Ford Ranger

Benzinmotoros az új Ford Ranger tölthető hibridje - irány az elektromos jövő

2025.10.15.

A Ford Ranger már benzinmotoros plug-in hibrid hajtással is kapható – a majd’ 700 Nm nyomatékú, 281 lóerős, 43 kilométeres elektromos hatótávot ígérő pick-upot terepre is vittük a hazai bemutatón.

A világ 180 piacán forgalmazott Ranger sikertörténetet, az elmúlt évtizedben Európa legkelendőbb pick-upja volt. Itthon is rendben vannak, a márka idei terve az, hogy minden második eladott pick-up Ford lesz, ahogy minden harmadik haszonjármű is hozzájuk tartozik. Mindkét területen marad a piacvezető szerep.

Új fejezetet nyit a plug-in hibrid változattal a Ford, amely pick-kup CO2-szintjének visszafogását szolgálja. Benzinmotoros-elektromotoros technológiája révén a tölthető hibrid Ranger akár 43 kilométert is képes megtenni helyi károsanyag-kibocsátás nélkül, tisztán elektromosan. Persze elméletileg, laborkörülmények között, a valóság azonban inkább a 30-35 kilométer körül lehet.

A mentpróba előtt tájékoztatón az újságírók felvetették, hogy ez a mai tölthető hibridekhez képest elég szerény tiszta elektromos hatótáv. Kiderült, ezt a márka is tudja, de mindent nagyon megfontoltak és kiszámítottak. A Ranger-tulajdonosok felének napi vezetési átlaga ugyanis a Ford felmérése szerint nem több az elméleti elektromos hatótávnál – azt is napi háromszori indulással teljesíti.

A Ranger plug-in hibrid vásárlói is kompromisszumok nélkül számíthatnak autójuk vontató képességére, teherbírására, off-road tudására. És ott van még pluszban a munkához és szórakozáshoz egyaránt praktikus Pro Power Onboard fedélzeti áramforrás. Ez közvetlenül a jármű nagyfeszültségű akkumulátorából látja el árammal a hagyományos aljzaton keresztül működtethető elektromos eszközöket, akár 6,9 kW teljesítményig. A Stormtrak, a Wildtrak és az XLT kivitelbe egyaránt rendelhető ez az extra.

A konfiguráció 2,3 kW / 6,9 kW elektromos energiát képes biztosítani a platónál két 230 voltos, 10 amperes aljzathoz és egy harmadikhoz, amely az utastérben található. Csatlakoztathatjuk akár a bontókalapácsot vagy a betonkeverőt is, bírja a plazmavágót és a TIG hegesztőt is. Ez is egyfajta vállalkozói támogatás…

Bedughatjuk kompresszort, amivel keményre felfújható a sup, de akár elektromos kerékpárt vagy rollert is tölthetünk a Ranger nagy akkumulátoráról. És persze bátran kempingezhetünk, grillezhetünk a puszta közepén és a hűtőládának is jut áram.

Azután, ahogy fogy az elektromosság, a benzinmotor bekapcsol és egészen addig nincs áramszünet, amíg ki nem szárad a tank. Ugyanakkor, ha az elektromos és a benzinnel megtehető távolság együttesen 80 kilométer alá csökkenne, áramszünet jelent be a Ranger, hogy ne maradjunk a puszta közepén. Vagy ahogy portálunkon gyakran írjuk, „hogy mindenki hazaérjen”.

A hozzánk érkező Ranger PHEV modelleket a dél-afrikai Silvertonban gyártják, a lítiumion akkucellákat pedig Gödön, a Samsungnál. Fel is vetette az egyik kolléga a menetpróba előtti tájékoztatón, hogy nem igazán zöld megoldás Budapest mellől Dél-Afrikába szállítani az akkupakkot. (Nem véletlenül keres már helyet akkumulátor-gyárának Európában a Szeged mellett Isztambulban is építkező kínai BYD.)

