Pekingi Autószalon

Bemutatkozott a terepjáró Audi TT

2014.04.22.

A Pekingi Autószalonon leleplezett TT Offroad Concept két éven belül gyártásba kerülhet Győrben.

 

Az Audi TT Offroad Concept megmutatja, hogy hogyan képzeljük el az Audi TT modellcsalád új tagját” – nyilatkozta Dr. Ulrich Hackenberg, az Audi fejlesztési igazgatója a Pekingi Autószalonon. „Kategóriája legsportosabb SUV-ja lesz” – tette hozzá.

Hackenberg azt is elárulta, hogy fél éven belül dönt a vezetőség arról, hogy végül gyártásba kerülhet-e a TT szabadidő-autója. Ha zöld jelzést kap a modell, akkor két éven belül kezdődhet meg a sorozatgyártása – valószínűleg a győri gyárban. Olyan, már jelenleg is kapható típusoknak lenne a konkurense, mint a BMW X4, a Range Rover Evoque, vagy a Porsche Macan.

A tanulmányautóban egy konnektoros hibrid hajtáslánc teljesít szolgálatot, egy benzines és két villanymotorral. A kétliteres, turbómotor 292, a hozzá kapcsolt, S-Tronic váltóba integrált villanymotor 68 lóerős. A második,115 lóerős villanymotor a hátsó tengelyt hajtja, így ez a modell is összkerékhajtású. A rendszer kombinált teljesítménye 408 lóerő, maximális nyomatéka pedig 650 Nm. A TT 5,2 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h sebességre, a végsebessége hibrid üzemmódban 250 km/h (elektromosan leszabályozva), tisztán elektromosként pedig 130 km/h. 

 

Zéró kibocsátással 50 km-t tud megtenni az autó, azonban, ha beindul a benzinmotor, akár 880 km is lehet a hatótáv ideális körülmények között. Különlegesség a vezeték nélküli töltés lehetősége, az indukciós töltő fölé elég odaállni az autóval, kábelekre nincs szükség. A töltés hatékonysága 90 százalékos, így alig tart tovább, mint vezetékkel.

Nagyon hasonlít az Offroad Concept a januárban, Detroitban bemutatott Allroad Shooting Brake tanulmányra, azzal a nagy különbséggel, hogy ez már öt ajtóval rendelkezik. Az Offroad Concept modern mátrix-LED fényszórókat kapott, 21 colos kerekeken gördül, singleframe hűtőrácsa már az Audi legújabb formanyelvének szellemében készült. A belső tér is közeli rokonságot mutat az új TT kupéval, azzal a különbséggel, hogy itt hátul is teljes értékű ülések várják az utasokat.

Két új vezetéstámogató rendszer is bemutatkozott a tanulmányautóban: a radarokkal és nagylátószögű kamerákkal működő „kereszteződés asszisztens” a kereszteződésekben, vagy a sávok összeolvadásánál igyekszik elkerülni az oldalütközéseket, az online közlekedési lámpa asszisztens pedig a városirányítástól kapott adatok alapján megmondja a vezetőnek, hogy mennyivel kell mennie, ha el akarja érni a következő zöld jelzést.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.30
- A Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) csaknem megtriplázza járatait, sűrűbben közlekednek a hajók....
2024.04.30
- A Bajáról Dombóvárra közlekedő személyvonat és egy személygépkocsi összeütközött kedden kora este....
2024.04.30
Egyre népesebb a holdmunkások járműparkja, pedig a feltételek kemények.  ..
2024.04.30
- Május elsején ismét elindulnak a Zselici csühögő erdei kisvasút Almamellék és Sasrét között....
2024.04.30
A BYD hírek szerint hibrid változatban is kínálni fogja az új pickupját, amellyel be akar törni a....
2024.04.30
Tizenkét ország 16 vaspapucsosa indul a május 1-jén a debreceni Perényi Pál Salakmotor Stadionban....
2024.04.30
A Porsche informatikai és folyamatfelügyeleti leányvállalata, az MHP egy központosított....
2024.04.30
Lébény régiójában, a sztráda főváros felé vezető oldalán történt a baleset. ..
2024.04.30
A kisebb közlekedési szabályszegések elkövetői mellett engedély nélkül átalakított, forgalomból....
2024.04.30
A címvédő Nagy Norbert győzelemmel kezdte a szezont Rechbergben a hegyi Európa-bajnokság ausztriai....