerhető a csúcsváltozat, ugyanis új, nagyobb légbeömlőkkel rendelkező lökhárítókat, módosított, GTI-feliratos hűtőmaszkot, fekete és piros díszcsíkokat, 17 colos Brands Hatch fantázianevű felniket és hátsó szpojlert is kapott a harcias miniautó, az első féknyergeket pedig pirosra festették.