A NMC kémiájú cellák közül 12 alkot egy-egy modult és nyolc egyforma modulból áll össze a Ranger akkupakkja. Ezek meghibásodás esetén egyenként is cserélhetők, a kötések, a csatlakozók oldhatók, zárófedél is újra tömíthető. Mindez igen jelentős költségmegtakarítás a „megbonthatatlan” konstrukciókhoz képest.

A Ford Ranger új plug-in hibrid hajtásláncában a 10 fokozatú automata sebességváltóhoz kapcsolt 2,3 literes Ford EcoBoost benzinmotort egy 75 kW-os elektromotor és egy 11,8 kWh hasznos teljesítményű lítium-ion nagyfeszültségű akkumulátor egészíti ki. Az akku teljes feltöltéséhez alig négy óra szükséges egy egyfázisú, 16 amperes töltővel.

Az Auto EV, az EV Now, EV Later vagy EV Charge üzemmódok közül választva a vezető menet közben is eldöntheti, mikor szeretné felhasználni az akkumulátorban tárolt energiát. Indulás előtt nekünk is szóltak, hogy őrizzük meg az akkuban levő energiát, hogy a menetpróbán az erdőjárást tisztán elektromos üzemmódban produkálhassa a Ford.

Az új moduláris hibrid váltómű egyesíti a 10 fokozatú sebességváltó harangházát és az elektromotort. A kétféle motort a kiválasztott üzemmódtól függően egy elektromos működtetésű kuplungszerkezet kapcsolja össze vagy választja szét, optimalizálva az üzemanyag-fogyasztást és a forgatónyomaték-leadást.

Ez a konfiguráció észrevétlenül vált a benzines, a hibrid és az elektromos hajtás között, az új megoldás azt is lehetővé teszi, hogy az alapáras kétzónás klímaberendezés továbbra is működjön az elektromos forrásról, amikor az auto-start-stop rendszer egy piros lámpánál vagy az araszoló forgalomban leállítja a benzinmotort.

Az elektromotor és a már bizonyított 2,3 literes EcoBoost benzinmotor együttes forgatónyomatéka 697 Nm, ami több, mint bármelyik eddigi sorozatgyártású Ranger-modellé. A hajtáslánc legnagyobb teljesítménye pedig 281 lóerő, túlszárnyalva ezzel a Ranger háromliteres V6-os turbódízelét is.

Az alacsony fordulatszámnál rendelkezésre álló tekintélyes forgatónyomaték és a pick-up regeneratív töltési rendszeréből adódó plusz motorfékhatás miatt az autó erőlködés nélkül gyorsít, lejtmenetben pedig stabilabban uralható. Mindemellett képes akár egy tonna rakomány szállítására és 3500 kilós teher vontatására is.

A Ranger PHEV e-4WD rendszere automatikusan osztja el a benzines, elektromos vagy hibrid hajtás forgatónyomatékát a négy kerék között, így nehéz terepeken vagy speciális helyzetekben is mindig elegendő a vonóerő, az igazán kemény feladatokhoz pedig ott a felező terepváltó és a hátsó differenciálzár. A vezető választhat a Normál, Eco, Sport, Csúszós, Vontatás, Sár és Homok üzemmódok között. Megmaradt a 80 centis gázlómélység, a 226 milliméteres hasmagasság és nem változtak a terepszögek sem.

A pick up alvázának hátsó részét áttervezték, hogy elegendő helyet biztosítson a nagyfeszültségű akkumulátornak. Kényszerűségből természetesen a plató rakodófelülete is magasabbra került, de nem sokkal. A Ford mérnökei a Ranger PHEV eltérő felépítményét és súlyelosztását figyelembe véve áthangolták a futóművet, tovább javítva ezzel a jármű rugózási komfortját és vezetési élményét.

Az autó hosszúsága 5370, szélessége 2228, magassága 1884 milliméter, a tengelytáv 327 centi. Az összes Ranger PHEV ötüléses duplakabinos kivitelben készül, amelynek strapabíró platóját úgy alakították ki, hogy a kerékdobok között elférjen egy Euro raklap. Az Easy Lift lehajtható hátfal alapáras, akárcsak a platóvilágítás, ami segít áttekinteni a rakományt.

A konnektoros hibrid szinte pontosan úgy néz ki, mint a biturbó dízel. A felni ugyan fél collal szélesebb a nagyobb súly miatt, de ez szemmel észrevehetetlen, mint ahogy láthatatlan a 3 centivel magasabbra került plató is. Az első sárvédőkön ott a PHEV felirat és persze nem egy, hanem két „töltőnyílása” van a hibrid Rangernek.

A kabin alapfelszereltségének része a navigációval és a 12 colos, függőlegesen elhelyezett érintőképernyővel összekapcsolt SYNC 4A rendszer, valamint a 8 colos digitális műszeregység és a vezeték nélküli telefontöltő is. Az alapáras vezetéstámogató technológiák közt megtalálható az ütközésre figyelmeztető rendszer, a sávtartó asszisztens és a tolatókamera is – egyebek között.

A vásárlók bőséges extralistáról válogathatnak, hogy a lehető legtöbbet hozhassák ki autójukból. Megrendelhetik például a profi tolatási asszisztenst, ami megkönnyíti a vontatmánnyal teljesített hátramenetet: a vezető a 12 colos kijelzőn követheti a járműszerelvény mozgását, miközben egy erre szolgáló kontrollerrel manőverezhet.

A WLTP szerinti fogyasztásra 2,9-3,4 liter benzint ad meg száz kilométerre a katalógus, ezt engedik a ma érvényben levő szabványok. A plug-in hibrideknek tehát továbbra is nagyon kedvez a WLTP-mérés, de a gyári érték csak teletöltött akkuval, az első 100 kilométerre érvényesek és csak óvatos tempóval érhetők el. Persze, közelíthető, ha a tulaj minden este töltőre teszi a Rangert. Természetesen a gazdaságosságot és a megtérülést tovább javítja az otthoni napelem. A Ford hisz az elektromos jövőben és sokat is fektet bele.

A képre kattintva megnézhet egy videót

A tölthető hibrid Ranger XLT nettó alapára 17,4 millió forint, a Wildtrak kicsivel több 19-nél, míg a Stormtrak áfa nélkül 20,6 milliónál kezdődik. Egyedi kedvezményekkel ezek még alacsonyabbak is lehetnek és erős érv az is a vásárlás mellett, hogy a Ford 8 év / 160 ezer kilométeres jótállást vállal a nagyfeszültségű részekre.

A hazai premier menetpróbájáról készült tudósításunkat itt olvashatják.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

RSS kategória (Hírstart tematika): 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.04
A HangZóna mai vendége Mikesz Csaba a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató helyettese....
2025.12.04
Utolsó modellévét valódi újdonsággal indítja a Toyota Corolla, bár szó sincs technológiai....
2025.12.04
Amikor a hőmérséklet csökken, a parkoló autó belseje is gyorsan lehűl. A tárgyak vagy maga a jármű....
2025.12.04
A BMW M Motorsport és a PUMA novemberben, a kínai Chengdu Tianfu International Raceway....
2025.12.04
Első latin-amerikai autós központjának megnyitásával a Porsche megerősíti a márka hosszú távú....
2025.12.04
Eddig még csak ízelítőt adtak nekünk a fagyos reggelek, de érdemes felkészülni! A gépjárművek....
2025.12.04
A Kia 2026. január 9-én, a Brüsszeli Autószalonon mutatja be az EV2-t, egy Európának szánt,....
2025.12.04
A Lufthansa-csoport 11, a közelmúltban átvett A320neo családba tartozó repülőgépét vizsgálja, hírek....
2025.12.04
Igazán nagy élmény volt az Ioniq 9 rövid próbája. Pár óra, 100 kilométer a legnagyszerűbb....
2025.12.04
Komoly támadások és fenyegetések zúdultak Andrea Kimi Antonellire a Katari Nagydíj után egy Red....